Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

*LØST* Maskinen vil ikke starte. "USB device over current setting detected!"

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått store problemer med maskinen min. Maskinen restartet seg selv under spilling et par ganger i dag, så mens den var i gang, tok jeg en titt inni kabinettet. Da så jeg at den ene pin'en som holder CPU-kjøleren fast var løs (damn det festesystemet på s775!), noe som jo fint kan forklare restartene. Jeg dyttet pin'en på plass igjen, mens maskinen fortsatt var i gang. I det jeg gjorde dette restartet maskinen, og jeg fikk en feilmelding da den bootet opp: "USB device over current setting detected! System will shut down in 15 seconds!" Kommer ikke en gang inn i setup.

Noen som kan hjelpe meg med dette problemet? Blir det nytt HK til høsten også i tillegg til resten som er på lista i signaturen? :cry:

Innholdet i maskinen står i signaturen btw.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk jumper settings på usb-tilkoblingene i manualen til hk. Asus har ein tendens til å sende med feil antall jumpers.

Prøv å koble fra noen av usb-tilkoblingene som gar til front/topp på kabinettet.

Evt. kan du prøve å endre Bios-versjon, har hart at å bytte til ver 1015 skal fikse dette problemet.

Lenke til kommentar

Takker for tipset, men jeg finner ikke noe om USB jumpere i manualen, selvom jeg har lest den fra perm til perm flere ganger nå. Sikker på at det ikke gjelder for eldre kort? Finner ikke noe når jeg googler USB jumper setting for P5E heller nemlig :(

BIOS får jeg heller ikke skiftet ut ettersom maskinen hverken lar meg komme inn i Windows eller Setup når jeg starter den opp. Går rett til feilmeldingen, og jeg kan ikke foreta meg noen ting.

Har prøvd å resette CMOS med knappen bak på hovedkortet, men da fikk jeg bare en ny feilmelding om at CMOS settings ikke var gyldige og at dato og klokkeslett ikke var riktig.

Prøver å ta ut batteriet på HK nå og se om det gjør en forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...