Mr. Bojangles Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Skal lakkere bilen min i hvit, og for å være "føre var" tenkte jeg å høre litt med dere her inne om hvordan lakken bør behandles. Bilen blir lakkert med vanlig 2K-lakk, ikke metallic eller noe effekt. Bør jeg polere bilen etter 1-2 uker, for så å vokse den - for å bevare fargen best mulig? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Du kan vokse den etter 1-2 uker. Ville ventet litt lengre med å polere. Lakken er herdet, men fortsatt veldig myk. Lenke til kommentar
thabech Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Du bør vente til lakken har herdet ordentlig. Men siden du har nylakket bil, og sannsyneligvis har planer om å ha den en stund (??) ville jeg anbefalt tefcar 12% (teflonbehandling) med 5års garanti, imotsetning til en polish som holder rundt 3månder.. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Hvis ingenting fester seg til teflon, hvordan får man da teflon til å feste seg til lakken? Lenke til kommentar
thabech Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 ser du lakken i microskop vil du se at lakken ser ut som sandpapir.. Teflonen fester seg slik at lakken blir helt glatt, å gir et SINNSYKT bra resultat. Lenke til kommentar
Proxes Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Drit i teflonbehandlingen, kjøp deg heller en god voks:) Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 ser du lakken i microskop vil du se at lakken ser ut som sandpapir.. Teflonen fester seg slik at lakken blir helt glatt, å gir et SINNSYKT bra resultat. Når man legger teflon på stekepanner, sandblåser man overflaten til den blir helt matt. Og metall er mer ruglete enn lakk. Når de har mattet ned stekepannene, legger de teflonen på i trykkkammer for å få den til å sitte. Lenke til kommentar
thabech Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Tror du bør prøve Du vil bli positivt overaska tror jeg. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Det er ingenting som er bedre enn en skikkelig voks i ditt tilfelle om du spør meg Jeg vet lakken ser ut som sandpapir i microskop, og har prøvd diverse midler som skal jevne det ut, blant annet lakkforseiling, nanoformering og lignende, men vil fortsatt si at en skikkelig voks med jevnlig påføring er det beste Teflon på bil? Kan ikke være rein teflon, men et utblandet tefloneksperiment, noe jeg ikke ser helt vitsen med.. Hva skal du vedlikeholde bilen med da? Er jo tross alt en kjent sak at støv, vasking, reinvær og bruk av bil sliter på lakken du har påført bilen din. Disse faktorene bidrar jo som sagt til at lakken blir slitt, men, med skikkelig behandling bevarer du lakken og sliter bort voksen i stedet, så da vil jeg si at jevnlig voksing er bedre Edit: Gjorde meg selv litt lettere å forstå Endret 4. august 2008 av Pluggen Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Tror du bør prøve Du vil bli positivt overaska tror jeg. Du tror? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå