Gå til innhold

Norge sier nei til Tom Waits

Pivotal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva hjelper nå det, hvis han spør om å få en dato som er bestilt for over et år siden med en fullbooket sal?

De kan ikke bare kansellere en bestilling som ble gjort i god tid i forveien, og betale tilbake flere tusen personer som har forhåndsbetalt, bare fordi at det kommer "noen viktigere".

Hvilket rykte hadde dette gitt Opera-en?

At samme hvor lang tid i forveien du bestiller opera-en, og hvor mye arbeid du legger i forbredelsene til konserten, så kan Opera-en plutselig kaste deg ut fra planene, og ta inn noen andre istedet?

De vil få Tom Waits, men de vil miste mange andre.

Lenke til kommentar

Hadde ikke Tom ytret ønske om å spille SPESIELT i operaen?

Han er sjelden på turné, og har ikke spilt i Oslo siden 1985. En av grunnene skal være at han ikke har funnet et passende konsertlokale. Han foretrekker teaterbygninger og klassiske konserthaller. Sist han spilte i Skandinavia var på Stockholms Circus i 1999.

http://www.dagsavisen.no/kultur/article356404.ece

Herrejesus. Det er Tom Waits. Har man ikke kapasitet, så skaffer man det.

Endret av Fluwesopp
Lenke til kommentar

Jeg synes en institusjon som en opera skal kunne tillate seg å være snobbete nok til å si at OK, Tom Waits vil spille her, da får vi heller booke om litt. Jeg er sikker på at datoen det er snakk om er tatt opp av Ole Ivars eller et annet krampaktig folkelighetsprosjekt. Jævla fitte-Norge.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt forferdelig at Norge går glipp av Tom Waits, men det er ikke så mye vits i å være sinna på Operaen, egentlig. De hadde lyst, men det passet dårlig for dem, og de har ingen som helst forpliktelse til å jobbe stumpen av seg for å få plass til en rockeartist. Det er og blir en arena for opera og ballett, som også rydder plass til andre sjangre når det er beleilig for dem.

Vær heller sinte på Tom Waits, som stiller så store krav at ingen andre steder i Oslo/Norge er bra nok. ;)

Lenke til kommentar

Istedenfor å sippe, så burde konsertarrangørene prøve å finne andre lokaler. Når operaen er fullbooket så forstår jeg dem, hadde blitt sur om forestillingen jeg hadde bestilt ble flyttet pga en sanger mens jeg kanskje har besøk fra utenlands som kommer bare for å se på operaen.

Mine forslag er:

Oslo konserthus

Nidarosdomen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...