Theo343 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) 27" med 1920*1200 virker som det beste "kompromisset" akkurat nå. Men man får se, jeg synes personlig 30" blir altfor stort og ruvende på en maks 80cm dyp pult. 27" virker perfekt iom. at oppløsningen blir akkurat passe, på 24" blir den noe smått. Jeg tenkte ikke på 1600*1200 ift. testen, men ift. det simen1 snakket om. Hvem bryr seg om ytelsen i 2560x1600 uansett? (Ok, kanskje 3 av 188 personer) De fleste har skjermer som takler enten 1280x1024, 1680x1050 eller 1920x1200. Husk at mange spill IKKE gir 1680*1050 som en opsjon, men derimot 1600*1200 og 1920*1200 eller andre rare kombinasjoner. EDIT: Jeg synes også lenge det har vært enklere å finne spillstøtte for 1920*1200 enn 1680*1050. Sistnevnte har ofte glimret med sitt fravær, noe som er synd. Dette har nok med å gjøre at 22" WS kom mye senere enn 24" og dermed ble dårligere støttet i spill. Slik sett har 1600*1200 i 1:1 uten scaling vært et godt valg for oss uten de råeste skjermkortene. Endret 26. juni 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 skal bestille meg ett når jeg ser en nettbutikk som faktisk har det på lager, gidder ikke bestille ett nå og risikere å vente på levering i flere måneder. angående age of conan og ati, vel det er bare sånn at aoc trenger en helt ny cpu for å kjøre greit, jeg har testa det ut selv, og på en eldre 3 gigahertzers pc med 2 gig ram så gikk det dritt ute i byer og slikt, spillmotoren er laga for nye cpuer, og masse ram, sårry. med den nye 8400 intel cpuen og 4 gig ram så går conan fett. jeg har ett 3870 ati Er ikke helt sikker på hva du mener her, men selvfølgelig er det viktig med god CPU i AoC. AoC har et ATI problem, men mulig du har hatt flaks og ikke merket noe til det. Ref: http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=98987 GPU'en til ATI yter svært dårlig i AoC. Det gjør det selvfølgelig ikke umulig å spille. Funcom har da sagt ytterlig at de jobber med saken, tviler heller ikke på at Amd / ati også gjør det samme og at vi kan forvente langt bedre ytelse med neste driverkandidat. Hvor er det dette står hen ? Står det noe på Funcom sine sider om dette ? Min oppfatning er helt det motsatte. Mange forumbrukere venter på svar fra Funcom på dette. Det har ikke kommet noe offisiell statement fra Funcom på dette. Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 skal bestille meg ett når jeg ser en nettbutikk som faktisk har det på lager, gidder ikke bestille ett nå og risikere å vente på levering i flere måneder. angående age of conan og ati, vel det er bare sånn at aoc trenger en helt ny cpu for å kjøre greit, jeg har testa det ut selv, og på en eldre 3 gigahertzers pc med 2 gig ram så gikk det dritt ute i byer og slikt, spillmotoren er laga for nye cpuer, og masse ram, sårry. med den nye 8400 intel cpuen og 4 gig ram så går conan fett. jeg har ett 3870 ati Er ikke helt sikker på hva du mener her, men selvfølgelig er det viktig med god CPU i AoC. AoC har et ATI problem, men mulig du har hatt flaks og ikke merket noe til det. Ref: http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=98987 GPU'en til ATI yter svært dårlig i AoC. Det gjør det selvfølgelig ikke umulig å spille. De nye GPU'ene til ATI yter brukbart i AOC. Utdreg fra HardOCP: So in Age of Conan we find that the Sapphire Radeon HD 4870 can’t quite keep up with the GeForce GTX 260 in this game. However, it does allow a much better gameplay experience than everything else being compared here. The VisionTek Radeon HD 4850 also allows a better gameplay experience than the GeForce 9800 GTX, GeForce 8800 GT and Radeon HD 3870 X2 in Age of Conan. Overall, for the price, the 4870 and 4850 offer competitive gameplay in Age of Conan. Du kan finne hele testen av kotene på linken under: http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA== Som sagt så kan det sikkert fungere for noen. Spørsmålet er hvor lenge de har spilt AoC. Stoler heller på de hundre forumbrukerne som skriker etter hjelp på forumet til AoC enn en enkel kjapp test. Det er ikke tvil om at også 4850 har store problemer i AoC. Ref....igjen....: http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=98987 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Hvor er det dette står hen ? Står det noe på Funcom sine sider om dette ? Min oppfatning er helt det motsatte. Mange forumbrukere venter på svar fra Funcom på dette. Det har ikke kommet noe offisiell statement fra Funcom på dette. Eg synest Funcom gjør en helt elendig jobb med AoC og alle problemene spillet har. Eg lot abonnementet gå ut etter de 30 gratis dagene eg fikk når eg aktiverte, og slik det ser ut nå så blir det en stund til eg aktiverer kontoen igjen, om det i det hele tatt skjer. Men nå er dette en tråd om AMD sine nye skjermkort, ikkje AoC Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg har ikke aktivert min AoC CE ennå, ser ut som jeg kan vente en stund lenger også. Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 det mumles om en gtx 280 på 55nm over jul GT200b kommer vel om ca. 6mnd ja, muligens før om konkuransen krever det(vil jeg tro). På samme måte som G92b var planlagt 6mnd før den nå kommer i form av 9800GTX+, som en del her inne nå trodde var et desperat trekk fra nvidia . AoC, Crysis og HD48xx: Interessant det noen nevner om at ATI "ikke ser AoC som en 3D applikasjon"? Har noen mer info om det? Ellers nevner flere at man bør ha 4GB minne og en Wolfdale CPU el. og da vil man få god flyt. Men gir Physx implementasjonen til Nvidia noen fordeler med 177.39 driverne sine? Eller er 8800GT vesentlig bedre enn HD4870. Når det gjelder Crysis, det er sprøtt hvor mange som plutselig spiller Crysis som sitt hovedspill igjen, "Crysis er så viktig for meg", etter at de fleste dømte det nord og ned som delvis kun en techdemo. Det har også vært snakket om at motoren er dårlig implementert etc. Eneste mer Info jeg har om dette. Les denne forum tråden: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=309178 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Lurer på om dette kommer pga. den ekstra båndbredden gtx280 har siden det slår spesiellt ut i den oppløsningen...? Jeg vil kanskje tro det er en kombinasjon av at 512MB minne kommer til kort og de minnetrafikk besparene funksjonene, mer spesifikk hierarchical Z, ikke fungerer optimalt i 2560x1600. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Lurer på om dette kommer pga. den ekstra båndbredden gtx280 har siden det slår spesiellt ut i den oppløsningen...? Jeg vil kanskje tro det er en kombinasjon av at 512MB minne kommer til kort og de minnetrafikk besparene funksjonene, mer spesifikk hierarchical Z, ikke fungerer optimalt i 2560x1600. Helt enig i denne. Mer minne har ikke bare fordeler i høye oppløsninger, vi så jo det i både Oblivion med texture modes og i Crysis selv i lave oppløsninger med tunet oppsett som krevde 800MB videominne etc. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 ååh, eg sko ha venta med kjøp av data... så kunne eg kjøpt kommande x58, og billige topp-modellar frå ATI. vel vel, sånn går det av og til.. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 ååh, eg sko ha venta med kjøp av data... så kunne eg kjøpt kommande x58, og billige topp-modellar frå ATI. vel vel, sånn går det av og til.. X58 kommer ikke før etter jul, og nehalem kommer sikkert til å bli svindyrt. Man har sikkert andre skjermkort til den tiden også, mulig en forbedring av RV770? Men det er litt langt frem i tid til spekulering. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 X58 kommer ikke før etter jul, og nehalem kommer sikkert til å bli svindyrt. X58 kommer før jul, samtidig med Nehalem. Det er det første brikkesettet for Nehalem og Nehalem må nødvendigvis ha et brikkesett fra starten av. Hovedkort med X58 tipper jeg starter på rundt 1300 kr ved lansering. Nehalem skal komme i tre utgaver ved lansering og de tipper jeg vil koste fra ca 3500 til 9000 kr, der førstnevnte blir nærmest umulig å få tak i de første månedene. alliha: Det er ikke noe galt i å kjøpe skjermkort nå og prosessor/hovedkort senere. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 det er vel ingen vits med crossfire 4870? har som sagt ati 3870 nå og age of conan i 1920 x 1080 blir vel kun holdt tilbake av cpu nå ? i dungeons får jeg 100 fps og i byer 30- 50. tipper det holder med ett. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) X58 kommer ikke før etter jul, og nehalem kommer sikkert til å bli svindyrt. X58 kommer før jul, samtidig med Nehalem. Det er det første brikkesettet for Nehalem og Nehalem må nødvendigvis ha et brikkesett fra starten av. Hovedkort med X58 tipper jeg starter på rundt 1300 kr ved lansering. Nehalem skal komme i tre utgaver ved lansering og de tipper jeg vil koste fra ca 3500 til 9000 kr, der førstnevnte blir nærmest umulig å få tak i de første månedene. alliha: Det er ikke noe galt i å kjøpe skjermkort nå og prosessor/hovedkort senere. Tenkte ikke på selve hovedkortene, men ja, prosessorene kommer til å bli svindyre og sikkert kun XE modellene som er å få tak i. EDIT: Og man kommer sikkert ikke til å få tak i dem før jul. Endret 26. juni 2008 av todda7 -2rst1- Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) alliha: Det er ikke noe galt i å kjøpe skjermkort nå og prosessor/hovedkort senere. Fullt mulig det ja, holder selv igjen på det aller siste innen cpu - HK og kjøper hele tiden det siste av skjermkort. Har hele tiden kunne spillt alle spillene på fullt guffe uten krangling. Ja bortsett fra det seigliva bastardo spillet Crysis da. edit. Er litt øknonomisk oppi galskapen hehe Endret 26. juni 2008 av simalarion Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 det mumles om en gtx 280 på 55nm over jul GT200b kommer vel om ca. 6mnd ja, muligens før om konkuransen krever det(vil jeg tro). På samme måte som G92b var planlagt 6mnd før den nå kommer i form av 9800GTX+, som en del her inne nå trodde var et desperat trekk fra nvidia . Jeg visste ikke hvor lenge G92b var planlagt, men dersom det hadde vært en hasthandling fra nvidia SÅ hadde jeg trodd at det var en panikkhandling ja... Men jeg ser jo at det ikke var det allikevel. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Nehalem med nye QuickPath bussen blir så nytt og endret at det nok vil ha godt av å modnes mot høsten 2009 før det blir aktuelt med kjøp. Gjerne flere chipsett mm. før den tid. Husk at AMDs HTT allerede er i Gen3. Endret 27. juni 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Professional Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 det mumles om en gtx 280 på 55nm over jul GT200b kommer vel om ca. 6mnd ja, muligens før om konkuransen krever det(vil jeg tro). På samme måte som G92b var planlagt 6mnd før den nå kommer i form av 9800GTX+, som en del her inne nå trodde var et desperat trekk fra nvidia . Jeg visste ikke hvor lenge G92b var planlagt, men dersom det hadde vært en hasthandling fra nvidia SÅ hadde jeg trodd at det var en panikkhandling ja... Men jeg ser jo at det ikke var det allikevel. Dvs selveid! :!: Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Ser det har blitt litt diskusjoner rundt oppløsning og 1GB versjon. Er det sikkert at det kommer 1GB versjon av HD4870? Hvis ja, når kommer det og vil det være verdt å kjøpe det ved bruk av 1680x1050 oppløsning? Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Ser det har blitt litt diskusjoner rundt oppløsning og 1GB versjon. Er det sikkert at det kommer 1GB versjon av HD4870? Hvis ja, når kommer det og vil det være verdt å kjøpe det ved bruk av 1680x1050 oppløsning? Mulig det vil være forskjell på spill som crysis etc. som har veldig store ukomprimerte textures, men jevnt over så holder 512MB fint til 1680x1050. Men vanskelig å si hvor mye bedre 1GB kommer til å bli før det kommer tester av kort med 1GB minne på. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Er det sikkert at det kommer 1GB versjon av HD4870?Hvis ja, når kommer det og vil det være verdt å kjøpe det ved bruk av 1680x1050 oppløsning? Spill fremmover kommer til å krev mer og mer, for en tid tilbake synes mange det var tull min over 256. Har selv hørt rykter om et 4870 med 1 gb, noe deffinitivt jeg hadddet ventet på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå