sttrons Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 var ute og prøvde meg på å ta et panorama bildet. oppdaget at lyset var såppas rart at enten ble det siluhett av fjeller, ellers ble hele bilde passli mørkt. så prøvde å legge det som HDR, men da blir det jo alltid det jævla tullet, først ser e skygger av fjellet oppe i lufta, og så får jeg ikke til tone mapping en. men følte meg nesten litt fornøyd med meg selv, når det hverfall fikk "nesten" riktige farger.. her kommer de: fyr løs, og kom gjerne med noen tips\råd om hva jeg gjør galt Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Dette her er nok ment som en teknisk øvelse, og derfor burde jeg ikke kommentere den. Det er andre her som er kompetente til å gi deg tekniske tilbakemeldinger, noe jeg slettes ikke er. Derfor kan jeg kun skrive om innholdet. Det er dessverre ikke noe innhold. Derfor overlater jeg tråden til de som kan gi et konstruktivt svar. Men som en sidekommentar så vil jeg stikke inn at det ikke er noen dum ide å kombinere tekniske øvelser med innhold. Hvis ikke glir det litt i hop med de tekniske spørsmålene andre steder. Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Det nederste bildet likte jeg mye bedre enn det øverste. Er dette en soloppgang? I såfall ville jeg likt å se hvordan det hadde blitt 30 min senere, når det er litt mer lys over det hele. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Har du brukt stativ? Stusset litt på fjellet til høyre. Du kunne for øvrig brukt layer mask for å fått mer lys på forgrunnen. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 for meg ser dette ut som 3 nesten like histogrammer. Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 er solnedgang. var mye lysere når jeg begynte, men ble jækla fort mørkt, så når e hadde funnet ut hvilke innstillinger e skulle ha var det blit slik. brukt stativ ja. stusser selv ganske masse på det. men tror det har noe med at bildet er satt sammen av ca 21 eksponeringer. det er satt sammen av 3 panorama bilder som hver består av 7 bilder Lenke til kommentar
Carny Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Heh..ja, da så...knipset for hånd eller med fjernutløser? Tror uansett det kan bli litt vel mange eksponeringer. Jeg har ikke prøvd meg på HDR selv, men jeg har hørt alt fra 3-9 er tilstrekkelig. 9 er kanskje til og med i overkant av tilstrekkelig. 21 blir vel litt drøyt...? Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 bare trykket på kameraet. er bare "3" forskjellige ekspansjoner. lagde 3 like panorama bilder, hver av dem med 7 bilder på rad. alle med samme ekspansjon.. så ble 3 bilder med forskjellig lukker tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå