Gå til innhold

Student pc, Maks 8k

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe en bærbar datamaskin pluss utstyr (veske, mus etc) for maks 8k.

Det gjør meg ingenting å bære på et ekstra kilo for en pc med 17" skjerm.

Men batteri levetid er ogs å kjekt å ha.

Ellers så bryr jeg meg ikke så veldig mye om design, men det er greit at pc`n ser litt tøff ut.

Så det jeg skal handle for 8k er:

* Laptop (15"-17")

* Mus (Optisk eller Laser)

* Ryggsekk (med plass til pc`n)

Jeg har funnet et alternativ med er ikke helt sikker på at denne er det beste valger i forhold til prisen: http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=35049

Den koster ca 6k, da her jeg trossalt penger å handle utstyr på og har penger igjen.

hva tror dere om den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke anbefalt å gå for Acer, da ville jeg heller tatt en HP dv6-9000 notebook. Jeg har en dv9500 som for et halvt år siden kostet 10k, mener den er nede i under 7k nå, og den er sinnsykt bra. Altså mye bedre enn hva du trenger. Du kan også gå for en dv2000series, de er og ganske bra. 15 eller 17" velger du selv :)

Lenke til kommentar

Om den er god kommer jo i og for seg av hva du skal bruke den til. Hvis det er surfe på nettet og skrive oppgaver, trenger du generelt lite. Pcen du linket til er litt bedre enn min, og jeg med mitt bruk har en mer enn god pc. Eneste kravet mitt var at pcen skulle kunne spille av wow++ i jævlig bra kvalitet, og det gjør den. Den passer altså til "småspilling", om man vil kalle wow et lite spill :)

Jeg vet egentlig ikke helt hva du mener en studentpc er, for den eneste studenten jeg virkeli kjenner, sitter og spiller rollespill store deler av dagen sin og skrives de fleste oppgavene sine for hånd. En 17" HP veier og litt i overkant av andre pcer jeg har kjent på, men de er kraftige sådan og (nå tenkte jeg ikke på hardware, men på "skallet"). Supporten pleier også være veldig bra, men jeg har ikke hatt bruk for å kontakte support :) Batterilevetiden vet jeg er lenger på en Acer som er "lik", den dør ikke like fort ut (dette har jeg testet og bekreftet med to andre Acerbrukere, som har hatt maks 30 minutter på sin halvt år gamle pc, mens jeg har hatt to timer på min likegamle, mens den har kjørt optimalt)

- Godt tastatur, MED numpads <3

- Lang levetid

- Overekstremt bra veiledning medfølger

- God support

Jeg vil tro det første som kan ryke på en HP pc slik jeg bruker den, vil være viften fordi den konstant går for fullt pga varmen fra all jobbingen jeg påfører stakkars lille hawtnessen min ^^(Jepp, laptopen min heter Hawtness <3)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...