X-mobile Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Hei folkens. Ser at det er mange som har spørsmål rundt en SMS som er blitt sendt ut fra nummer 2440. I meldingen blir man tilbudt "fastpris" på bruk av mobil. Man skal i følge SNS'n få en telefon med på kjøpet for bare 1kr. Med andre ord lukter dette SVINDEL lang vei. __________________________________________________ Her kommer litt info om de som står bak! Firmaet som står bak heter Neovada Telecom AS, som driftes av Stian Skoglund. Firmaet har heller ikke noen registrert omsettning. Han er også innvolvert i firmaene: NEOVADA AS NEOVADA LIMITED NEOVADA NET AS SUPREME COMPUTERS ANS (Dette er det eneste fimaet av disse som har registrert omsettning) TOPP PC REKVISITA DA Firmaet drifter også blandt annet websiden sendega.com. Kontaktinfo til Neovada er: Telefon: 22685000 Mobilnummer til Stian: 45410145 __________________________________________________ Måten dette firmaet driver reklame på er noe tvilsom. Mange har reservert seg mot denne form for reklame, men mottar alikevel reklamen. Vil anbefale folk å gå inn på Forbrukerrådet's hjemmeside. Nederst på siden vil du finne et skjema du kan fylle ut. Håper denne informasjonen kommer til nytte for noen. Endret 25. juni 2008 av X-mobile Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Hei, Det er imponerende hvordan du sitter og trekker komplett feilaktige slutninger ut ifra ditt eget hode. Kortnummer 2440 er eid av Neovada Telecom AS, men dette er et delt kortnummer som brukes av alle Neovada Telecoms kunder. Neovada Telecom AS driver ingen tjenester annet enn å være en sms gateway provider, som tilbyr bedrifter aksess til å sende sms fra egne data-/websystemer. Dette burde du funnet ut hvis du hadde giddet å sjekke litt. Neovada Telecom AS er ikke oppført med omsetning, siden revisjonen fra 2007 ennå ikke er klar og offentliggjort. Stian Skoglund eier heller ikke Neovada Telecom AS. Akkurat den opplysningen der har du fra noe usikre kilder, vil jeg si. Neovada Telecom AS er eid av Neovada AS og aksjonærer. Du kan jo også lese denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=970540 for all del, ring oss på 22 68 50 00, eller send meg en pm. Firmaet som har sendt ut informasjonen har listene sine fra Direct media, tidligere DM-huset, og de kan kontaktes på telefon 22 45 97 00, dersom dere ønsker å få opplyst hvor nummeret er kommet fra. - mvh Manfred Bjørlin Product Manager Neovada Telecom AS Endret 25. juni 2008 av Manfred Lenke til kommentar
X-mobile Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Du kan kansje dele med oss hvilket firma eller hvilken mobiloperatør som sprer denne meldingen da... Siden du jobber i firmaet som tilbyr SMS-utsendingen. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Jeg linket jo til den andre tråden. Det er det samme firmaet som står bak denne. For å komme med enda en liten poengtering: Det er ikke vi som tilbyr utsendingen til dette firmaet, vi mottar kun de innkommende meldingene, så vi har heller ingen mulighet til å kontrollere disse utsendelsene. Endret 25. juni 2008 av Manfred Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg fikk denne meldingen og ble fly forbannet. Har ikke bedt om noe reklame derfra, så jeg sendte følgende melding til 2440: Gi faen i å sende reklame! Etter det har jeg ikke fått noe mer derfra :!: Useriøse folk, fortsetter det så anmelder jeg dem!! Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 ...du regner med at vi sitter og leser manuelt gjennom alle sms som kommer inn til kortnummer 2440? Du må nok ta kontakt med de som driver utsendelsen, som er Direct Media. Lenke til kommentar
NeonNero Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Du får deaktivere tjenestene for kunden din da, Manfred, for dette lukter ulovlig markedsføring og svindel på lang vei. Min mor fikk i 15-tiden den samme meldingen, til tross for at hun aldri har vært borti eller hatt kontakt med dere (kortnummer 2440), Eurobate (kortnummer 2030, som tydeligvis brukes til "avmelding"), DM-Huset (eller hva de kaller seg nå til dags) eller denne "Absolute M" som tydeligvis er avsender for reklamen. Dette også til tross for at hun har reservert seg mot direkte markedsføring hos Brønnøysund (og der har hun vært registrert minst det siste halvåret). Jeg vil tro at dere nå vil bli innblandet i en klage til Forbrukerrådet enten dere vil eller ikke. Jeg håper virkelig ikke at dere i tillegg har fakturert mottakerne av meldingen for utsendingen (som f.eks. 1 kr per mottatt melding), for da vil dere være i enda dypere møkk. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Skjønner ikke hvordan dere kan hisse dere sånn opp over en lusen sms, jeg mener, det tar dere 2 sek og lese den og 2 sek til for å slette den... Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Skjønner ikke hvordan dere kan hisse dere sånn opp over en lusen sms, jeg mener, det tar dere 2 sek og lese den og 2 sek til for å slette den... Blant annet fordi man har brukt 2 sekunder på å registrere seg mot å få slik reklame. Da er det irriterende at noen gir blaffen og bruker din tid på dritt. Lenke til kommentar
_Christian_ Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Hei! Ser det er endel spørsmål vedr. melding mottatt fra "ABSOULTE M". Avsender er Mobile Marketing AS. De vil kunne besvare spørsmål vedr. opphav til samtykke, samt avregistrere deg fra listen. Kontaktinformasjon: Telefon: 22 85 36 00 (man-fre 0800 – 1600) epost: [email protected] Jeg fikk denne meldingen og ble fly forbannet. Har ikke bedt om noe reklame derfra, så jeg sendte følgende melding til 2440: Gi faen i å sende reklame! Etter det har jeg ikke fått noe mer derfra :!: Useriøse folk, fortsetter det så anmelder jeg dem!! Endret 25. juni 2008 av _Christian_ Lenke til kommentar
Daje.P Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Hei! Ser det er endel spørsmål vedr. melding mottatt fra "ABSOULTE M". Avsender er Mobile Marketing AS. De vil kunne besvare spørsmål vedr. opphav til samtykke, samt avregistrere deg fra listen. Kontaktinformasjon: Telefon: 22 85 36 00 (man-fre 0800 – 1600) epost: [email protected] Jøss, har dere solgt selskapet eller noe siden i går? Da sa du jo i en annen tråd at det var Direktmedia vi skulle kontakte, på et annet telefonnummer. Ser at flere her stiller spørsmål vedr. mottatt SMS.WWTC og ABSOULTE M er to forskjellige databaser, hvor det er samtykke på samtlige mottakere. For spørsmål vedr. mottatt SMS, uavhengig av om WWTC eller ABSOLUTE M er avsender, kontakt: Direktmedia AS Telefon: 22 45 97 00 (ordinær kontortid) Telefax: 22 45 97 95 E-post: [email protected] Nr. 2440, Sendega, Neovada Telecom osv. leverere kun den tekniske tjenesten for returmelding(den meldingen de som ønsker mere info sender inn), de har derfor ingenting med selve utsendelsen å gjøre. Alle henvendelser rettes til Direktmedia AS. Dette lukter bare mer og mer tull og rot Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Du får deaktivere tjenestene for kunden din da, Manfred, for dette lukter ulovlig markedsføring og svindel på lang vei. Min mor fikk i 15-tiden den samme meldingen, til tross for at hun aldri har vært borti eller hatt kontakt med dere (kortnummer 2440), Eurobate (kortnummer 2030, som tydeligvis brukes til "avmelding"), DM-Huset (eller hva de kaller seg nå til dags) eller denne "Absolute M" som tydeligvis er avsender for reklamen. Dette også til tross for at hun har reservert seg mot direkte markedsføring hos Brønnøysund (og der har hun vært registrert minst det siste halvåret). Jeg vil tro at dere nå vil bli innblandet i en klage til Forbrukerrådet enten dere vil eller ikke. Jeg håper virkelig ikke at dere i tillegg har fakturert mottakerne av meldingen for utsendingen (som f.eks. 1 kr per mottatt melding), for da vil dere være i enda dypere møkk. Som jeg også har sagt tidligere, så har vi ikke ansvaret for utsendelsen av disse, dette går ikke gjennom oss. Denne siste utsendelsen er dessuten klarert hos Forbrukerombudet av _Christian_ (Ikke forbrukerrådet som du nevner, for det er feil instans). Vi har selv også vært i kontakt med Forbrukerombudet og har en god dialog med både de og operatørene. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Vi har selv også vært i kontakt med Forbrukerombudet og har en god dialog med både de og operatørene. Det skulle bare mangle, for det er ikke akkurat den "reneste", "peneste" og mest etiske bussnissen hvis man havner på feil side/mister bakkekontakt. Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Spiller ingen rolle!! Man sender ikke reklame til folk som ikke har bedt om det. Det provoserer meg sinnsykt, og totalt mangel på respekt overfor folks privatliv og rettigheter. Jeg kommer i hvert fall til å anmelde de som sender meg ubedt reklame på sms/mms eller om de ringer meg etter at jeg har gitt utrykkelig beskjed om at jeg ikke er interessert! ---------------- Now playing: Nightwish - Bless The Child via FoxyTunes Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Har du reservert deg mot denne type reklame via brønnøysundsregisteret? Endret 8. juli 2008 av rasgar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå