lamer Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Har akkurat begynt i ny jobb hvor vi bruker terminalserver for å starte applikasjoner. Har noe spørsmål: - Hva betyr det at en applikasjon er publisert? - Hva betyr det at en server er dedikert? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Bruker dere Citrix Presentation Server? Noen lag oppå der igjen? (f.eks RES Powerfuse)? 1. - Når vi publiserer applikasjoner her så er det ihvertfall at vi knytter programmene som er installert på serveren til menyen i Powerfuse ved hjelp av Real Enterprise Manager 2. - Dedikert til hva? Vi kan f.eks dedikere serveren til brukere, grupper, osv. Men det spørsmålet kan nok bety andre ting også Terminalserver1 (office, utviklingsprogrammer) Terminalserver2 (office, utviklingsprogrammer) Terminalserver3 (office, økonomiprogrammer) Her ville det vært gunstig å dedikert Terminalserver1 og Terminalserver2 til AD-gruppen "utviklere", og dedikert Terminalserver3 til gruppen "økonomi" Om jeg ikke misforstår spørsmålene dine da Endret 25. juni 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
lamer Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Bruker dere Citrix Presentation Server? Noen lag oppå der igjen? (f.eks RES Powerfuse)? Nei, ikke som jeg vet... 1. - Når vi publiserer applikasjoner her så er det ihvertfall at vi knytter programmene som er installert på serveren til menyen i Powerfuse ved hjelp av Real Enterprise Manager - Betyr det at en publisert applikasjon, er et program som er lagt på flere servere? 2. - Dedikert til hva? Vi kan f.eks dedikere serveren til brukere, grupper, osv. Men det spørsmålet kan nok bety andre ting også - OK, jeg tror jeg forstår forskjellen; dedikert betyr at programmet/applikasjonen finnes på én server - er applikasjonen publisert ligger den på flere terminalservere. Hva er forresten mest riktig å bruke: program eller applikasjon? Terminalserver1 (office, utviklingsprogrammer) Terminalserver2 (office, utviklingsprogrammer) Terminalserver3 (office, økonomiprogrammer) Her ville det vært gunstig å dedikert Terminalserver1 og Terminalserver2 til AD-gruppen "utviklere", og dedikert Terminalserver3 til gruppen "økonomi" Om jeg ikke misforstår spørsmålene dine da Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Nei, ikke som jeg vet... Vet ikke om hva? Om dere har citrix eller et lag oppå det igjen? - Betyr det at en publisert applikasjon, er et program som er lagt på flere servere?Ikke nødvendigvis, vi publiserer applikasjoner til powerfuse. Om det er en eller flere servere har ikke noe å si - OK, jeg tror jeg forstår forskjellen; dedikert betyr at programmet/applikasjonen finnes på én server - er applikasjonen publisert ligger den på flere terminalservere.Kan ikke si meg helt enig Hva er forresten mest riktig å bruke: program eller applikasjon? Det er jo det samme, så det kan du velge selv. Selv kaller jeg det applikasjon Vanskelig å svare noe mer nøye når jeg ikke vet hva slags lag dere har Start - kjør - tsadmin. Sjekk der om dere logger inn med RDP- eller ICA Endret 25. juni 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
lamer Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Vi kjører Citrix Presentation Server 4.0 Kan du gi meg en definisjon på hva en publisert applikasjon er? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Ahh, jeg har misforstått deg. Published application er noe man kan bruker oppå serverene for å lage forskjellige skrivebordsmiljø Lenke til kommentar
lamer Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Ahh, jeg har misforstått deg. Published application er noe man kan bruker oppå serverene for å lage forskjellige skrivebordsmiljø - Det går bra, godt vi endelig skjønte hverandre nå, da... Har du noen eksempler på forklaringer eller definisjoner på hvordan dette fungerer? Har prøvd å finne noen gode nettsider, men den gang ei. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Her er det litt å lære http://www.dabcc.com/miab/miab21/21.-Publi...ole-MIAB-2.aspx Selv bruker vi bare published desktop i citrix, og publiserer programmer via powerfuse. Uten powerfuse kan denne guiden brukes. Merker jeg trenger litt praksis på dette selv^^ Endret 25. juni 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
lamer Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Bare hyggelig Bare å spørre videre om du trenger hjelp. Godt med noen tråder som jeg kan lære litt av selv også^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå