Gå til innhold

– Windows 7 klar i januar 2010

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ojoj, får se om jeg klarer å holde på XP til denne kommer ut.

Lurer litt på hilke forandringer det blir gjort? Sånn som nå har jeg ikke behov for å bytte til Vista, er ikke stor nok forskjell

Jeg vil vel tro at behovet dukker opp etterhvert. Blant annet kommer vel ikke siste directx versjon til XP?

Og jeg tror vel dette også kan være ett problem for MS, dvs kjempejobben de gjorde med å skrive om NT kjernen for Vista. I 2010 vil Vista være enda mer modent, synes personlig det fungerer bra i dag, men det kan sikkert bli bedre.

Når det er sagt vil jeg tro at verden går videre uten MS og Windows. Kjøpte nettopp en Macbook og er overrasket over hvor bra OS X fungerer. Jeg har ende ikke sett noe behov for å legge inn bootcamp, de aller fleste programmene jeg trenger finnes i alternative versjoner for OS X.. og OS X tar vel Linux programvare, så.... Nå innser jeg at det er stor forskjell på min privat PC og for en bedrift som har 10000 PCer som skal administreres på en eller annen måte. Jeg har tidligere prøvd Linux uten å bli imponert, men OS X imponerer og viser at det er fullt mulig å lage alternativer til Windows. Nå er vel kanskje ikke beste løsning å bytte ut MS med Apple, men ikke desto mindre. Spill vil jo inntil videre være ett problem, Wine/Darwine løser noe av problemet, men ikke alt. For de av oss som ikke spiller noe særlig, så finnes det hvertfall alternativer og jeg kommer i fremtiden til å anbefale folk å prøve/tenke i den retningen.

Lenke til kommentar

Windows 7 MÅ være spikeren i kista for 32-bits legacy. En kjapp prediskjon av ram-behovet for neste generasjon, basert på økningen mellom de to foregående, tilsier et ram-behov på 3.8 GB. Da må vi ha 64-bits adresseområde, jippi. Kom ikke her å si at MS ikke gjør noe for utviklingen innenfor denne bransjen! :)

IP

Endring:smiley

Endret av IP
Lenke til kommentar
På server er allerede linux ledende, på tungregning er linux totalt dominerende.

Blabla om Linux. Linux er flott det. Men ikke et ord om artikkelen eller Win 7. Moderator ?

Ja, å diskutere konkurrenter til Windows i tråder som handler om kommende Windows-versjoner er noe som burde bli slått hardt ned på. (Bruker rapporter-knappen hvis du mener noe er regelbrudd, forresten.)

Endret av haalo
Lenke til kommentar
Windows 7 MÅ være spikeren i kista for 32-bits legacy. En kjapp prediskjon av ram-behovet for neste generasjon, basert på økningen mellom de to foregående, tilsier et ram-behov på 3.8 GB. Da må vi ha 64-bits adresseområde, jippi. Kom ikke her å si at MS ikke gjør noe for utviklingen innenfor denne bransjen!

Jeg vet ikke om det var ironisk ment eller ikke, men siden det ikke var noen smiley med så velger jeg å ta det bokstavelig.

Det blir som å argumentere for at alle burde kjøre lastebiler med 5 tonn stein på lasteplanet fordi det presser frem utvikling av kraftigere motorer.

Jeg foretrekker i hvert fall et lett og smidig sportsbil-OS fremfor steinlass/bloat-OS.

64bit bør være et argument fordi programvaren har nytte av det, ikke fordi OS-et trenger det for å kunne starte minesveiper. Jeg er enig i at Windows 7 bør være utelukkende 64bit men uenig i grunnen for hvorfor det bør være det. Hvis Windows 7 blir kun 64bit så bør Microsoft i hvert fall forlenge både salgsperioden og support-perioden på 32 bit Windows XP/Vista.

Redigert: Så lenge noe har relevans for trådens emne, i dette tilfellet konkurransesituasjonen mellom Windows 7 og naturlige konkurrenter, så ser jeg ikke noe galt i å diskutere det.

Lenke til kommentar
Windows 7 MÅ være spikeren i kista for 32-bits legacy. En kjapp prediskjon av ram-behovet for neste generasjon, basert på økningen mellom de to foregående, tilsier et ram-behov på 3.8 GB. Da må vi ha 64-bits adresseområde, jippi. Kom ikke her å si at MS ikke gjør noe for utviklingen innenfor denne bransjen!

Jeg vet ikke om det var ironisk ment eller ikke, men siden det ikke var noen smiley med så velger jeg å ta det bokstavelig.

Det blir som å argumentere for at alle burde kjøre lastebiler med 5 tonn stein på lasteplanet fordi det presser frem utvikling av kraftigere motorer.

Jeg foretrekker i hvert fall et lett og smidig sportsbil-OS fremfor steinlass/bloat-OS.

64bit bør være et argument fordi programvaren har nytte av det, ikke fordi OS-et trenger det for å kunne starte minesveiper.

Det skulle vært en smiley med :). Så dette er et tilfelle av "doing the right thing for the wrong reason"

IP

Lenke til kommentar

Selv om Linux-snakket er enda så velmenende, er dette en tråd for å gi tilbakemeldinger på og diskutere rundt Windows 7, og hvor vidt den er kalr i 2010. Kan godt forstå hvorfor Linux-brukere skulle ønske å misjonere sin sak og alt det. Men man må forholde seg til forumets retningslinjer, og de utrykker klart at off-topic er fyfy. To innlegg er fjernet, men ser ingen grunn til noen videre reaksjoner enn det.

Snorre :)

Lenke til kommentar

Det jeg tolker utfra brevet til MS er at Windows 7 ikke blir hva det var planlagt å bli, men at press fra noen håpløse bedrifter har sørget for at W7 blir en Vista R2.

Takk for denne kortsiktige men alikevel problemforlengende tankegangen. Til de få bedrifter som har tenkt at Vista var noe å satse på.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

"Jeg hater Microsoft fordi det er kult, men likevel kjører jeg Windows fordi Linux er så vanskelig."

...

Microsofts problem er vel at de kan ende opp med å ikke skape noe nytt. WinFS og slikt virket jo lovende, men om Windows 7 ikke blir særlig mer enn tråkking i gjørmen, må jeg si at jeg kan forestille meg folk som får liten grunn til å oppgradere.

Litt som en facelift på bil. De fleste skaffer seg ikke ny bil av den grunn. :)

(Selv er jeg veldig glad i XP, om det skulle være noen tvil. Kanskje ikke alltid det lureste å kjøre ny Windows-versjon f.o.m. releasedato på gammel maskin, men gir egentlig litt blaffen. Pr. øyeblikk føles det veldig bra.)

Endret av Aiki
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Jeg håpet på retningsskifte i Windows7 fordi Vista ikke svarte til bedriftsmessige behow og Windows7 så mer lovende ut i så måte, inntil nå.

Enig. Det spørs om ikke sikkerhetsjaget har blitt noe stort, alt mas verden setter igang angående "Sikkerhetshull" har tatt all fokus virker det som. Vista var uten reélle nyheter og nå ser også Windows 7 ut til å bli det.

Lenke til kommentar

Windows Vista helt uten nyheter, vil si at Mahjong som følger med Vista Ultimate hvertall er rimelig bra :)

Utover det er det vanskelig å få til visuelle forbedringer i etthvert OS som slippes. Apple klarer det, men på ett eller annet tidspunkt går også luften ut av den ballongen. Jeg tror vel MS må tenke grunnleggende anderledes for å få til noe som alle er happy med, problemet er MS er det samme problemet VW har med Golf. De har ett produkt som selger bra og kan i utgangspunktet bare tape på å endre for mye. Noe som ender opp med at de utgir nye versjoner i fleng som i praksis ikke tilbyr noe nytt, men småforbedringer som entusiaster hater og resten kanskje ikke bryr seg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...