Eselthir Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Hei Trenger hjelp av noen som reiser eller har reist med Eurolines (busselskap som kjører fra Oslo til Tyske byer). Jeg må komme meg til Berlin om noen få dager, men må vite hvor stor sannsynlighet er det at det skjer en passkontroll på såne turer? Har ikke et gyldig pass og behandlingstiden for midlertidig pass er litt lengre enn jeg kan vente. Er ikke norsk statsborger. Om noen bidrar med litt informasjon, blir jeg veldig takknemlig. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Du trenger ikke pass hvis du skal til Berlin. EDIT: Sorry, fikk ikke med meg det med statsborgerskap. Men siden Norge og Tyskland er Schengen-land er nok sjansen lavere. Er ingen superglobetrotter, men jeg har da reist litt, og aldri vært med på noe passkontroll i Nord-Europa. Endret 25. juni 2008 av Isbilen Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Har kjørt med buss til Berlin og mener å huske at det var passkontroll på båten over til Tyskland. Lenke til kommentar
Eselthir Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Du trenger ikke pass hvis du skal til Berlin. EDIT: Sorry, fikk ikke med meg det med statsborgerskap. Men siden Norge og Tyskland er Schengen-land er nok sjansen lavere. Er ingen superglobetrotter, men jeg har da reist litt, og aldri vært med på noe passkontroll i Nord-Europa. Takk skal du ha! Ble glad da jeg leste dette. Mange mener at passkontroll er høyst usannsynlig hvis du kjører privatbil. Har kjørt med buss til Berlin og mener å huske at det var passkontroll på båten over til Tyskland. Ja, så sant. Jeg har selv tatt ferge til København for to år siden og husker at det var en passkontroll. Men jeg visste ikke at bussen "kutter" til Rostock med ferge. Fint at du nevnte det, takk! Endret 26. juni 2008 av Eselthir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå