Killswitch Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Da er tiden inne for å bytte ut mine 5 år gamle billighøytalere fra elkjøp. Høytalerene vil hovedsaklig bli brukt til spill, men også litt film og musikk. Har et budsjett på rundt 1500 kroner, og er ikke veldig kresen på lyd, sålenge det ikke skurrer ved høy lyd eller høres falskt ut. Jeg er ikke sikker på hva jeg vil ha med tanke på om jeg trenger noe mer enn et 2:1 anlegg. Hadde vært fint med noen bakhøytalere til spilling, men hvor stor effekt har det egentlig? Har jo litt lyst på sorroundlyd, spørsmålet er om jeg egentlig har bruk for det. Atm står valget mellom disse høytalersettene: 7:1 anlegg 2:1 anlegg 5:1 5:1 progamer Skulle da tro at det er bedre lyd i 2:1 anlegget, er jo THX godkjent og det hele. Spørsmålet blir da, hva gir meg en best spill \ film og musikkopplevelse av disse to settene? Hva ville dere gått for, kvalitet i et mindre anlegg, eller gleden fra sorround?. *EDIT* 5:1 anlegg lagt til, men er det verdt mellomlegget opp til progamer i forhold til det andre 5:1 settet? Takker også for eventuelle andre forslag, dersom noen vet om bedre høytalere i samme prisklasse. Endret 1. juli 2008 av Killswitch Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Beklager dobbelposting, men 1 nytt høytalersett er lagt til. Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hvis du vil ha ett anlegg som er til musikk trenger du ikke 5.1 eller 7.1. Logitech og Creative har mange flotte 2.1 anlegg i din prisklasse. Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Logitech er et meget godt valgt! De har høytalere til en overkommlig pris og disse gir fra seg like god lyd som bass. Bassen i logitech sine anlegg er i visse tilfeller så kraftig at den overdøver diskantene, så denne må justeres. Men i visse tilfeller er den bassen kjekk og ha, til f.eks. irritere foreldre eller naboer Jeg har Logitech X-530 og med dette anlegget blir du ikke skuffet i forhold til prisen som nå ligger på rundt 4-600kr rundt om på nett og i diverse butikker som fortsatt selger høytalerene. Et av de bedre satelitt anleggene jeg har vert bort i. Endret 1. juli 2008 av Johsse Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Vel, som jeg skrev, skal de nå brukes hovedsaklig til spill, så da er er sorround artig å ha. Og når det kommer til x530, så har jeg hørt mye negativt om det... Tenkte også litt på x540. Og i forhold til prisen sier du.. Vil da eller slenge inn noen hundrelapper ekstra og få bedre lyd, istedet for å spare og få noe som er greit til prisen. Det jeg prøver å si er, kort og godt hva gir best lyd, og er progamer anlegget verdt det? Endret 1. juli 2008 av Killswitch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå