MrLeftfield Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 OK, det hørtes jo ganske greit ut. Gleder til å begynne med grafiske ting. Java i command kan bli litt ensformig til tider=P argh, enig. Men grafiske ting jobber du ikke med før om en gooooooooooooooooooooooooooooood stund Men det er fett! I det du lager din første GUI, klarer du ikke å gi deg. GUI all the way. Det er rimelig fett egentlig...å kunne lage programmer som du syns var helt psycho når du var liten og satte deg ved PCen for første gang. Jeg går spillprog selv og er i mitt tredje år, men jeg syns Java er THE thing, så jeg vurderer faktisk å jobbe kun med det. Får se ^^ hehe. Lykke til med Javaen btw. Ikke bli redd om ting ser drøye ut, de pleier å gjøre det. Men etter at du fikler med dem litt, så setter ting seg på plass rimelig enkelt og du blir plutselig klar over hvor kule ting du egentlig lager GL&HF, Game on! Lenke til kommentar
morslilleole Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 OK, det hørtes jo ganske greit ut. Gleder til å begynne med grafiske ting. Java i command kan bli litt ensformig til tider=P argh, enig. Men grafiske ting jobber du ikke med før om en gooooooooooooooooooooooooooooood stund Men det er fett! I det du lager din første GUI, klarer du ikke å gi deg. GUI all the way. Det er rimelig fett egentlig...å kunne lage programmer som du syns var helt psycho når du var liten og satte deg ved PCen for første gang. Jeg går spillprog selv og er i mitt tredje år, men jeg syns Java er THE thing, så jeg vurderer faktisk å jobbe kun med det. Får se ^^ hehe. Lykke til med Javaen btw. Ikke bli redd om ting ser drøye ut, de pleier å gjøre det. Men etter at du fikler med dem litt, så setter ting seg på plass rimelig enkelt og du blir plutselig klar over hvor kule ting du egentlig lager GL&HF, Game on! Står litt om GUI i boka da, har vurdert å lese litt om det. Men går han ikke gjennom det altså? Har prøvd litt GUI i C++ , men da bare kopierte jeg noe fra nettet og skrev inn egne koordinater for kuber/trekanter, var gøy, men orka ikke sette meg så mye inn i teorien bak det på egenhånd.. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 hurtigsvar til Fluffy: Joa, han går gjennom det, men det er ikke PG110 Jeg TROR det var PG210, om ikke jeg tar feil. Det her var en stund siden, så jeg kan ikke si det med sikkerhet, men du kommer nok til å gå gjennom det (tror faktisk det var i andre semester). Så GUIer får du nok masse om Det er heller ikke så vanskelig å sette seg inn i GUIer. Jeg syns det var det enkleste i hele faget. Eneste som kan være brainfuck til å begynne med er: layouts Når det kommer til layouts, anbefaller jeg deg å ta det inn med teskje og tegn det opp for deg selv, og merker ting med de layouts som er aktuelle. F.eks en panel med FlowLayout, det andre med GridLayout, etc etc. Tegn det opp på ett ark, og sett "post its" på ting Om du ikke helt skjønner det altså. Det kan nemlig være for mye på en gang å sette seg inn i og å være klar over. Lenke til kommentar
morslilleole Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 OK, skal ha det i bakhodet når jeg en gang kommer så langt. Tusen takk for tipsene=D Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hei har sett litt på hjemmesiden til NITH, men jeg skumleste bare å jeg fikk ikke med meg hvor de har høgskoler. Jeg hadde tenkt på Kreativ Spill design, men vet ikke om jeg kan feks gå i Narvik eller Bodø eller om at jeg blir nødt til å flytte til Tr.Heim/Oslo. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hei har sett litt på hjemmesiden til NITH, men jeg skumleste bare å jeg fikk ikke med meg hvor de har høgskoler. Jeg hadde tenkt på Kreativ Spill design, men vet ikke om jeg kan feks gå i Narvik eller Bodø eller om at jeg blir nødt til å flytte til Tr.Heim/Oslo. Kun Oslo nå, desverre. Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jaja, da blir det vell HiT på meg da, hvis det ikke er noen andre høgskoler som er "recommended" for å bli Spill Designer/Level designer Lenke til kommentar
............... Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Interaktivt Design; er det noe krav til å ha f.eks. enten mac eller en windows maskin? Lenke til kommentar
morslilleole Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Interaktivt Design; er det noe krav til å ha f.eks. enten mac eller en windows maskin? Tror ikke det er det, så lenge du har en av delene, går det nok bra. Er uansett Windws-PC'er rundt omkring i bygget. Lenke til kommentar
gather Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Eneste jeg kan komme på i farta er spørsmålet om hvorvidt C# (ASP.net) funker bra på mac Lenke til kommentar
............... Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Blir det vel eventuelt bootcamp da, burde funke ok hvis det er det eneste som står i veien. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Vurderer å søke meg inn på NITH til høsten. Hvordan er lokalene og skolen generelt? Lenke til kommentar
Mist000 Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Vurderer å søke meg inn på NITH til høsten. Hvordan er lokalene og skolen generelt? Hei Skal begynne der selv, er nå elev ved Ullern VGS, men skal hospitere 1 gang i uken på Javaprogrammeringskurset. Besøkte lokalene i dag og det så veldig fint ut. Skolen er på en etasje og stedet ble egentlig bygd for å bli et kjøpesenter, det lengste i europa. Det er veldig lyst og høyt under taket der, og det finnes spillrom, auditorium, felles studierom, klasserom og kantine / bar. Det er veldig fint å være der, så hvis du har søkt deg inn på NITH bør du glede deg. Håper vi sees til høsten ~Ask Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå