Gå til innhold

Nikon optikk Fra BHPhotoVideo til D300 (tele?)

Anbefalte innlegg

Ja da var jeg i den situasjonen at en god venninde av meg er på tur i NY og skal innom BH for meg.

Jeg var i utgangspunktet på utkikk etter 70-200VR, men det er jo selvsagt out of stock.

Har Fra før Tamron 17-50m f/2,8, 50mm f/1.8 og Tokina 12-24mm F/4 til mitt D300, så jeg var i utgangspunktet på utkikk etter Tele.

Hva annet er egentlig trygt å kjøpe der borte. jeg er meget skeptisk til å handle Sigma 70-200 f/2,8 HSM II p.g.a. potensielle fokusproblemer/kvalitetsvariasjoner, eller hvad tycks? Sigma har vel kanskje internasjonal garanti?

Er nikkor 70-300VR eller 55-200VR potensielle kandidater eller når de ikke helt opp til Hva D300 stiller i krav til optikk? Jeg ser egentlig ikke for meg at det blir mye "action" shots i utgangspunktet, men en skal jo aldri si aldri :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er nikkor 70-300VR eller 55-200VR potensielle kandidater eller når de ikke helt opp til Hva D300 stiller i krav til optikk? Jeg ser egentlig ikke for meg at det blir mye "action" shots i utgangspunktet, men en skal jo aldri si aldri :)
70-300VR ville jeg ikke nøle med å sette på en D300. Ikke egentlig 55-200VR heller, men den gir ikke det samme kvalitetsinntrykket.
Lenke til kommentar

Jeg solgte nettopp mitt Tamron 90mm f/2,8 grunnet lite bruk, så akkurat macro er ikke intressant :)

80-200 f/2,8 er heller ikke på lager dessverre.. Det hadde vært det absolutte andre valget mitt. Glemte å si det, men objektivet handles inn i løpet av morgendagen, så det må nesten være på lager der :)

Lysstyrken på 70-300mm VR er det eneste som bekymrer meg ang. denne da..og det faktum at jeg føler det blir en kompromissløsning p.g.a. jeg har en person der borte som kan kjøpe. (føler alt for ofte at jeg har kjøpt et middels objektiv for så bare å måtte selge det for å kjøpe det jeg virkelig var ute etter).

Tenkte litt på 85mm f/1,4 AF-D da...dog blir det ett helt annet bruksområde enn tele.

Decisions, decisions...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Lysstyrken på 70-300mm VR er det eneste som bekymrer meg ang. denne da..og det faktum at jeg føler det blir en kompromissløsning p.g.a. jeg har en person der borte som kan kjøpe. (føler alt for ofte at jeg har kjøpt et middels objektiv for så bare å måtte selge det for å kjøpe det jeg virkelig var ute etter).

Den har VRII og skal ifølge enkelte tilsvare 4 knepp.

Masse skarpe bilder og mye skryt av denne på Nikon Cafe - jeg har den selv, men den er ikke så mye brukt. Jeg foretrekker AF 180mm f/2.8 med og uten converter. ;)

Alternativet kan vel også være 80-400 (med samme lysstyrke)

200-400 er på øverste hylle om du skal ha zoom.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg dropper det i denne omgang og sier meg fornøyd med:

Nikon AH-4 SLR Leather Hand Grip

Nikon MB-D10 Battery Grip

Nikon DK-21M Magnifying Eyepiece

Nikon DR-6 Right Angle Viewfinder

Stakkars vennen kan ikke ventes å bære med seg for mye heller da. :innocent:

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...