Fred7555 Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Canaan (kan være litt sær for noen) Claymore (sverd og litt magi, ikke så mye humor) Bleach (samme konsept som naruto, 250+ episoder hittil) Code Geass (ikke sverd og pil og bue, men vil annbefale den, er mer sci-fi/mecha) Dr.Grey Man (litt usikker, men skader ikke å sjekke ut) Densetsu no Yuusha no Densetsu (har ikke sett den ferdig selv, men hittil inneholder den kravene dine) Fairy Tail (nesten samme konsept som naruto, men med bare magi) Fate/Stay Night (sverd, magi, humor, drama, en av mine favoritter) Inuyasha (sverd, drama, humor, good vs. evil. Sesong 1 er gammel, så kanskje ikke topp kvalitet, men den er god, med en enda bedre oppfølger. Er på ~200 episoder) Kaze no Stigma (Magi, humor, action, følger det meste på listen din) Nurarihyon no Mago (sånn helt okay) Queen's Blade (om du liker litt echi, er det noe her) Rental Magica (helt okay, ikke noe bra story-messig synes jeg, men kanskje du liker den) Rurouni Kenshin (sverd, drama, humor og action. Er gammel, så ikke beste kvalitet, men er verdt det synes nå jeg) Shakugan no Shana (magi, drama, litt sverd, humor, romance. Heller kanskje litt mye mot romance etterhvert, men kanskje du liker det) Shining Tears X Wind (Magi, sverd, action, sånn helt okay) Toaru Majutsu no Index (En middels magi-humor-action-shouen) Zero no Tsukaima (Helt okay, mye drama og romance) Vet det er mange, og kanskje noen litt utenfor kravene, men det skader ikke å nevne de. Bare å sjekke de ut og bestemme deg for hva du liker. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Ikke se Fairy Tail som Fred har anbefalt. Den er en skam i forhold til mangaen som er det beste jeg noen gang har lest. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Ikke se Fairy Tail som Fred har anbefalt. Den er en skam i forhold til mangaen som er det beste jeg noen gang har lest. Virkelig? Kanskje jeg burde begynne å lese den da Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Den er litt annerledes enn animeen når det gjelder hvordan de utfører magi og sånn, pluss at tegningene er mye bedre. Du burde lese den! Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Ikke se Fairy Tail som Fred har anbefalt. Den er en skam i forhold til mangaen som er det beste jeg noen gang har lest. Virkelig? Kanskje jeg burde begynne å lese den da Det der skal du IKKE ta seriøst. Er en helt grei manga, men etter det stopper superlativene ganske brått opp. Endret 19. januar 2011 av Agentspoon 1 Lenke til kommentar
Lnik Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 @Fred7555 Det var mye, tror jeg skal finne noe jeg liker der. Takk! Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Bra du tar deg tid til dette Agent Skjønner at det er mye jeg må se, men mangler tiden Men jeg skjønner ikke at du velger å slutte Bleach på #68, det blir jo bare mer og mer epic, jeg har ikek sett det på en stund, og jeg husker jeg fikk frysninger av mange episodene etter at de kom til Hueco Mundo. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Der er nok en del av oss uenige. Bleach klarte å få til enorme mengder fans med introduksjonen av Grimmjow. Espada var et fryktet ord, og vi gledet oss noe fryktlig til en gjentakelse av braksuksessen "Soul Society". Uheldigvis ble vi omgitt av et trist og grått univers, omgitt av små ynklinger som utvekslet de samme ensformige slagene mot Ishida, Chad, Ichigo og Rukia. Teknikkene deres ble gamle, spesielt Ichigo sitt hovedvåpen "Getsuga Tenchou". Dette akkompagnert med den forferdelig dårlige humoren med trioen til Nel, gjorde Hueco Mundo til en av tidenes dårligste sesonger jeg har sett. Høydepunktene var selvsagt espada-kamper, men selv disse føltes noe trauste og billige. Etter hvert begynte man rett og slett å betvile Kubo Tite sin dedikasjon til serien. Når animasjonen i store kamper var latterlige dårlige, mens en nærmest navnløs arrancar mot Hisagi fikk masse omdømme, ble det ganske klart at det hersket kaos i rekkene og at serien har et forvirrende fokus. Det hjalp heller lite når det endelige oppgjøret mellom espada og shinigami styrken resulterte i latterlige forskyvninger av krefter, og helt brå henrettelser av hovedfiender i forhold til de langtrukne arrancar kampene. Vi ventet og ventet, og ble servert altfor lite. Aizen som eneste nesten intelligente vesen, mistet også all kredibilitet i mangaen (spoiler) når han forvandlet seg. Da var det en saga blott, og katastrofen en faktum. Godt prinsipp, men dårlige kulisser og elendig gjennomførelse, gjør at Bleach for meg har falt fra noteringen 8/10 til 5/10. Men poenget er jo ikke at Bleach stopper ved episode 63, men derimot at episodene før dette tidspunktet så definitivt var gode nok til å kvalifisere seg som en av de bedre blant shounen. Endret 17. oktober 2010 av Agentspoon Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Bleach putta i spoiler: Jeg har bare sett frem til der Espada 1, 2 og 3 viser seg. Jeg elska den delen her det før den når mange av kapteinene fikk vist skikkelig hva de var gode for og den endelige kampen mellom Grimmjow og Ichigo. Men man har ulike smaker, jeg elska hvertfall nesten alt med Hueco Mundo, f.eks. fikk vi se Rukia vist hva hun kunne. Det jeg ikke likte med Bleach animen var sånne fillere som kom helt plutselig. Endret 17. oktober 2010 av DevilFish Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Toppers liste Spoon! Jeg hører visst til av fan-grenen "psychological", med øredøvende flertall. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Takk skal du ha! Skulle gjerne laget en for manga også, men de leser jeg dessverre relativt få av. Er liksom litt synd at serier som Berserk (action) og Pastel (romanse) ikke kommer med fordi de mangler / har en dårlig anime. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Å gud! Nytt kapitell av Genshiken! <3 <3 <3 Lenke til kommentar
DanielVikan Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Noen som vet om man gan kjøpe manga på nynorsk ??? har lett etter det veldig lenge nå fordi det finnes ikk en eneste bok som er inresang på nynorsk..... si fra hvis noen finner noe Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Hvorfor skal du ha det på nynorsk? Det fins vel sikkert en eller annen fansub på nynorsk. Lenke til kommentar
DanielVikan Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Hvorfor skal du ha det på nynorsk? Det fins vel sikkert en eller annen fansub på nynorsk. vi må lese en bok på skolen det er vel kansje manga det XD men den boka må være nynorsk derfor lurer jeg på om det finner på nynorsk Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Da burde du ærlig talt lese en bok. Avhengig av lengde kan du velge noe kort som Darren Shan, eller noe lengre som Keiseren av Conn Iggulden. Begge er så spennende at de fleste ikke klarer å legge den fra seg, så gi det inderlig et forsøk. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Hvis du mener Darren Shan-serier på 12 bøker, så vil jeg ikke akkurat kalle den kort men.... spennende er den nå da, en av de beste seriene jeg har lest Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Trenger vel ikke å lese hele serien for å ha lest en bok! Ja, en over gjennomsnittet interessant fantasy-serie for barn og ungdom. Språket er ikke særlig vanskelig, og handlingen er fengende. Hva mer kan man be om? =) Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Nhaa, er jo litt kjedelig å enten lese 1'ern med den åpne slutten, eller å plutselig hoppe rett inn i historien Leste den faktisk 3 ganger da jeg var mindre. Ble noen lange netter når jeg kom til bok 7 ca. Litt ot... men men. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Trenger noe ecchi. Kom med forslag, kjapt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå