HiSpeed Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med et script som jeg ønsker å bruke i en html-fil. Problem: Jeg har en html-fil som kjøres lokal på en pc. Når filen startes skal det gjøres en sjekk på en webserver, http://mittdomene.no/update, om det er lagt ut en oppdatering av et program. Hvis det er lagt ut en oppdatering så skal bruker får en popup om dette og få valg om oppdatering skal kjøres. Hvis bruker svarer Ja skal et oppdateringprogram som ligger lokalt på pc (update.exe) startes. På websiden ligger det en fil versjon.txt (eller annen type??) som bare inneholder et versjonsnummer. Endret 25. juni 2008 av HiSpeed Lenke til kommentar
___ Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med et script som jeg ønsker å bruke i en html-fil. Problem: Jeg har en html-fil som kjøres lokal på en pc. Når filen startes skal det gjøres en sjekk på en webserver, http://mittdomene.no/update, om det er lagt ut en oppdatering av et program. Hvis det er lagt ut en oppdatering så skal bruker får en popup om dette og få valg om oppdatering skal kjøres. Hvis bruker svarer Ja skal et oppdateringprogram som ligger lokalt på pc (update.exe) startes. På websiden ligger det en fil versjon.txt (eller annen type??) som bare inneholder et versjonsnummer. Uten at jeg har giddet å sjekke, kan jeg tenke meg at det å starte et program på det lokale filsystemet fra JavaScript er tilnærmet umulig, med mindre du slår av alt som heter sikkerhetsbarrierer i browseren. Hadde dette vært gjengs funksjonalitet i browsere så kunne jo enhver side som åpnes i browseren potensielt formattere harddisken din. Jeg tror heller jeg ville latt sjekken for oppdateringer gjøres fra programmet du ønsker å oppdatere, f.eks. under oppstart av programmet. Det er jo slik det vanligvis gjøres. Werner Lenke til kommentar
backup Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 <html> <head> <script> document.location.href = "C:/windows/notepad.exe"; </SCRIPT> </head> <body> </body> </html> Dette eksempel iallfall på winXP, Norton Protection Center aktivert og IE med normale sikkerhetsinstillinger funker hvis man svarer "ja" på noen sikkerhetsvarsler som dukker opp. Lenke til kommentar
___ Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) <html> <head> <script> document.location.href = "C:/windows/notepad.exe"; </SCRIPT> </head> <body> </body> </html> Dette eksempel iallfall på winXP, Norton Protection Center aktivert og IE med normale sikkerhetsinstillinger funker hvis man svarer "ja" på noen sikkerhetsvarsler som dukker opp. Joda, men i brukervennlighetens navn er dette en lite smart måte å gjøre ting på. Er det snakk om mange brukere av tjenesten blir det garantert mye støy rundt en slik løsning. Husk at ikke alle brukere (og ihvertfall ikke enkelte brukere av de løsningene jeg gjennom årene har vært med på å utvikle) vet hva de skal gjøre når en sikkerhetsadvarsel dukker opp på skjermen. Noen får faktisk noia, tro meg. Werner Endret 25. juni 2008 av wernie Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Løst ved å bruke onload=windows.external i body. <BOBY onload= > Starter et program updater.exe i silentmode. Endret 25. juni 2008 av HiSpeed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå