( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Nja, eg synes å huske et par serier som ikke var komedie, men det kan ha vært mangaer. Kan ikke huske å ha sett Slice of life som anime kategori på noen info sider, så hva legger vi i den kategorien? Bare at det skal handle om hverdagslige ting? Yep, som navnet tilsier. Finnes absolutt slice of life som ikke er komedie, men de vipper som oftest mer mot en annen kategori. Clannad f.eks. er absolutt slice of life, men vipper mer i retningen mot drama/romance. Lenke til kommentar
Zippio Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Nja, eg synes å huske et par serier som ikke var komedie, men det kan ha vært mangaer. Kan ikke huske å ha sett Slice of life som anime kategori på noen info sider, så hva legger vi i den kategorien? Bare at det skal handle om hverdagslige ting? Yep, som navnet tilsier. Finnes absolutt slice of life som ikke er komedie, men de vipper som oftest mer mot en annen kategori. Clannad f.eks. er absolutt slice of life, men vipper mer i retningen mot drama/romance. Men er det noe poeng å ha slice of life med da? Siden det da enten er komedie eller drama / romance som du sier? eller skal det bli lista opp som på for eks, animenfo.com at du skriver opp alle kategoriene en serie er inne på? Som for eks, Clannad: Romantikk,slice of life, komedie osv,osv? edit: ser det er slik det er foreslått, skumlesning er en stygg ting Endret 18. juli 2008 av Zippio Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Flotte saker, Dotten! Dette setter vi virkelig pris på. Nå gjenstår det bare å kategorisere alt, og håpe på at folk har vett til å titte innom. Red.: Nå oppstod det ett problem. Ettersom det er en del serier og filmer jeg ikke har sett, så hadde jeg tenkt å kategorisere disse etter det Wikipedia sier. Dessverre er sjangrene der satt opp i alfabetisk rekkefølge, noe som gjør det umulig for meg å sette seriene og filmene i riktig kategori. Noen som har en løsning på dette? Endret 18. juli 2008 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Benytt MyAnimeList istedenfor - www.myanimelist.net Har du helt glemt den siden? Der ser du hvilke kategorier de forskjellige seriene har blitt tagget med mest. Det stemmer som regel på punkt og prikke. Hvis den er omtrent like mye tagget på to forskjellige sjangere så tar du det bare opp her eller følger gutsa. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Joda, tenkte på MAL tidligere i dag, men så tenkte jeg det at kategoriene var satt opp i alfabetisk rekkefølge som på Wikipedia, så jeg gadd ikke å sjekke. Får ta en nærmere titt på det i morgen hvis jeg får tid. Lenke til kommentar
paa99 Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Bra at det ble mekka en side hvor man kan diskutere anime-anbefalingene Jeg har vært litt skeptisk til å stole på noe som kun en person har anbefalt når folk har så varierte meninger. Det hadde vært digg hvis man kunne ha et kommentarfelt til hver enkelt anbefaling hvor folk kunne skrive sin mening og gi karakter. Har ikke sett dette noen annet sted på Diskusjon.no så jeg regner ikke med at det går, men det hadde vært digg. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 ^^^^ that might be a idea! det går jo å lage et register over alt som er anbefalt og anbefalingen, så kan man "commente" og skrive sin egen anbefaling av serien, og hva med er enig med osv. the blogger elns er perfekt løsning, hvis noen (kan hjelpe til jeg assa) orker å (lage en blogg på en sånn side med blogg løsning og comment support) + copy/paste alle anbefaling inn som poster i bloggen. så ville jo det vært ubert! Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Store deler av førsteposten forsvant dessverre på grunn av problemer med nettverket. Dessverre hadde jeg ikke kopiert det til Word på det tidspunktet, så jeg må skrive masse på nytt. Derfor har jeg tatt meg rett til en pause. Uansett så er det mulig for flere å poste anbefalinger av samme serie/film i den andre tråden, så lenge anbefalingen innholder bilde®, personelig mening, kort om handlingen og krakter. Alt annet enn anbefalinger skal tas i denne tråden. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Jeg leter etter en ny serie å se på. Jeg likte godt Last Exile (kjøpte serien faktisk), noen andre serier som ligner som er verdt en titt? Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 ergo proxy gir meg samme feel, men er ikke noe lik=P what so ever. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Så litt på den serien, men likte den ikke helt, av en eller annen grunn. Mulig jeg bare er for kresen. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 O.o... du er for kresen!! Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Mulig jeg har litt sær smak bare. Nå begynte jeg å se på Chrno Crusade, og den kunne jeg like. Er vel i grunn mecha-anime generelt jeg ikke liker. Endret 3. januar 2009 av Lefse Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 ... regner du proxy som mecha...? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Tror jeg huska litt feil, hehe. Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 hvordan kunne jeg overså dette forumet.. anyhow slenger opp ett par anbefalinger, selv om det kansje er imot reglene.. glemmer det viss ikke Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Ghost in The Shell Det er så sinnsykt mye at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne! Ghost in the Shell [Movie] - fra 1995 Ghost in the Shell 2: Innocence [Movie] - fra 2004 Ghost in the Shell 2.0 [Movie] - fra 2008 Ghost in the Shell: Stand Alone Complex - The Laughing Man [Movie] - fra 2005 Ghost in the Shell: Stand Alone Complex [TV-Serie]- fra 2002 Ghost in the Shell: Stand Alone Complex 2nd GIG [TV-Serie]- fra 2004 så hvor begynner jeg?... Er det noen av filmene man kan se uten å spoile TV-serien? Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 satt og vurderte gits jeg og Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Sugen på ny anime. Krav: - Ny (2007+) - Rettet for eldre publikum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå