Sitech Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Har gjentatte ganger opplevd at ting jeg bestiller fra netbutikker blir liggende i Oslo over helga hvis jeg er uheldig med bestillings tidspunkt.. Samme gjelder Fauske omlastnings sentral, hvis ikke pakken kommer inn der før kl 15, ja da blir den liggende der helt til mandags morgen. Er det så vanskelig for dem å ha noen ansatte i helgene, slik at posten går kjappere. Skulle ønske man hadde andre alternativer når man bestillte. Hadde gladelig betalt en 100lapp ekstra for litt expess service. Posten trenger virkelig en seriøs konkurent. Er så m***a lei av dette, blir irritert hver gang jeg ser en postbil Lenke til kommentar
FrilanserBob Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Søndagene er i alle fall stengt, med unntak av hovedpostsentralen i Oslo (men de sorterer bare, ingen utkjøring) Lenke til kommentar
nercix Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Nå har jo Posten moglegheit for ekspress sørvis, viss du betaler for det. Mykje av posten stoppar nok opp i helgane, i alle fall ingen utkøyring her på laurdag og søndag, og pakkane blir heller ikkje flytta på. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Er så m***a lei av dette, blir irritert hver gang jeg ser en postbil Sikkert samme følelsen jeg hadde overfor et visst kraftselskap for litt siden. Ble skikkelig sinna når jeg så en av bilene deres ute på veiene West Air fra Sverige flyr for Posten, pilotene som flyr Oslo-Ålesund bor her på hotellet og de drar hjem lørdags morgen til helgefri. Så det som ikke er kommet med innen da må nok dessverre vente til over helgen. Det man får utlevert på mandag har altså kommet til Posten ilpt av lørdagen (eller kanskje t.o.m fredag). Mandagens post er i Ålesund rundt midnatt (natt til tirsdag) og blir kjørt rett til postsentralen for sortering og videre utkjøring. Regner med det skjer omtrent på samme måte i resten av landet. Jeg prøver som regel å bestille noe så tidlig som mulig i uken hvis det er noe jeg er på jakt etter. Men av og til blir det litt impuls og jeg handler onsdag/torsdag - så da er det bare å håpe det aller beste mtp helgen Endret 24. juni 2008 av cheeba Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Er det så vanskelig for dem å ha noen ansatte i helgene, slik at posten går kjappere. Skulle ønske man hadde andre alternativer når man bestillte. Hadde gladelig betalt en 100lapp ekstra for litt expess service. Posten trenger virkelig en seriøs konkurent. Er så m***a lei av dette, blir irritert hver gang jeg ser en postbil En hundrelapp? Tror du er litt optimistisk når det gjelder pris på ekspresspakker. Men for å svare på spørsmålet ditt så stopper ikke hele posten opp i Norge når det er helg, bare deler av den og vanlige pakker er blant den delen som blir satt på pause. Jeg jobber på brevavdelingen og vi jobber på lørdager og sender posten dit den skal(og noen ganger dit den ikke skal). De eneste pakkene vi sender på lørdager er ekspresspakker mens vi lagrer alle de andre pakkene til mandagen. Posten har flere konkurrenter når det gjelder pakker, er kun brev under 50 gram(?) som de har monopol på. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Noen som vet hvor lang tid det tar å sende med Tollpost? Pakken var litt i største laget for Posten. Ser den ligger i Oslo på posthuset nå. Destinasjonen er Ålesund Er det en stykkgods-bil som stopper i aller kriker og kroker før den er her? Eller hvordan er det opplegget der? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Tollpost har sine sentraler, gods blir henta i Oslo og kjørt til sentralen der. På kvelden/natta blir det innsamla godset sendt til sentralene som passer for utkjøringa, om morgenen er godset på "distribusjonsentralen" og blir (kanskje, om det ikkje er "for langt ute i geografien") kjørt ut. I teorien vil en pakke henta i Oslo (tidlig nok til videresending) dukke opp feks. i Bergen på terminalen morningen etter og bli kjørt ut. "Problemet" blir vel "private pakker" der kjørekontoret vil ha kontakt med mottaker før godset går på bil videre, kanskje lurt og "alliere" seg med noen som driver firma i nabolaget og adressere pakken dit. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Kunne vel alltids fått den sendt til vår egen arbeidsplass som er like ved der jeg bor, men jeg jobber natt denne uken så har selvsagt fri på dagen og kvelden. Bare håpte jeg fikk den før EM-finalen, det er jo ikke før søndag Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Pakkesporingen hjelper vel ikke når det blir kjørt/levert av Tollpost? Er det sånn at jeg ikke ser eller hører noe mer før sjåføren ringer? Siste oppdatering er innlevert postterminal i Oslo. Edit; pakken er kommet, men den kom ikke hjem på døren som butikken sa. Må hentes i Posten. Endret 26. juni 2008 av cheeba Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå