XmasB Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg forsøker å skrive et enkelt program for å søke gjennom lokale harddisker etter visse filer, men opplever problemer knyttet til Vista sin sikkerhet. Jeg får (ikke uventet) UnauthorizedAccessException når programmet forsøker å lese diverse mapper. Jeg har skrevet tilsvarende program i Python tidligere, og det fungerte på Windows frem til Vista. Da fikk jeg samme feilmelding der. Flere programmer jeg benytter har denne tilgangen (uten å be om bekreftelse fra Vista), så jeg klarer ikke helt forstå hvorfor jeg ikke får dette til med mitt program. Er det noe spesielt jeg må gjøre for å få dette? Jeg kommer til å bruke programmet på flere pc'er om jeg får tilgangen i orden, så det holder ikke å gi tilgang på kataloger. Må jeg ha administrator tilgang for å søke etter filer? Lenke til kommentar
exel21x Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Har du ikke Admin Accsess da? Lenke til kommentar
brgr Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Du kan vel kreve Admin tilgang... Vet ikke helt hvor du finner dette.. Eller hvordan du gjør det. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Foreløpig har jeg bare ignorert feilmeldingene. Det ser ut som om det bare er mapper jeg ikke har interesse av som den feiler på. "Vanlige" mapper får jeg tilgang til, såfremt aktuell bruker er logget inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå