Gå til innhold

Sp mener at trafikksikkerhet er jåleri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hun mener vel egentlig at trafikkskilt som er spesielle er jåleri. Selv ser jeg ikke problemet, og om man kunne bruke penger man får inn uavkortet til trafikksikkerthetstiltak, skjønner jeg ikke hvorfor hun skal være mot dette.

Er det et gufs fra janteloven hun leverer her?

Lenke til kommentar

Liv Signe Navarsete er fullstendig inkompetent. Hva skal man kalle en som kaller forslag om blant annet flere midtdelere for lite konstruktivt, eller kaller hun forslag om økt trafikksikkerhet for lite konstruktive bare fordi de kommer fra FrP? Kanskje hun burde sette folks liv og helse foran valgkampen og heller gjøre jobben sin?

Lenke til kommentar

Jåleri i å ha skiltet er en ting, men man betaler godt for det, og pengene går til en god sak. I flere tilfeller tror jeg det blir enklere nesten å huske personlige skilt, da en del ord osv blir brukt istedenfor random tall...

Lenke til kommentar

Det er vel kun snakk om å kunne kjøpe enkelte bokstaver og tall? Tror ikke det er så mye vanskeligere å tolke et slikt skilt enn det er å tolke dagens skilt.

I dag blir dette "jåleriet" erstattet med at man reserverer nummer som er rundt etc. Tilsvarende kan man i en viss grad velge nummerskilt på veteranbiler. Jeg ser ikke problemet, men det er typisk norsk å avvise noe som er nytt og spennende. Kall prisen dem betaler for personlig nummerskilt for skatt, og forslaget går gjennom på dagen..

Lenke til kommentar

Systemet for å lage disse skiltene blir jo klargjort uansett.

Og hvor mye koster det å produsere et skilt?

Jeg betalte vel runt 400kr for skilt. 1000 euro er rundt 7880kr, la oss si at det blir 7000kr til overs per person som kjøper disse skiltene så har vi til noe veisikring iallefall.

Så litt penger blir det iallefall, om ikke de største summene hjelper det litt for norges herlige veier.

Lenke til kommentar
Så litt penger blir det iallefall, om ikke de største summene hjelper det litt for norges herlige veier.

Finnene drar inn i underkant av 10 000 000,- årlig. Med tanke på at hele befolkningen blir tvunget til å se på disse egoenes pensiforlengerskilt, så er det alt for lite. Jeg går med på det om det blir progressivt priset. Dyr og bensinslukende bil, grisedyrt skilt. Billig og gjerrig bil, relativt billig skilt(minst 10 laken).

Lenke til kommentar

Finnene drar inn i underkant av 10 000 000,- årlig. Med tanke på at hele befolkningen blir tvunget til å se på disse egoenes pensiforlengerskilt, så er det alt for lite. Jeg går med på det om det blir progressivt priset. Dyr og bensinslukende bil, grisedyrt skilt. Billig og gjerrig bil, relativt billig skilt(minst 10 laken).

Hvorfor i all verden skal det være slikt? Skiltet har jo ingenting med typen bil å gjøre. Her virker det bare som det er ren misunnelse ute å går...

Lenke til kommentar
Her virker det bare som det er ren misunnelse ute å går...

Absolutt! Den tyter ut av ørene på Thlom og Navarsete.

Ønsker rike folk å flotte seg med personlige skilt...? Vær så god!

Helt enig her, iallefall når de betaler godt for dette, og pengene går til noe fornuftig.

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal det være slikt? Skiltet har jo ingenting med typen bil å gjøre. Her virker det bare som det er ren misunnelse ute å går...

For å tyne mest mulig penger ut av amøbene som har lyst på "kule" skilt. Folk med dyr bil har allerede vist seg svært villig til å betale i dyre dommer for en penisforlenger, det gjelder å lure i dem enda mer "ekstrautstyr" mens man har dem på kroken.

Lenke til kommentar
Hun mener vel egentlig at trafikkskilt som er spesielle er jåleri. Selv ser jeg ikke problemet, og om man kunne bruke penger man får inn uavkortet til trafikksikkerthetstiltak, skjønner jeg ikke hvorfor hun skal være mot dette.

Er det et gufs fra janteloven hun leverer her?

Sannsynligvis ikke. Hun har vel aversjoner mot at staten og statlige institusjoner skal fungere som en butikk som selger unødvendige varer og tjenester til befolkningen. Kanskje hun synes at staten undergraver sin integritet og seriøsitet ved å lokke folk til å kjøpe juggel for at staten skal kunne utføre oppgavene som den egentlig burde klare å utføre med eksisterende midler fra skatter og avgifter.

Staten har egentlig holdt på med tilsvarende forretningsvirksomhet i mange år, bl.a. ved å stjele penger fra sosialklienter gjennom Norsk tipping og SMS-programmene på NRK. Spør du meg bør Navarsete applauderes for at hun nekter å bidra til å ekspandere denne umoralske virksomheten.

Jeg registrerer at en politiker fra Venstre synes dette er tåpelig, og sier disse skiltene bare er "lekent og ufarlig". Vel, etter mitt syn er det ikke "lekent og ufarlig" at staten skal drive leketøysbutikk. Venstre har fått stemmen min mange ganger, men de har mistet en velger hvis de fortsetter å promotere slike Frp-saker.

Lenke til kommentar

robertaas, kan du vennligst slutte å skrive tull? Takk.

Senterpartiet mener ikke trafikksikkerhet er jåleri. De mener personlige nummerskilt er jåleri. Jeg er tilbøyelig til å være enig med dem i det, det er få ting som viser deg like mye frem som en fjomp enn et slikt skilt.

Men jeg mener dog at vi bør la folk være litt jålete.

Det er vel ikke akkurat en sammenheng mellom dette og trafikksikkerhet, på tross av de marginale inntektene en kan få ut av et slikt system. Så det er egentlig ingen argumentasjon.

Og robertaas, har du vært i Nord-Korea? Jeg har ikke det, men har sett et par representative dokumentarer som direkte skremmer meg. Det var ikke Norge de filmet i, for å si det slik.

Å måtte amputere tåa er jo likevel like ille som å måtte amputere et ben. Mjojo.

Lenke til kommentar
Og robertaas, har du vært i Nord-Korea? Jeg har ikke det, men har sett et par representative dokumentarer som direkte skremmer meg. Det var ikke Norge de filmet i, for å si det slik.
Nei, og det er derfor jeg advarer mot sosialister som ønsker et slikt samfunn. Norske sosialister kan virke uskyldige, men dette er veien de ønsker å lede Norge.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...