Gå til innhold

AMD lanserer Radeon HD 4870

Anbefalte innlegg

Men blir fortsatt feil å dømme kortet utifra Crysis. Det er tross alt et nvidia optimalisert spill det er snakk om...

Mulig, men Crysis og AoC er spillne folk trenger med ytelse i, vi trenger ikke det i feks CoD4 der det alleredet fiser unna i over 100fps.

Dette var overhodet ikke mer en forventet fra ATI, ja prisen er fortsatt imponerendet men jeg haddet heller sett at de haddet et kort til 4000k med et kort som ga mer en 280gtx

Selv om nVidia GTX 280 jevnt over yter bedre enn AMD 4870, bør vel nVidia nå senke prisen på GTX 280 med ca. 40% for ikke å bli utkonkurrert på pris fra AMD. Jeg tror vi vil se en slik prisreduksjon ganske snart.

Hvordan kommer du frem til dette?, tror du feks ikke mange er villige til å betale en hel del ekstra for kortet som yter best?, bare se i prisguiden.

Ja. Her må man nok vente til ATI kommer med R700 serien sin. Denne skal kunne slå GTX280. Men, spørs bare hvor raskt dette skjer. NVIDIA jobber vel på spreng nå for å beholde overtaket. Ref:

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...15&Itemid=1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men blir fortsatt feil å dømme kortet utifra Crysis. Det er tross alt et nvidia optimalisert spill det er snakk om...

Mulig, men Crysis og AoC er spillne folk trenger med ytelse i, vi trenger ikke det i feks CoD4 der det alleredet fiser unna i over 100fps.

Dette var overhodet ikke mer en forventet fra ATI, ja prisen er fortsatt imponerendet men jeg haddet heller sett at de haddet et kort til 4000k med et kort som ga mer en 280gtx

Selv om nVidia GTX 280 jevnt over yter bedre enn AMD 4870, bør vel nVidia nå senke prisen på GTX 280 med ca. 40% for ikke å bli utkonkurrert på pris fra AMD. Jeg tror vi vil se en slik prisreduksjon ganske snart.

Hvordan kommer du frem til dette?, tror du feks ikke mange er villige til å betale en hel del ekstra for kortet som yter best?, bare se i prisguiden.

Nja, med de som vil ha "best" ytelse, hvorfor skulle de kjøpe 1x GTX 280 til 4'500kroner, de får jo bedre ytelse til lavere pris med 2x HD4870?

Uansett hvor fanboy eller ytelsekåt noen er så blir jo det bare teit?

Om du ikke skal ha 2x GTX 280 da, det kan vell ikke AMD / ATI per dags dato matche, det blir jo en lattelig dårlig deal med tanke på at du punger ut nesten 10'000kroner, men AMD / ATI kan ikke tilby noe som yter så bra.. Men har du så spesielle behov, så får all del..

Lenke til kommentar

Nja, med de som vil ha "best" ytelse, hvorfor skulle de kjøpe 1x GTX 280 til 4'500kroner, de får jo bedre ytelse til lavere pris med 2x HD4870?

Uansett hvor fanboy eller ytelsekåt noen er så blir jo det bare teit?

Om du ikke skal ha 2x GTX 280 da, det kan vell ikke AMD / ATI per dags dato matche, det blir jo en lattelig dårlig deal med tanke på at du punger ut nesten 10'000kroner, men AMD / ATI kan ikke tilby noe som yter så bra.. Men har du så spesielle behov, så får all del..

Da må man jo også kjøpe seg minimum 1200w psu, på en av testene av 2x280GTX knelte en 1000w ocz.

Lenke til kommentar

Jeg mener, det er ikke noe nytt at folk ar villig til å betale 4000kr for highend kortet som yter best. Testene viser også at gtx gjør det bra på spill vi trenger det mest - world in conflict - Crysis - AoC

Alt jeg skriver er at jeg tror 280gtx kan legge seg på 4000kr til august, om dette slår til må vi vente å se.

edit

Det var et pr hundre som ble revet vekk fra komplett.no til over 4500kr.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

"The main problem that we really have is at 3GHz on a quad core we do feel somewhat CPU limited, with little gains seen with the implementation of CrossFire in the real world environment. Fortunately, we will be strapping the two cards into a 4GHz test bed soon enough, which should hopefully let these cards shine.The main problem that we really have is at 3GHz on a quad core we do feel somewhat CPU limited, with little gains seen with the implementation of CrossFire in the real world environment. Fortunately, we will be strapping the two cards into a 4GHz test bed soon enough, which should hopefully let these cards shine."

copy/past inn tweaktown testen.

Bare en lite hint,for folk så tenker å kjøpt 2.

Endret av smy
Lenke til kommentar

Pris/ytelse forholdet til de nye ATI-kortene er jo allerede vanvittig bra i forhold til det Nvidia tilbyr. Prisene vil sikkert gå ned endel etterhvert også, og det er flott for oss forbrukere.

Eg håper AMD/ATI selger i bøtter og spann av de nye kortene så de får litt penger i kassa, det trenger de, og vi entusiaster trenger noen som pusher Nvidia/Intel slik at de ikkje kan melke markedet lenger som de har gjort siden Nvidia kom med 8800GTX og Intel siden de kom med Core 2.

Gleder meg over utviklingen :new_woot:

Lenke til kommentar

Mange inkludert meg selv ønsker ikke ulempene som SLI og Crossfire medfører...

Dårlig skalering i mange spill (uansett hvor bra driverne blir), og unødvendig høyt strømforbruk i idle.

Lenke til kommentar

Mange inkludert meg selv ønsker ikke ulempene som SLI og Crossfire medfører...

Jeg har hatt SLI og vet at det er en del ulemper.

Men hva er ulempene med Crossfire?

Lenke til kommentar
Ingen nye grafikkprosessorer uten noen nyheter. I følge AMD er dette verdens første grafikkprosessor med teraflops-ytelse. I tillegg er Radeon HD 4870 den første grafikkprosessoren som blir parret med GDDR5.

Syns å huske at folk sa at Nvidia var første kort med Teraflops ytelse.. Var det bare rykter?

Forresten, TDP, er det hvor mye strøm/effekt kortet trekker på max?

Altså, hvis jeg har ett system/pc (pc under prime tortur på intern skjerm utgang) som bruker 100watt, og hiver i ett 4850 kort, vil da en 300watt psu være nok?

Lenke til kommentar
Er det sånn at prisguiden blir oppdatert en gang i døgnet (om natten)? Og at det ikke vil bli lagt ut priser/flere kort før i natt?

Kortene blir lagt inn kontinuerlig (manuelt). Prisene hentes ikke inn fra nettbutikkene før på natta (automatisk).

Dersom du savner et kort (eller annet produkt) kan du tipse prisguide-medarbeiderne her.

Lenke til kommentar
Det ble som forventet dette, er imponert over prisen men ikke ytelsen (ytelsen var som jeg forventet)

http://www.tweaktown.com/reviews/1481/9/pa...ysis/index.html

Hvorfor skal alltid folk rakke ned på ATI kort ved å vise Crysis tester?

Alle vet at ATI kort gjør det elendig i Crysis, spesielt ved flere kort/kjerner.

4870 har en helt syk ytelse nesten på kant med GTX280 - og det til under halve prisen.

fordi alle spill går smooth med dagens skjermkort. Eneste spillet per idag er Crysis som er den rettferdige benchmarken fordi den tar i bruk det nyeste av det nyeste i grafikk teknologien.

Enig. Blir det samme med Age of Conan. Her yter ATI kort ekstremt dårlig.

4850/4870 er tilogmed bedre enn konkurrentene i en del nVidia-optimaliserte spill. Men Crysis er noe helt annet, for det første er det dårlig optimalisert, for det andre så er nVidia så vanvittig overlegne kontra andre spill at det lager et vannvittig uklart bilde. At det er det eneste spillet som ikke går smooth med dagens skjermkort er forsåvidt sant, men det gjør ikke at det blir "den eneste rettferdige benchmarken" fordet. Man kan alikevel kjøre et annet spill med skyhøy oppløsning og AA/AF, man ser alikevel at tilogmed toppen at grafikkremen kneler.

Og til effektforbruket. 4870 har ikke noe ekstremt høyt idle-forbruk, mtp ytelsen. Det er bare det at GTX 280 har et ekstremt bra idle forbruk, noe ATI burde lære av. Dette tror jeg kan fikses i driverne, men nVidia kan sikkert også forbedre det.

EDIT: Og i AoC er det vel bare bugs/driver problemer som ødelegger for ATI så langt jeg har skjønt.. Kan være jeg tar feil

Endret av todda7 -2rst1-
Lenke til kommentar

Jeg har iallefall lagt inn min bestilling på 4870 kortet, ut ifra tester er dette kortet meget bra i forhold til pris.

Blir en grei oppgradering for meg, da jeg har 1950XTX pr idag. Moro skal det bli uansett hva NVidia skulle finne på. Strømforbruket vil ikke ha noe betydning for meg da jeg har 1200W PSU klar til å ta utfordringen :thumbup:

Lenke til kommentar
Da må man jo også kjøpe seg minimum 1200w psu, på en av testene av 2x280GTX knelte en 1000w ocz.

Det må ha vært noe galt med den strømforsyningen, når man ser at systemet med GTX280 i SLI trakk 500W fra kontakten. Da tilsier logikk at 1 kW skal holde.

Lenke til kommentar

Jeg ble mer imponert over AMD sine nye GPU'er enn nVidia sine. Mye ytelse for penga med AMD. GTX 280 er latterlig høyt priset i forhold til ytelsen. De som kjøpte 9800 GX2 burde jo være glade at de har ett kort som er raskere i de fleste spill enn det nye toppkortet til nVidia...

Men dere, det er jo 4870 X2 vi venter på... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...