Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg i Chrysler Stratus

Glema

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøpt meg en chrysler stratus.

Nån som har forslag til noen høytalere og sub til en prisklasse rundt 6000kr eller mindre?

Er helt grønn på det området så jeg vet ingenting om de høytalerne som står i bilen eller hvordan man monterer nye...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg kan ta ned seteryggen, men hvis jeg har et par 6x9" i hattehylla og et par i dashborde blir det såpass bra lyd av det at jeg ikke trenger en subkasse???

Og det er høytalere i døra og...

Endret av Glema
Lenke til kommentar

I dashbordet passer 3,5"ere, så en annen løsning er jo å finne et par gode slike, sette et par 6,5"/7" mellombasser/kickbasser i dørene (Her må du da ha et delefilter mellom dash- og dør-høyttalere) og så et par 6x9" bak... det kan bli bra bass av det ja med en god forsterker. Jeg vet jo ikke helt hvor basshungrig du er, dette erstatter jo ikke et par 12"ere i en kasse, men det kommer an på hva du er ute etter lydmessig og hva du vil ofre av plass i bilen . Hva hører du på av musikk?

Lenke til kommentar

Ulempen her er at de 6,5"erne er 2 ohms-utgaver, så du MÅ ha en separat forsterker på de. Pioneer-spilleren er helt grei, men orker ikke drive 2ohms-høyttalere, da kan/vil den ødelegges.

Installeringen er ikke spesielt vanskelig, grillen i fordørene tas av med en bred sparkel e.l., du behøver ikke ta av dørtrekket. Lirke, lirke, lett på tå... ;) Og bak må vel hele hattehylla løftes opp såvidt jeg minns...

Og du trenger en ramme til ny radio i dashbordet, og en ISO-overgang til kontakten bak radioen... regner med det er originalradioen du har stående nå?

Kan legge ut et par pakketilbud imorgen i nettbutikken på gode løsninger til Stratus... ;)

Lenke til kommentar

Skal høre med pappa eller onkel om de har noen peilling på hvordan alt settes inn.

Jeg har null peilling selv. Er orginal spilleren som står i ja.

Hvilken spiller må jeg har for at den skal klare å drive de 6,5"?

Eller hvilken forsterker må jeg ha?

Endret av Glema
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...