Andreas1984 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Hei, jeg har et hovedkort som jeg kjøpte for snart fire år siden, med støtte for s-ata. Har tenkt å kjøpe en ny harddisk. Det er jo mest S-ata 2 nå for tida, men kan dette brukes på hovedkort som bare støtter S-ata? Jeg skjønner da at s-ata 2 funksjnoen ikke vil funke, men kan det funke med gammel hastighet og yteevne? Er det sannsynlig at det er noen grense på hvor stor lagringskapasitet hovedkortet kan takle? Noen som har en disk å anbefale? (alt fra 600 gb og oppover) Bør ha lavt støynivå, være pålitelig og robust. Har ikke tenkt å bruke mer enn toppen rundt 1300 kr. En ting til: Noen som vet om et bra produkt (som man tar rundt håndleddet eller lignende), for å sikre seg mot støt når man mekker i maskinen? Jeg er ikke helt oppdatert, håper posten ikke er altfor irriterende! :-) Endret 24. juni 2008 av Andreas1984 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Det skal ikke være noe problem. Sata 300 disker skal senke hastigheten til 150 når kontrolleren ikke klarer full hastighet. Det har dog vist seg at enkelte kontrollere ikke er fullt ut kompatible, så diskene har en jumper som setter hastigheten til 150. Mange disker kommer med denne jumperen satt, slik at standard hastighet er 150. Det er ikke sannsynlig at det er noen grense på hovedkortet. Seagate disker burde fylle kravene du stiller. Den håndledd-strappen du tenker på er ikke for å sikre deg mot støt, den er for å sikre elektronikken mot statisk elektrisitet. Lenke til kommentar
Andreas1984 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Hvor er det best å kjøpe slik håndledd-strap? Lenke til kommentar
Andreas1984 Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Seagate Barracuda 7200.11 1 TB Denne skulle funke bra? Koster ca. 950 https://prisguiden.no/product.php?p...amp;view=prices Det står s-ata, men regner med den også tar s-ata2? Og at den da samtidig funker på mitt 4 år gamle s-ata hovedkort? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Det står SATA-300, det selges vel ingen SATA-150 disker lenger. Det heter egentlig ikke SATA-2, det var navnet på en komite. Seagate er et bra valg. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Er litt forskjell fra disk til disk på det der. Noen slår seg automatisk tilbake til SATA-150 eller den første mens noen må ha en jumper for å gjøre det samme, mens noen ikke vil gjøre det overhodet. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hvor er det best å kjøpe slik håndledd-strap?Det er egentlig unødvendig.Sansynligheten for og ødelegge noe er lite. Finnes andre måter og fjerne statisk eletrisitet. Skal du derimot fikse PC-er hver eneste dag kan det selvsagt lønne seg og kjøpe Lenke til kommentar
Andreas1984 Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Er litt forskjell fra disk til disk på det der.Noen slår seg automatisk tilbake til SATA-150 eller den første mens noen må ha en jumper for å gjøre det samme, mens noen ikke vil gjøre det overhodet. Vet du hva som er tilfelle med disken jeg nevnte, evt. hva som ville være et bra valg i så måte? Hvor er det best å kjøpe slik håndledd-strap?Det er egentlig unødvendig.Sansynligheten for og ødelegge noe er lite. Finnes andre måter og fjerne statisk eletrisitet. Skal du derimot fikse PC-er hver eneste dag kan det selvsagt lønne seg og kjøpe Jeg klarte å ødelegge noen komponenter tidligere, eller kanskje det var feil med dem i utgangspunktet. Kanskje jeg bare var uheldig. Det er derfor jeg har tenkt å anskaffe en slik strap. Hvilke andre metoder vil du anbefale? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå