simalarion Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Har endelig krabbet meg opp på 3.6 på q6600 men er for ustabilt, fryser etter lit cpu stress på ca 60 grader Cpu volt er alleredet skrudd opp for høyt 1.49 så ønsker ikke å gå høyere her. fsb 0.25 , spd 2 d , Noen som har erfaringer på rundt ddr2 innstillinger?, hvor mye volt(jeg har 0.25 nå) - timings(kjører auto) - spd etc(2.0 D)?. Endret 25. juni 2008 av simalarion Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Om den fryser ved CPU testing, kan det faktisk være minnet, ja. Får du opp feil ved CPU-testing? Kjør på med mer Volt til minnet. Selv går jeg sjeldent over 2.2 volt for 24/7 clock. Vanligvis holder det med 2.0-2.1 før jeg får ønsket clock. Har aldri prøvd en Q6600 over 3.2 selv.. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Nope, prøvdet med to og to nå, samme problem så kan ikke være minne som stopper. Svarte ) Lenke til kommentar
smy Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Vits du sett ramtiming, volt og 1.1ration ram/fsb osv Har du vurdet at cpu ikke klar 3.6ghz. ? Endret 26. juni 2008 av smy Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 joda, men er så nær, får jo trossalt kjørt 100% stress test i 2 min. Gir meg ikke så lett. Tenker på å selge rammen jeg har å kjøpe 4 av samme modell, det kan gjøre forkjellen. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Kan det hjelpe å bytte minne når alt som hjelper er mer volt til cpu?, jo mer volt jeg putter på jo lenger holder det. Så må jeg selvsagt kutte ut pga temp. Akkurat det samme skjer på 3.4 , 3.5 , 3.6 . Jeg kan det umulig ha vært så uheldig at jeg har fått en g0 cpu som må gå enda lavere en dette?. Det må jo være noe annet som gjør det ustabilt, feks minne, men jeg tviler da alt som hjelper er mer volt til cpu. dammit. edit Forstår forøvrig ikke hvorfor cpuen må ha så mye volt, bare gutta som går for 3.8 + som har lignendet volt settings på cpu. Veldig merklig at cpu ønsker mer en 1.45 på 3.4 - dammit - Endret 27. juni 2008 av simalarion Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 At du må ha såpass med volt er et tydelig tegn på at du har vært uheldig med din G0 - høy vcore gjør også at kravet til kjøler blir større og Big Typhoon (det var det du hadde?) vil begynne å slite - kan forøvrig nevne at jeg ikke klarte mer en 3.3-3.4 med Big Typhoon stabilt med min G0, måtte opp på TRUE for å komme spesielt høyere, og min kjørte på betraktelig lavere vcore, så egentlig synes jeg ikke dette er så merkelig. For å utelukke minne helt kan du sette det på så lav hastighet som du kan og sette static tRead value til 10 mens du tester. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Alle tall ser flott ute nå på occt, men uasnett så stopper den nesten med en gang??, om dere ser på grafene under er det jo bare fine tall. Hva er det nå da ? Noen som har forslag?, tror jeg nærmer meg stygt den hellige innstillingen nå. Endret 27. juni 2008 av simalarion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå