Gå til innhold

Tråden for Super Smash Bros Brawl


Anbefalte innlegg

Kanskje litt off-topic her, men siden jeg aldri har hatt en egen nintendo før er det mange jeg ikke kjenner igjen eller aner hvem er. Noen som har en liste over hvilke spill de forskjellige "uvanlige" folkene er fra? Mario, Zelda, Samus og de der er jo greie nok, men King Dedede? Lucas? Metaknight? Mener Ike er fra Kid Icarus og Marth fra Fire Emblem, men skal ikke si det sikkert. ;)

 

For øvrig nekter jeg å godta at det er en som er "best" og en som er "dårligst" av karakterene, så jeg tør påstå en bra spiller kan banke en dårlig spiller uansett hvem som spiller med hvem. En som er flink med Snake kan lett banke en som er dårlig med Peach, men en som er bra med Peach kan lett banke en som er dårlig med Snake. Det morsomme er hvis man er to (eller fem, seks) som er like bra. :D

 

Vi ser det samme i stort sett alle MMORGP'ene som er laget noensinne. Folk diskuterer hele tiden hvilken rase og klasse som er "best", men hele poenget er vel å spille med en man synes er morsom å spille med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje litt off-topic her, men siden jeg aldri har hatt en egen nintendo før er det mange jeg ikke kjenner igjen eller aner hvem er. Noen som har en liste over hvilke spill de forskjellige "uvanlige" folkene er fra? Mario, Zelda, Samus og de der er jo greie nok, men King Dedede? Lucas? Metaknight? Mener Ike er fra Kid Icarus og Marth fra Fire Emblem, men skal ikke si det sikkert. ;)

 

Ike og Marth er begge fra Fire Emblem, det er Pit som er fra Kid Icarus.

King Dedede (D3) og Metaknight er fra Kirby-spillene, Lucas (og Ness) er fra Earthbound/Mother-serien (Lucas var bare i "Mother 3" som kun kom ut i Japan).

Ellers kan du jo klikke deg gjennom listen her, for eksempel: :)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Smash_B...able_characters

Lenke til kommentar
Snake og Meta blir egentlig eid av Ike og D3. :p

D3 har noen syke chains, og Jet Hammer stopper også mange av Meta Knights angrep (Dedede har mer priority enn Meta).

 

Og litt av taktikken med Snake er jo å holde fienden så langt unna deg som mulig, men dette funker dårlig mot Ike's bortover-B.

I tillegg så kan Ike gimpe Snake ganske fort. :p

 

Men jeg føler på meg at Wolf og Toon Link kommer til å erstatte Snake og Meta Knight. :p

 

 

Maai de gjør nok ikke det. Bah dere som tror snake er sugen får ta å spille noen runder mot meg eller Olav :p Får ta og banke noen av dere nabbsa senere tenker jeg.

Lenke til kommentar
Snake og Meta blir egentlig eid av Ike og D3. :p

D3 har noen syke chains, og Jet Hammer stopper også mange av Meta Knights angrep (Dedede har mer priority enn Meta).

 

Og litt av taktikken med Snake er jo å holde fienden så langt unna deg som mulig, men dette funker dårlig mot Ike's bortover-B.

I tillegg så kan Ike gimpe Snake ganske fort. :p

 

Men jeg føler på meg at Wolf og Toon Link kommer til å erstatte Snake og Meta Knight. :p

 

 

Maai de gjør nok ikke det. Bah dere som tror snake er sugen får ta å spille noen runder mot meg eller Olav :p Får ta og banke noen av dere nabbsa senere tenker jeg.

Greit, tøffen. Jeg utfordrer deg :p

Lenke til kommentar
Snake og Meta blir egentlig eid av Ike og D3. :p

D3 har noen syke chains, og Jet Hammer stopper også mange av Meta Knights angrep (Dedede har mer priority enn Meta).

 

Og litt av taktikken med Snake er jo å holde fienden så langt unna deg som mulig, men dette funker dårlig mot Ike's bortover-B.

I tillegg så kan Ike gimpe Snake ganske fort. :p

 

Men jeg føler på meg at Wolf og Toon Link kommer til å erstatte Snake og Meta Knight. :p

 

 

Maai de gjør nok ikke det. Bah dere som tror snake er sugen får ta å spille noen runder mot meg eller Olav :p Får ta og banke noen av dere nabbsa senere tenker jeg.

Greit, tøffen. Jeg utfordrer deg :p

 

 

Hehe, I KILL YOU! ;)

Lenke til kommentar
Jeg håpet på et mer kompetetivt spill, etter sin fantastiske forgjenger Melee - som helt klart er det beste kompetetive spillet noensinne. Brawl eier ingen kompetetiv side, og blir dermed kjedelig i lengden.

Det stemmer rett og slett ikke, turneringsspill i Brawl står meget sterkt både i USA og Japan. Regner med at du først og fremst sikter til fjerningen av wavedashing og innføringen av tripping, de andre forandringene gjør svært lite for å jevne ut forskjeller mellom gode og dårlige spillere.

 

Sent svar, men la gå.

 

Brawl er meget populært i USA desverre, selv om en del veteraner fra Melee forsatt spiller det. Jeg er glad smashmiljøet i Norge (Sjekk det her om interessert) forsatt kjører Melee for fullt.

 

Heh, å påstå at Brawl ikke er kompetetivt fordi Sakurai har fjernet Wavedash ville vært et helt idiotisk utsagn. Wavedash er en mindre viktig teknikk, selv om den er hendig å ha når det gjelder spacing på bakken. Dash dance er derimot enda viktigere for å kontrollere bakken, og det er også fjernet. De har også fjernet L-cancel, som fjerner halve laggen i et angrep. De har innført tripping, som gjør spillet mer random. Og ja, kun svært gode spillere kan utnytte laggen. Men folk blir så gode.

 

Autosweetspot eliminerer nærmest edgeguard. Det finnes ikke komboer, fordi DI er så ufattelig sterkt i Brawl og pga den trege fysikken. Og generelt lønner det seg å spille passivt, og det ender da opp som en campfest. Spillet ser dessuten ut til å være mer ubalansert (Det er i teorien for tidlig å si, men). Og for å ikke nevne de latterlig mange overpowered infinities som finnes i spillet.

 

Nerfingen av shields har gjort det atskillig lettere for gode spillere å slå mellomgode, særlig fordi noen av top-tier karakterene er både små og vanskelige å mestre (Særlig G&W og TL, men også MK har fulldekkende shield lengre enn populære mid-tier karakterer).

 

Heh. Om en karakter er vanskelig å mestre eller ei er egentlig urelevant. Vi bør egentlig snakke om hvor gode de er når de er mestret.

 

Jeg må nesten nevne en ting, og det er hvor ufattelig kjedelig det er å se på en Brawl-kamp. Det går så uhorverlig tregt, og å sitte i 5 minutter å se på to karakterer slå på hverandre annenhver gang er alt annet en underholdende. I Melee var det fartsfylte kamper fyllt med spenning. I Brawl er det om å gjøre å ikke sovne. Å se på kamper burde i og for seg ikke ha noe å si, men nå snakker vi jo om den kompetetive siden :)

 

Disse sidene av Brawl er urelevante for de fleste av oss, men vi som spilte Melee kompetetivt er selvsagt dypt skuffet. Dog er det, som sagt, et utmerket casual spill! :)

Lenke til kommentar

Badering: brawl er MER balansert. Vet ikke hvor mye peiling du har på det, men spør Chainless fra smashnorge, Tonberry, eller meg. Tror vi alle har samme syn om akkurat det,selv om Tonberry ikke er glad i brawl i det hele tatt,da.

 

"Ekte" komboer finnes ikke lenger nei. Men jeg syns det er like greit. Lamt at man kan slå og banke motstanderen 10 ganger uten at han kan gjøre noe med det.

 

Og det du sier om at det lønner seg å spille passivt stemmer jo til en viss grad, men er man dyktig nok så overvinner man det. Mange av de beste spillerne jeg har spilt mot var tvert imot veldig aggressive, selv om jeg har møtt noen som var defansive også. Så å si at det bare er camping og pysing som gjelder er nok feil.

Lenke til kommentar

Virkelig? Jeg har fått inntrykk av noe annet ang. balansen, men jeg kan selvsagt godt ta feil. Og om Tonberry og Chainless sier det, så stoler jeg på dem :) Og med et nick som AlltidRett, har jeg tiltro til hva du sier i hvert fall ;) Er du på Smash Norge?

 

Ekte komboer, som i Melee, er ikke så overpowered at man kan slå 10 ganger uten at man får gjort noe. Det kalles infinities (hvor det er umulig å komme unna), og jeg har fått inntrykk av at det finnes ganske mange i Brawl (Finnes en i Melee, dog ikke så mange som bruker den). Ekte komboer avhenger av å lese DI, mindgames og teknikk. Det finnes ingen sikre komboer i Melee, noe som gjør spillet så utrolig morsomt også.

 

Hvis to like gode spillere spiller mot hverandre, vinner nok dn som spiller passivt mer en den som spiller aggresivt. Det burde være like balansert som stein-saks-papir :)

 

Uansett, poenget mitt er at Brawl ikke er bra kompetetivt spill.

Lenke til kommentar

man kan jo alltids bruke en "combo" som får fiender til ikkeå få seg vekk, pit har f.eks den funksjonen, eller falco, capt falcon, men det som virkelig teller i super smash er å lese spillerne, se etter alle muligheter, og å alltid ha en fluktrute :p er mye å tenke på, men det setter seg i hjernebarken :p for min del har jeg spilte mes på n64, hadde ikke GC og likte ikke melee så mye, så spilte ikke det så sinnsykt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...