djgudleif Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Hei. Kan en person fra Canada (Quebec) drikke springvannet i Norge? (Trondheim, kilden er Jonsvatnet) Altså uten å bli dårlig av det... Endret 25. juni 2008 av ikkespisgress Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Hei! Tror ikke dette skal være noe problem. Grunnen til at man i noen land anbefales og ikke drikke springvann er grunnet høyt innhold av tilsatt klor (evt. andre stoffer for å rense, og holde vannet bakteriefritt), noe vi ikke har veldig mye av i vannet her i Norge.. Så, tror det skal gå helt fint Endret 25. juni 2008 av TheInfamous Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Vi får holde utkikk etter dødsannonsen i avisen... Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Er det en grunn til at han ikke skulle ha kunnet drikke det? visst han ikke er en utenomjording, drikker han vel det samme som oss Lenke til kommentar
Tilrem Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Er det en grunn til at han ikke skulle ha kunnet drikke det? visst han ikke er en utenomjording, drikker han vel det samme som oss ja nei, bakteriefloraen e jo litt forskjelleg fra i Canada kan eg godt tenka meg... Godt mogeleg at desse forsvinn etter filtrering etc. veit egentlig ikkje heilt kor grundig det er. Men eg kan tenka meg at han var bekymra for noko sånt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 stort sett kan man drikke vannet til land med skikkelige rense-anlegg og slikt. i fattigere land er det vel anbefalt å holde seg unna, da lokal-befolkningen er vant med urenhetene og bakteriene som er i det landet, men ikke turistene. men igjen, det er en bakterieflora i vannet i norge også, så det er ingen garanti for at ikke får en reaksjon, men jeg ville satset på at det gikk ok. evt mat med vann i seg er ikke noe problem(suppe f.eks) Lenke til kommentar
Gneldre Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 La han drikke et par glass og se hva som skjer. Problem løst. Lenke til kommentar
meeeps Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 La han drikke et par glass og se hva som skjer. Problem løst. lol ::han dør:: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Tror ikke det er så farlig, er ikke samme mengde og farlige stoffer her som i Canada f.eks. Norge har verdens reneste vann. Om han får en reaksjon på vannet fordi det er uvanlig for han er en annen sak. Lenke til kommentar
fox Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Norge har verdens reneste vann. Feil, Kreta har Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Ja, Canada er eit i-land i likleik med Noreg, og 99 % av canadas befolkning har springvatn sjølve i bustadane sine. eg vert litt overraska over den allmenne kunskapen til folk her. canada liksom, alle burde visst at dei er like tekniske som Norgeg. eg kunne forstått det viss dykk lurte på om ein fra Afrika ,men canada... Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Ikke så dumt det spørsmålet her egentlig. Husker selv jeg ble dårlig av springvann når jeg var i USA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå