Gå til innhold

Tråden for Super Smash Bros Brawl


Anbefalte innlegg

Yoshi er vel ikke den karakteren man bør velge dersom man er nybegynner...

Når det gjelder flaks og sånt, så tror jeg det er meget overdrevet. En som er god vil vinne 8 eller 9 av 10 ganger mot en som er nybegynner. Det er de tilfeldige tingene som kan gå i nybegynnerens favør, men i bunn og grunn er det skills som det kommer ann på. Det vil du merke etter å ha spilt det i en stund. Og det er mye mindre button mashing enn i Mortal Kombat f.eks.

 

Du nevnte du spilte som Yoshi i slike spill: (super smash bros., mario party, mario kart, charged football etc, etc) Har du spilt Super Smash Bros eller Super Smash Bros Melee og at Brawl er et dårligere spill enn de forige? Litt vanskelig å forstå deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har spelt Super Smash Bros til Nintendo 64, der spelte eg som Yoshi. Då synest eg faktisk at han var litt betre, og det var mykje enklare å spele enn Brawl. Der greide eg å slå dei fleste kompisane mine med såkalla "skills". Men hadde sjølv ikkje Gamecube eller nokon kompisar med det, så eg fekk aldri prøvd Melee. Har prøvd i det siste med Pit i Brawl, då gjekk det litt betre enn med Yoshi. Kanskje det kan vere kontrollane eg har litt problem med, eg spelar med Wiimote + Nunchuck, eg likte ikkje å berre spele med Wiimoten. Har enda ikkje prøvd med Classic kontrollen endå, men vil helst ikkje gjere meg "avhengig" av den.

Lenke til kommentar
Kvifor ikkje?

 

Tenkje mest på når eg vitjar kompisane, dei har ikkje classics, sjølv om eg sikkert berre kunne teke med meg min. Men når eg spelar med syskena/syskensbarna mine, vil dei nok hevde at Classicen er betre, og så byter me, så får eg bank. Er i grunn berre ein utruleg dårleg tapar xD

 

Jeg likte best NGC controlleren. Den hadde best "feel". Ellers så kom bare wiimoten på andreplass.

 

Har du prøvd Wiimote + Nunchuck? Eg likte ikkje berre Wiimoten, likar ikkje måten den ligg i hendene. Har diverre ikkje moglegheit å prøve NGC kontroll.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri spilt et eneste Smash Bros før og startet med wiimoote og nun-chuck uten noen særlig problemer. Kontrollene fungerer helt fint, og alle knappene er der de skal være. Det var svært irriterende å hoppe med å presse spaken oppover, men det gikk fint å slå av i Options. Har også prøvd GC-kontrolleren, men selv likte jeg wiimote og nun-chuck bedre. Kanskje fordi jeg er mest vant med den, men nuvel.

 

Jeg anbefaler at du spiller Subspace Emmisary en stund før du sier spillet er dårlig. Da får du spille i et mer eller mindre tradisjonelt plattformspill og prøvd de fleste folkene mot vanlige idiotfiender som ikke forstår konseptet med at de kan dø. :p Du har god tid til å lære deg å styre de forskjellige folkene, og siden du blir nødt til å spille som de fleste får du prøvd dem en stund og ser hvem du liker best. Selv var jeg fast bestemt på å spille som Samus, Zelda, Link eller Fox før jeg i det hele tatt fikk spillet, men yndlingskarakteren min for øyeblikket er Kirby av en eller annen grunn. ;)

Lenke til kommentar

No kan no eg muligens formulert meg litt negativt, men eg har vel aldri konkret sagt det det er dårleg, men eg har berre ikkje heilt funnet "flyten" enda. :) Nei, men eg har prøvd meg litt meir fram i dag, endra på kontrollane og gjort meg litt meir vant til det. No spelar eg som Pit, og eg synest det går rimeleg mykje betre. Er fortsatt ikkje 100% overbevist, men gledar meg til å få kompisar på besøk for å spele. For meg virkar det som om Brawl er eit spel ein må gjere seg vant til, det er sikkert berre meg det har funka slik på. Men det har berre gått ein veg no, og det er opp. Men no... skal eg spele Brawl. :p

Lenke til kommentar
Har du prøvd Wiimote + Nunchuck? Eg likte ikkje berre Wiimoten, likar ikkje måten den ligg i hendene. Har diverre ikkje moglegheit å prøve NGC kontroll.

Ja, og jeg synes det ble for uvant fra Gamecube kontrolleren. Etter å ha spilt Melee så er det lettere å bruke gamecube kontrolleren synes jeg.

 

edit: Det var noe merkelig og uvant plassering av knappene med Wiimote-nunchuck oppsettet. Får se når jeg kommer hjem.

Endret av Fluesoppen
Lenke til kommentar
"er dette så fantastisk morosamt?". Eg spelte med 3 kompisar som aldri hadde spelt det før heller, og alle oss fire blei ganske så einige om at var basert ganske mykje på rein flaks/uflaks. Veit at eg sikkert får mykje uvener der ute med å poste denna kommentaren

 

Hei,

 

Yoshi er etter min mening dårligere og vanskeligere å spille enn de andre karakterne. Ikke så ublansert at det ikke er mulig å vinne, men blir en liten handicap syns jeg. Pit derimot liker jeg veldig godt.

 

Om du ikke finner det noe morsomt at det er så mye flaks i spillet kan du skru av itemsene, og spille på baner som ikke har så mange random elementer. F.eks. Final Destination. Du kan også lage dine egne baner, noe som gjør spillet litt morssommere? Om dere er 4, kan dere vurdere å spille Team Battle, 2 mot 2. Gjerne med Stock istedenfor tid. Da blir det mer kompetitivt. (hvis det er det du ønsker). 1 vs 1 , 3 stock, uten items er også vanlig, for at det skal bli mer ferdighet og mindre flaks.

 

Noen ganger syns jeg det bare er artig at det er masse flaks og kaos, slik at de som ikke har spilt like mye som meg har en fair chance til å vinne.

 

Stemningen har mye å si, om dere er "enig" i at dette spillet ikke er morsomt, skal det mye til for at det skal bli bra.

 

Et av mine morsomte øyeblikk med spill var for 1 år siden da jeg og 2 venner tok fram den gamle N64 og spilte Olympic Games på N64 med Curling. Måtte blåse litt i kasseten for at den skulle fungere :) Ja, bare sier at spillet i seg selv har ikke alt å si, men mer stemningen og hva dere gjør det til selv :D

Lenke til kommentar

Jeg har aldri spilt Meele, men spilt på SSB på N64. (har spilt veldig få GC spill).

 

GC kontrolleren er okay, men syns ikke knappene er så gode, og den er litt "stor" og uoversiktig for meg. (+ at den har en tråd)

 

Bare Wiimote er vondt og spille med. Får blemmer å spille i lengden uten analog stick. Og plassering av knappene er heller ikke helt gode.

 

Classic er god :) Mange knapper og enkel å styre.

 

Wiimote + Nunchuck er også god, men man må fikse litt på knappene på Option.

 

Skrur alltid av tap jump.

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg litt når folk klager over at spillet er bare flaks. Joda, man kan være heldig og alltid få gode items til å lande rett ved siden av deg, men jeg mener at de virkelig gode spillerene kan unngå det aller meste. Det gjelder også å bruke items riktig.

 

Og baner hvor det skjer mye er også digg, og det er for det meste lett å unngå det som skjer på banen. Men det er her spillerene kan bruke det som skjer til sin fordel, f.eks på Spear Pillar-banen, hvor Palkia og Dialga skyter de strålene over banen. Da kan man ta tak i motstanderene og kaste de rett på strålen.

 

Så etter min mening er ikke spillet så flaksbasert som folk tror, selv om det er ganske heldig for de som tilfeldigvis alltid er der hvor gullhammeren dukker opp.

Endret av Patney
Lenke til kommentar

Selv synes jeg det er en fin blanding av flaks og dyktighet. En flink spiller trenger ikke så mye flaks for å finne, men det hjelper en dårlig spiller.

 

Det eneste jeg ikke liker er Final Smash. Noen vinner automatisk når de får FS, mens andre igjen ikke gjør noe som helst skade i det hele tatt. I stedet burde alle ha gjort like mye skade. Men det er bare en liten detalj.

Lenke til kommentar

Jeg synes Final Smash-løsningen er bra. Det gjelder å tenke strategisk. Vennene mine klager mye på at jeg får den for ofte :(

 

Og såvidt jeg har merket kan alle Final Smash unngås, og kampen om smash-ballen er utrolig hektisk og spennende. Man kan jo også slå den ut av de som allerede har den, selv om det varierer hvor mye man må bli slått for at det skal skje :\

 

Og haha, det er ganske ofte noen av de i vennegjengen som sjeldent spiller det vinner. Eneste grunnen er fordi vi som spiller det ofte, og føler oss gode, fokuserer for mye på hverandre, så vi slår aldri ut de andre. Og når vi ser de uerfarne spillerene plutselig vinner blir jeg helt "..."

Endret av Patney
Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg litt over den løsningen. Ja det er hektisk og ganske moro, men jeg liker ikke at man skal f. eks ha en strategi der man venter på at noen andre skal gjøre første trekk for så å ta den i siste liten. F. eks du slår flere ganger på den og så flyr merket over til den andre siden av banen der noen slår den en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...