Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

DB-drag, hva gjelder?

aklla

Anbefalte innlegg

jeg vurderer å melde meg inn i DB-drag, men er litt usikker på alt ang dette.

er det bare hvor høyt man spiller, eller gjelder ting som lav hz, lydkvalitet/balanse mellom diskant, mellomtone og bass?

legger jeg til 4-5 tusen på anlegget jeg har i dag får jeg ett anlegg som virkelig spiller bra.

har testet anlegget mitt på 8hz, ingen problemer der, hadde ingen test som gikk lavere :(

har enda ikke tørt å kjøre det på full guffe, er ganske sikker på at ruta knuser hvis jeg gjør det, ruta viberer sykt mye når jeg skrur opp en del.

så, er det noe å satse på eller?

har ikke peiling innen DB-drag...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Db-dragg er vell den grenen du mest vil ha så mye Subbwofer kraft som mulig! komme på en db(desibell) elns.. Da skal du prøve og få mest mulig db. Så om du har rundt 140 og over kan du ligge bra ann;) Men så lenge du ikke har en db måler kan det være vanskelig for deg og vite omtrent.. men det er bare og prøve.. Om du er i nerheten av tr.heim så har du mulighet til og dra til bilradio for spørsmål og svar angående dette. og få en db test på ditt annlegg:) Lykke til

Lenke til kommentar
I Db-Drag er det kun bass som gjelder, du bruker ikke diskant og mellomtone der ;)

Og du kan trygt guffe opp anlegget ditt, ruta knuser garantert ikke, lol...

er ikke sikker på om jeg stoler på det med ruta...

den flytter seg minst 2 cm ved der jeg har plassert kassa, gjelder bare bak-ruta da.

Lenke til kommentar
I Db-Drag er det kun bass som gjelder, du bruker ikke diskant og mellomtone der ;)

Og du kan trygt guffe opp anlegget ditt, ruta knuser garantert ikke, lol...

er ikke sikker på om jeg stoler på det med ruta...

den flytter seg minst 2 cm ved der jeg har plassert kassa, gjelder bare bak-ruta da.

Hehe, da får du finne den episoden av mythbusters da, hvor de tester ut dette... hvis ikke bilen din er full av rust rundt ruta(slik at den kan falle ut), så klarer du ikke å knuse den med kun bassen...

Men du nevner fortsatt ikke HVA det er du har i bilen din da ;)

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

mythbusters fant ut at det var umulig å ødelegge en bil med kun bass.

de fant ut at det var fullt mulig å knuse ruter og slikt, altså lage ett sted som luften kan gå ut gjennom.

på mythbusters sin bil sprengte de opp takluka

DB-drag dommeren de snaket med hadde sett ruter bli knust flere ganger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...