Sleeptalk Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Har tenkt å installere en 10GB Seagate Medalist, UDMA66 disk på samme kabel (ide-kontroller) som min Western Digital UDMA100. Vil dette føre til at begge diskene mine vil gå på UDMA66? Hovedkortet mitt er ett Asus A7V133-C, ATA100. Lenke til kommentar
mcper Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 trur nok det er umulig å køyre ata-66 og ata-100 samtidig på samme ide-kanal...sånn logisk sett. Men har ikkje prøvd sjølv, så kan ikkje garantere det. per Lenke til kommentar
GandUlv Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Tror det er sant som mcper sier. Jeg har samme hovedkortet og har ata100 disken på den ene kanalen, og cd-brenner og en ata66 disk på den andre. Dette fungerer fint. På den måten får du full ytelse på den raskeste harddisken din. i alle fall dersom jeg har forstått dette riktig. :smile: mvh. GandUlv Lenke til kommentar
GandUlv Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Heh..la nettopp merke til at du(SleepTalk) og jeg har temmelig likt hardwareoppsett. Ikke at dette spiller noen rolle (sikkert mange som har det). Måtte bare kommentere det. :wink: Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Man kan kjøre begge harddiskene på samme kabel, men da blir det som du sier. ATA-100 disken blir ATA-66. Derfor er det anbefalt at du kjører 66 og CD-Rom på ene kabelen, mens du kjører 100 disken på egen kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå