yssi83 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg hører mye snakk om åndelighet og spirituelle opplevelser. Da spesielt fra folk som kobler det til en forestilling om Gud. Jeg har og sett Sam Harris snakke om slike opplevelser og hvordan han mener det er en feilslutning å tro at disse opplevelsene gir kontakt med andre enn vår egen bevissthet. Jeg kan ikke ærlig si at jeg selv har hatt spirituelle opplevelser, men dette kan ha noe med å gjøre at jeg ikke vet hva jeg skal være oppmerksom på. Kan dere fortelle om deres egne spirituelle opplevelser, samt hva dere mener kvalifiserer som en slik opplevelse? Hvis dere kobler det til en gud, er jeg interessert i å vite hva det er som leder dere til den konklusjonen. Lenke til kommentar
avo Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg hører mye snakk om åndelighet og spirituelle opplevelser. Da spesielt fra folk som kobler det til en forestilling om Gud. Jeg har og sett Sam Harris snakke om slike opplevelser og hvordan han mener det er en feilslutning å tro at disse opplevelsene gir kontakt med andre enn vår egen bevissthet. Jeg kan ikke ærlig si at jeg selv har hatt spirituelle opplevelser, men dette kan ha noe med å gjøre at jeg ikke vet hva jeg skal være oppmerksom på. Kan dere fortelle om deres egne spirituelle opplevelser, samt hva dere mener kvalifiserer som en slik opplevelse? Hvis dere kobler det til en gud, er jeg interessert i å vite hva det er som leder dere til den konklusjonen. Hadde en riktig fin spirituell opplevelse for en del år siden. Følte liksom at hele verden besto av vellyd, flotte lys, og alt var bare helt fantastisk. Kan nevnes at dette var på en Pink Floyd konsert Og ja, så absolutt kobles til gud aka David Gilmoure. Lenke til kommentar
yssi83 Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Hehe. Kjenner den følelsen jeg og når jeg hører på Pink Floyd. Men er det en spirituell opplevelse? Hvis det er det har jeg hatt plenty; hvis det ikke er det, hva er da en spirituell opplevelse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå