oveovo Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Hvis jeg har en xbox som er produsert i april 2002, har jeg da dvd-drev fra philips, samsung eller thomson? Lenke til kommentar
twarr Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Hei! Da har du Thomson.. Visst du har en xbox som er produsert fra august 2002 og utover, har du philips eller samsung. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Nei det er ikke sikkert at han har thompson da, de brukte tre forskjellig drives på den tiden også, thompson, philips , og en til. Etter aug 2002 så har de vel stort sett brukt samsung ? Lenke til kommentar
twarr Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Nei det er ikke sikkert at han har thompson da, de brukte tre forskjellig drives på den tiden også, thompson, philips , og en til. Etter aug 2002 så har de vel stort sett brukt samsung ? Nei, dette er feil! De har _hendt_ at det har kommet samsung og philips i v1.0 xbox, men 95 % av tilfellene er det thomson.. og NEI det er MEST Philips i nye v1.0 xbox'er... Lenke til kommentar
Betongmannen Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Jobber du i Microsoft siden du har så peiling? Det har HENDT at det har vært Philips i 1.0, men det er allikevel MEST Philips i 1.0? Lenke til kommentar
twarr Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Jobber du i Microsoft siden du har så peiling? Oj, den svei! Og nei, store sterke "betongmannen" jeg jobber ikke i microsoft. Jeg kunne ikke engang tenkt med å jobbe i microsoft! Men at man vet ting betyr da ikke at man nødvendigvis jobber i microsoft! Og endel av informasjonen jeg har fått, har jeg faktisk fått ifra folk som jobber i microsoft. Det er så vidt jeg gidder å svare når du er så dum at du "ypper" med meg. Ikke at jeg vet alt eller noe slikt, men på _dette_ området vet jeg tydeligvis en god del mer enn deg... Lenke til kommentar
twarr Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Jobber du i Microsoft siden du har så peiling? Det har HENDT at det har vært Philips i 1.0, men det er allikevel MEST Philips i 1.0? Bare tørk av deg smilet du! Det er som sagt nesten bare thomson i v1.0, men det skjer somme tider at det dukker opp philips eller samsung i v1.0 xbox'er. Når det gjelder v1.1 xbox, er det kun philips eller samsung, og det er flest philipser i den. Så visst det er noen å av, er det deg, og bare deg. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Oj, den svei! Og nei, store sterke "betongmannen" jeg jobber ikke i microsoft. Jeg kunne ikke engang tenkt med å jobbe i microsoft! Men at man vet ting betyr da ikke at man nødvendigvis jobber i microsoft! Og endel av informasjonen jeg har fått, har jeg faktisk fått ifra folk som jobber i microsoft. Det er så vidt jeg gidder å svare når du er så dum at du "ypper" med meg. Ikke at jeg vet alt eller noe slikt, men på _dette_ området vet jeg tydeligvis en god del mer enn deg... litt offtopic, men; geeez, så korte lunter noen folk har, dah? Lenke til kommentar
oveovo Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 Takk for svar... Tok litt av her en stund :smile: Men jeg regner med at jeg har thomson siden dvd-drevet ser likt ut som hos alle andre som har 1.0 xbox... I 1.1 ser jeg at det er et annerledes dvd-drev, så jeg må nok ha thomson.... Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 hvor ligger forskjellen? performance eller personlig smak? Lenke til kommentar
Betongmannen Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Jobber du i Microsoft siden du har så peiling? Det har HENDT at det har vært Philips i 1.0' date=' men det er allikevel MEST Philips i 1.0? [/quote'] Bare tørk av deg smilet du! Det er som sagt nesten bare thomson i v1.0, men det skjer somme tider at det dukker opp philips eller samsung i v1.0 xbox'er. Når det gjelder v1.1 xbox, er det kun philips eller samsung, og det er flest philipser i den. Så visst det er noen å av, er det deg, og bare deg Det er faktisk helt utrolig at lille du kan sitte der og si at "jeg vet bedre enn deg" når du ikke vet noenting om meg! Så du har fått informasjon fra folk i Microsoft du altså. Fikk du en mail fra han som setter sammen Xbox'ene der det sto "hei! tenkte at du ville vite at vi bruker Thomson DVD-ROM'er i Xbox 1.0, men skal forandre på dette i 1.1! Ha en god dag!" Men du, jeg kunne ikke gitt mer faen i hva Microsoft stapper oppi Xbox'en sin, og hvis du mener at det er grunn til å le av meg fordi jeg "ikke vet" hva som blir brukt, så værsågod bare le. Hvis dette er en måte å heve deg over andre på og skryte av dine amazing 1337 sk1llz om Xbox så synes jeg synd på deg. Men siden du tydeligvis er ekspert på Xbox, kan ikke du forklare oss andre hva som er forskjellen mellom Xbox 1.0 og nye Xbox 1.0? Lenke til kommentar
Betongmannen Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Det er faktisk helt utrolig at lille du kan sitte der og si at "jeg vet bedre enn deg" når du ikke vet noenting om meg! Så du har fått informasjon fra folk i Microsoft du altså. Fikk du en mail fra han som setter sammen Xbox'ene der det sto "hei! tenkte at du ville vite at vi bruker Thomson DVD-ROM'er i Xbox 1.0, men skal forandre på dette i 1.1! Ha en god dag!" Men du, jeg kunne ikke gitt mer faen i hva Microsoft stapper oppi Xbox'en sin, og hvis du mener at det er grunn til å le av meg fordi jeg "ikke vet" hva som blir brukt, så værsågod bare le. Hvis dette er en måte å heve deg over andre på og skryte av dine amazing 1337 sk1llz om Xbox så synes jeg synd på deg. Men siden du tydeligvis er ekspert på Xbox, kan ikke du forklare oss andre hva som er forskjellen mellom Xbox 1.0 og nye Xbox 1.0? Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 geez, folkens... :o get a grip... men som sagt; hvor ligger forskjellen hen? Lenke til kommentar
StiSor Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Men siden du tydeligvis er ekspert på Xbox, kan ikke du forklare oss andre hva som er forskjellen mellom Xbox 1.0 og nye Xbox 1.0? Nå begynner jeg å bli forvirret her... Forskjell mellom Xbox 1.0 og nye Xbox 1.0?? Mener du forskjell mellom 1.0 og 1.1? Eller kanskje den nye 1.2? Eller forskjell mellom forskjellige 1.0? Lenke til kommentar
oveovo Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Nå syns jeg det tok litt av her... Men, er det noen som vet om den siden på nettet som det sto hvilke cd-rw xbox'en taklet? Det hadde vært veldig fint å få vite det.... Lenke til kommentar
twarr Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Hei! Jeg skal fortelle dere forskjellene jeg! I v1.0 xbox så kan du bruke ALLE modchip og det er så og si kun thomson dvd rom i den.... Thomson dvd-rommen kan lese nesten alle cd-rw, og i NOEN tilfeller NOEN typer cd-r... min leser kun cd-rw og ikke cd-r. I v1.1 er det philips eller samsung, og det er (til nå) kun X-Ecuter 2 Lite og Pro du kan bruke... MEN du KAN bruke matrix også, men da blir det mye lodding for å ordne den.. Philips dvd-rommen kan i fleste tilfeller lese av en god del cd-r og så og si alle cd-rw.. etter at du har pot-tweaket den. Samsung dvd-rommen leser ALT. Når det gjelder v1.2 xbox, så er det et forsøk fra microsoft på å spare penger. Den bios chippen som er på hovedkortet er erstattet med en mindre og rimeligere en, strøm kontakten har blitt endret til noen som ligner på standard ATX-tilkobling som er i pc. Og det har blitt endret litt på designet til hovedkortet, men D0 punktet er det samme på baksiden av hovedkortet. V1.2 xbox'er har samsung eller philips, og leveres oftest i en pakke med 3 spill, som er JSRF, Sega GT2002 og Rallisport Challenge, men det skjer også at den kommer i andre pakker... Her har jeg noen bilder: Strøm-tilkobling på v1.0/v1.1: strøm-tilkobling på v1.2: Design på hovedkort til v1.0/1.1: Design på hovedkort til v1.2: V1.0/v1.1 D0 punkt: V1.2 D0 punkt: Onboard bios på v1.0/v1.1: Onboard bios på v1.2: LPC-punkt på v1.0, v1.1 eller v1.2: Det kan være 2 typer LPC punkt på v1.1/v1.2 her er den andre typen: Jeg håper at dette var oppklarende! Visst dere har spørsmål, spør i vei! mvh Twarr Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Jobber du i Microsoft siden du har så peiling? Det har HENDT at det har vært Philips i 1.0, men det er allikevel MEST Philips i 1.0? Bare tørk av deg smilet du! Det er som sagt nesten bare thomson i v1.0, men det skjer somme tider at det dukker opp philips eller samsung i v1.0 xbox'er. Når det gjelder v1.1 xbox, er det kun philips eller samsung, og det er flest philipser i den. Så visst det er noen å av, er det deg, og bare deg. De siste 2 1.0 jeg modda hadde philipser :-( Er på jakt etter en som jeg bytte, for jeg har også 1.0 med philips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå