Gå til innhold

Skjermkort i 1,5-2 K klassen med HDMI

Anbefalte innlegg

Heisann

Lurte på om noen her kunne tipse meg om noen skjermkort som drar nye spill relativt greit, og som har HDMI-ut med lyd, Sånn at det kan kobles til flatskjermen.. Er vel fordelaktig om kortene har DVI også.

Pris fra tusenlappen eller to.

Har ikke hatt full oversikt i det siste, så er ikke kjent med om alle nye kort med litt grafikkytelse har HDMI med lyd etc.

Setter pris på all tilbakemelding som måtte komme

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke hørt mye om skjermkort med HDMI og Lyd ut. Kansje noen hovedkort har denne funksjonen integrert.

Men DVI og HDMI er forsåvidt det samme, bare annen tilkobling. (plugg til 100 kr så kan du koble til HDMI kabel rett i DVI tilkobling)

Kunne tenkt meg ett oppset med lyd overført digitalt via HDMI i min egen HTPC også :) skal ta å se litt på dette, kan jo hende en kan koble til lyd direkte fra HK eller Lyd kort til skjermkortet for å overføre lyd.

Ifølge en tråd jeg fant etter litt søking på google så skal vist noen av ATI sine HD kort ha innebygget lyd kontroller for å overføre lyd sammen med bilde, jeg vet ikke om dette er en troverdig post eller om forumet er troverdig. Men her er det.

Kortet det blir snakket om er HD2xxx serien til ATI. Jeg skal lese litt om ATI fremdeles har denne funksjonen i nyere HD kort.

Så etter å ha sjekket litt på ATI sine sider så er vist dette standard for HD3xxx serien også :D, går utifra dette gjelder for HD4xxx serien også noe som kommer deg godt til nytte, siden disse kortene yter godt og er ikke så allverdens dyre.

Side her.

Integrated Digital Outputs – Enjoy your digital content the way you want to, with built-in HDMI that includes 5.1 surround audio for big screen entertainment.

Endret av Xcer
Lenke til kommentar

For bærbare blir jo fort levert med dette nå.

Med lyd over HDMI.

Har koblet opp til tven med DVI til HDMI, men klarer ikke å ta inn lyd fra annen inngang da... (Fordi tven har HDMI porten som "full" input)

Men kommer du over et kort eller to Xcer så gi meg gjerne feedback på det her! :D

Takker for svar sålangt

Lenke til kommentar

Most graphics cards that implement HDMI simply pass SPDIF from the motherboard's audio codec over HDMI, which is unfortunately only enough for 2-channel LPCM or 6-channel encoded Dolby Digital/DTS audio. Chipsets with integrated graphics such as NVIDIA's GeForce 8200 and Intel's G35 will output 8-channel LPCM over HDMI, but AMD's 780G will not.

All of AMD's Radeon HD graphics cards have shipped with their own audio codec, but the Radeon HD 4800 series of cards finally adds support for 8-channel LPCM output over HDMI. This is a huge deal for HTPC enthusiasts because now you can output 8-channel audio over HDMI in a motherboard agnostic solution. We still don't have support for bitstreaming TrueHD/DTS-HD MA and most likely won't anytime this year from a GPU alone, but there are some other solutions in the works for 2008.

Kilde: anandtech.com (denne artikkelen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...