TheSleepwalker Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg har en sansa clip og når jeg bruker in-ear-propper (Creative EP-630 for å være nøyaktig) så spiler den veldig høyt. Etter 3 dager har jeg ikke hatt brhov for å sette volumet høyere enn 1. (lavest) Så det jeg lurer på er hvor høyt man kan spille før man pådrar seg rissikp for hørselsskader?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Det kommer helt an på impedansen på proppene, utgangseffekten på spilleren, hvor mye ørevoks du har etc. Hos normale folk vil det være ganske klart når det begynner å gå for langt, bar eå bruke sunn fornuft. EP630 har lav impedanse, det er grunnen til at du må ha på lavt. Bruk en resistor adapter (motstandsadapter) (søk forumet, google) om du vil ha litt mer kontrol på volumet Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg hadde motsatt problem, spilleren spilte alt for lavt. På maks med 32ohms IEMs vil jeg beskrive volumet som normalt lyttenivå, litt lavere på enkelte innspillinger. Installerte amerikansk firmware, og da hadde jeg plutselig en tredjedels volumbar ekstra å gå på. Massiv pluss for manglende forvrengning og lav "ambient noise" Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Det kommer helt an på impedansen på proppene, utgangseffekten på spilleren, hvor mye ørevoks du har etc. Hos normale folk vil det være ganske klart når det begynner å gå for langt, bar eå bruke sunn fornuft. EP630 har lav impedanse, det er grunnen til at du må ha på lavt. Bruk en resistor adapter (motstandsadapter) (søk forumet, google) om du vil ha litt mer kontrol på volumet Har lite ørevoks(vertfall innenfor q-tipsens rekkevidde). Ang. utgangseffekten på spilleren vet vel du det siden du har den? Jeg bruker standard eq...ingen instillinger. Ville bare vite om det da er skadelig å ha volumet på 1, evnt hvor køyt man kan ha volumet før det blir skadelig Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Er ikk enoe fasitsvar på hva som er for høyt uten å teste setupen din med en lydmåler. Ta det på feelingen. Lilac1: du derimot har nok definitivt på ALTFOR høyt. Jeg bruker ikke maks volum med mine 80ohm beyerdymanic dt770 engang. Forøvrig er det ikke forskjell på amerikansk og europeisk firmware, derimot la sandisk til flere volumnivåer for bedre kontroll etter en forspørsel fra oss på anythingbutipod- utgangseffekten er den samme, men flere trinn for å dekke den Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Ta en titt på emnet jeg lagde i fjor om volum og hørselsskader. Til tross for at svært mange innbiller seg at "lydisolering" er å skru volumet så høyt at man kringkaster lyden over hele togkupeen, ble den aldri veldig populær, dog. (For anledningen oppdaterte jeg den en smule, siden Vision:M og iPod 5G etterhvert er litt gammel.) En annen, utrolig fin, indikator, er hvor mange stygge blikk du får på bussen. Gamle damer pleier å se surt på deg med en gang du er over sikkert volum, ved det punktet 40-årige karrieremenn glor olmt, bør du skru ned med en eneste gang. Det er også en viss fare for at du vil trekke til deg 'wankstas' om du hører på rap svært høyt. Prøv å unngå dette, det er ikke sikkert du kommer av bussen om du samler mange nok. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Lilac1: du derimot har nok definitivt på ALTFOR høyt. Jeg bruker ikke maks volum med mine 80ohm beyerdymanic dt770 engang. Forøvrig er det ikke forskjell på amerikansk og europeisk firmware, derimot la sandisk til flere volumnivåer for bedre kontroll etter en forspørsel fra oss på anythingbutipod- utgangseffekten er den samme, men flere trinn for å dekke den Ja, åpenbart. At jeg driver de samme tre parene med IEMs på en shuffle/ipod touch med volumet litt over halvveis er nok en tilfeldighet. Mulig det er en forskjell på utgangseffekt, da jeg kjøpte versjonen uten radio. Mulig den ble slanket litt, men jeg kjører 2/3 volumbar med voluminstillingen på høy for å få liv i Er6i/UE4pluggene. Endret 26. juni 2008 av Lilac1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå