Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Windows XP pro <---> Windows NT 4.0 server

Anbefalte innlegg

Jeg skulle hjelpe en organisasjon å kjøpe inn flere nye PC'er med Windows XP pro ferdig installert. Ennå kjører de egen server Windows NT 4.0 på nettet, og de har ikke tilstrekkelig midler til å oppgradere eksisterende server til W2K. Kan dette oppleves tekniske problemer å la XP maskiner kjører mot den severen? Har noen fått tilsvarende erfaringer på dette?

Er det mulig å installere Office 97 på XP maskiner? Jeg har ikke selv prøvd før.

JOJO.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På en VGS jeg var utplassert på for noen uker siden hadde de en XP-maskin og resten win2K pro koblet mot NT4-server, og det eneste problemet de hadde var at brukerne ikke fikk lagret profilen sin, men det ble løst ved å gi elevene full tilgang til "hjemme-sharen", hvor profilen ble lagret.

Office 97..... har ikke peiling, har ikke kjørt den på lenge, men du kan vel kjøre det i kompatibiltetsmodus i XP.....

Lenke til kommentar

Det er et par ting du må tenke på når du setter opp WinXP Pro mot en WinNT server:

- Som nevnt har du dette med profiler og roaming, som ikke støttes helt.

- Du må slå av sertifikat autoenrollment. Dette står mer om på Microsoft sine hjemmesider. Grunnen til dette er at XP automatisk prøver å koble mot ActiveDirectory/DNS (som NT ikke har) og pøver å finne gyldige sertifikater. Det er forsåvidt ikke noe problem, men om autoenrollment ikke blir slått av i datamaskinprofilen lokalt på WinXP pc'en, vil oppstarten ta en del lenger tid, da den prøver å finne ActiveDirectory/DNS (gir seg etter ca. 1 minutt).

Gjorde litt arbeid for deg nå, og fant artikkelen hos Microsoft :wink:

Om linken ikke funker, så er det snakk om Knowledge Base artikkel nr. 310461

Lykke til!

Arcade

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...