bidz Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Her er et bilde jeg tok for en stund siden av fire kongler som hadde fallt på bakken akkurat på denne måten. Syntes det var litt spesielt at de hadde fallt så nærme, og at det var et fint motiv. Mulig jeg skulle hatt litt mer DoF, men samtidig så synes jeg effekten jeg får ved så lite DoF er litt stilig på akkurat dette bildet. Hva synes dere? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Valget av dof er helt greit, men det blir litt lite engasjerende. Det er litt mye rett på. Du burde gått nærmere bakken og utnyttet mulighetene med smal dof på en mer effektiv måte. Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Enig med PM her. Jeg tenkte når jeg så dette at du nok så noen kule kongler på bakken og tenkte at disse lå jammen fint. Ta et par bilder og gå videre. Teknisk og utsnittsmessig helt ok, men ikke noe som er verdt å ha på veggen. Det hele blir ovenfra og ned, uten tanke på å komme innpå konglene på konglenes premisser. Hvordan føler konglene det når du ser ned på dem på denne måten? Du burde som nevnt gått ned til konglene. Spurt dem direkte hvordan de har det. Forsøkt å fange konglenes egen oppfatning av hvordan det er å ligge så tett inntil hverandre. Kanskje de heller vil ligge på en annen måte? Det er to lærdommer å trekke ut av dette: 1. Spør deg selv alltid: "er det en annen vinkel jeg kan ta dette bildet i som gir enda bedre resultat?" 2. Gå aldri tur i skogen med penbukse og hvitskjorte på. Før eller senere krever et motiv møkkete knær og albuer. - Rams Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Og her forer Rams oss med gode argumenter mot zoom. Ikke komponer bilder med zoom. Den muligheten skal brukes til å finne rett brennvidde til bildet, men komponeringen må foregå på en annen måte. Å bevege seg litt er den eneste måten å sikre gode resultater på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå