onTop Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Noen som vet om en bok som tar for seg kryptering/dekryptering av strenger o.l? - onTop Endret 25. juni 2008 av onTop Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Denne tråden hører til programmeringsdelen, sev om du ser etter literatur rundt dette. Hva trenger du hjelp til uansett? Forståelse for prinsippet eller utførelsen? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 http://www.amazon.com/s/?url=search-alias%...amp;x=0&y=0 Lenke til kommentar
onTop Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Denne tråden hører til programmeringsdelen, sev om du ser etter literatur rundt dette. Hva trenger du hjelp til uansett? Forståelse for prinsippet eller utførelsen? Begge deler egentlig Takk for link, Zethyr Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 http://www.amazon.com/s/?url=search-alias%...amp;x=0&y=0 Kan anbefale "The code book" av Simom Singh. Det var den boken som lå øverst når jeg trykket på linken til Zethyr. Den gir en historisk oversikt over kryptografi, fra enkle boksatvutbyttingskoder til kvantekryptografi. Den er veldig lettlest og du tenger ikke noe særlig kunnskap om området på forhånd. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg har også tenkt til å kjøpe The Code Book. Ser ut som en veldig bra bok Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 The Code Book tar for seg veldig mye som ikke er vedldig relevant til kryptografi i dag. Man lærer mye historie, hvilken rolle kryptografi har spilt, enkle metoder for kryptanalyse, etc, men jeg synes ikke det er så stort fokus på å faktisk lære å knekke eller lage chiffer. Så om det er ditt primære mål, tror jeg at jeg ville valgt en annen bok. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Det er greit å ha basisen inne først. Anbefaler å kjøpe noe som begynner med de "historiske". Så kan man lese ei annen bok, eller et lite hav av papers, for å lære de moderne teknikkene. Lenke til kommentar
jurg Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Applied Cryptography av Bruce Schneier Introduction to Cryptography with Coding Theory av Trappe & Washington Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Snakker vi enkel kryptering av stringer eller snakker vi topp hemmelig kryptering som skal være tilnærmet umulig å reversere? Skal dekrypteringsprogrammet være almennt tilgjengelig og man trenger en kode, eller skal du være den eneste som dekrypterer? Må huske at det er mange måter å bryte krypteringer, man kan reversere programmet som dekrypterer og forstå algoritmen og deretter sammenligne den krypterte filen mot kjennte fakta for den filtypen, for eksempel alle exe filer har store deler av headeren som er lik mellom alle/de fleste exe filer. Man kan bruke den for å få krypteringskoden og dekryptere resten. Den enkleste måten å kryptere på er å xor-e hver enkelt byte med første bokstav i krypteringskoden, så andre byte med andre bokstav osv... Men den er ikke veldig sikker, får du tak i en original fil, eller veit deler av original filen (fex en konstant string i alle den typer filer), så kan du xor-e original byten mot den krypterte byten og krypteringsstringen kommer ut i klartekst Skal du dypt inn i verden av kryptering og lage noe top-secret, så kjøp en bok fra en erfaren mann på dette feltet . Jeg har ikke drevet så mye med krypteringl. Endret 6. juli 2008 av chrml Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå