Gå til innhold

Forslag til ny bærbar til skolebruk?

Anbefalte innlegg

Hei, skal begynne å studere nå til høsten, og trenger derfor å få kjøpt meg en bærbar pc.

Det siste året har jeg lånt en nokså ok bærbar fra skolen, som funka til både spill å bilderedigering og det meste egentlig, og kunne tenkt meg noe som kunne takle litt forskjellig ting og tang.

Spiller ikke så mye lenger, men liker å ta en runde med bf2 (ikke på veldig høy grafikk) eller liknende.

Hadde egentlig ønsket å holde meg under 10k eksludert porto.

Skjerm ikke større enn 15.4" men med relativt god oppløsning.

Prosessor har jeg ikke peiling på, så trenger hjelp til det. Må kunne takle å redigere store bilder i Photoshop og sånt.

Grafikk er det egentlig ikke sånn helt veldig nøye med, men hadde vært kjekt med noe som kunne kjøre litt spill på sånn helt basic innstillinger (bf2 som nevnt tidligere).

Harddisk vet jeg ikke helt, størrelse er ikke det helt viktigste, hastighet teller mest. Er ikke avhengig av SSD, ettersom det drar prisene litt vel mye opp.

Trådløst nett er en selvfølge. Nettkabelinngang er også praktisk, og gjerne 2 USB kontaker minimum. Samme gjelder dvdrom/brenner.

Åpen for forslag, så kom gjerne med linker/tester og egne erfaringer.

mvh Vaffel :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett en del på Dell XPS og hørt masse bra om det. Jeg skal selv begynne på videregående skole nå og trenger også en bærbar pc! Jeg bestilte Dell XPS M1530 for ei lita stund siden, prisen ble på 9000 inkl. frakt og ryggsekk. Du kan selv tilpasse pcen til ditt behov og dine penger med for eksempel prosessor og skjeroppløsning. Til ditt bruk så bør vell du ha en litt stor oppløsning i og med at du skal redigere bilder og spille.

Jeg har ingen erfaring med pcen selv, men etter hva jeg hører så er dette en god pc til god pris.

Her kan du tilpasse og bestille pcen.

Egen tråd på Diskusjon om Dell XPS M1530 her

Lenke til kommentar

Hmm... virka som en grei pc, mye bra en kunne velge av hw til en ikke altfor dyr pc. Tror sannelig jeg går for den. Hadde jo bra rabatt å nå :)

Burde jeg bestille med antivirusprogram, eller er det bedre å kjøpe noe annet utenom?

Noe andre ting jeg burde legge ved i samme slengen?

Her er oppsettet, kommer på 10k ca akkurat når rabatten er lagt til :)

Base Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer)

Operativsystem Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

Minne 4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048]

Grafikkort NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne

Harddisk 320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

Optisk stasjon Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

Trådløs tilkobling Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort - Europa - Core 2 Duo Processors

Microsoft-programvare Microsoft® Works 9.0 / Norsk - (inkluderer ikke Microsoft® Word)

Standard Garanti 1 års XPS Premium Warranty Support - ringeprioritet og støtte på stedet

Support Tjenester 1 års begrenset garanti

Sikkerhetsprogramvare Ingen sikkerhetsprogram/antivirusbeskyttelse - norsk

Strømforsyning 90-watts AC-adapter - 3-pinners

Bluetooth Dell™ Wireless 355 Bluetooth + Dell™, Bluetooth 2.0-stereohodetelefoner - EUR

Primærbatteri 6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

LCD 15,4-tommers widescreen WUXGA (1920 x 1200) TFT-skjerm med TrueLife™

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...