opresterud Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Finnes det en trådløs router som kan settes opp slik at den kobler seg opp mot et tilgjengelig WLAN, og benytter dette som WAN (i stedet for kabel Ethernet WAN)? PC'er skal da kobles til denne routeren med kabel. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Du trenger noe som heter workgroup bridge. Denne http://www.techlife.no/PartDetail.aspx?q=p...bc:36180%3br:pg kan du sjekke ut. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Ja, det er den funksjonaliteten jeg er ute etter. Men, finnes dette i en "totalpakke"? Jeg skulle gjerne hatt router+switch+bridge i en boks, gjerne en "WLAN router" hvor man kan gjøre om WLAN biten fra sender til en slik "bridge" modus på WAN inngangen. Lenke til kommentar
maheath Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Ja, en Linksys eller Buffalo med 3. parts programvare (Tomato eller DD-WRT) kan brukes. Det heter Wireless Ethernet Bridge i Tomato, jeg har kjørt den løsningen (Tomato) en stund uten problemer på en Linksys WRT54GL til ca 500 kroner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå