Milzit Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg har satt på en XBOX HDMI AV-kabel. Når jeg bruker denne er det endel spill som bare sender PCM til receiver, ikke Dolby Digital.(Står bare stereo i dispalet, input viser PCM) Er det ingen mulighet for å få både Dolby Digital via HDMI og analog stereo ut på vanlige lyd-samtidig? Noen spill starter fortsatt i Dolby Digital f.eks. GTA IV, men demo av Fifa 08 gir bare PCM med HDMI-av kabelen tilkoblet. (Bruker XBOX som mediaextender også, bruker analog output ifra XBOX'en til audio-HUB for multiroms-løsning) Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Slik jeg forstår oppsettet ditt bruker du analog audio ut fra Xboxen til lydanlegget ditt (reciver/hub whatever). Så vidt jeg har forstått så er det bare stereo/stereo surround som er tilgjengelig da. For å få kunne bruke Dolby Digital trenger du en digital overføring fra xbox til lydanlegg. Prøv det Edit: Når det gjelder demoer kan det hende at de bare kommer i stereo. Endret 25. juni 2008 av Azidops Lenke til kommentar
Milzit Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Nei, jeg bruker HDMI for overføring av lyd og bilde ifra XBOX til receiver. Men i tilegg bruker jeg analog overføring til en audio-HUB til andre rom. Dvs. jeg får Dolby Digital på alt når jeg ikke kobler inn AV-kabelen til XBOX'en. Demoen gir også Dolby Digital når jeg kobler ut AV-kabelen, dvs. bare HDMI-kabel tilkoblet. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Så vidt jeg har forstått så går lyd og bilde over det samme signalet i HDMI kabler. Vet ikke om dette kan være grunn til problemet du opplever da jeg ikke forstår hvordan oppsettet ditt er/hva du ønsker av resultat fordi du bruker et, for meg, vanskelig språk. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Nei, jeg bruker HDMI for overføring av lyd og bilde ifra XBOX til receiver. Men i tilegg bruker jeg analog overføring til en audio-HUB til andre rom. Dvs. jeg får Dolby Digital på alt når jeg ikke kobler inn AV-kabelen til XBOX'en. Demoen gir også Dolby Digital når jeg kobler ut AV-kabelen, dvs. bare HDMI-kabel tilkoblet. Ok, denne audio-HUBen er ikke tilknyttet reciveren direkte altså? Nå beveger jeg meg på ukjent mark, så dette er bare en hypotese. Hypotese: Når du bruker AV-kabelen til xboxen oppdager xboxen dette og sender kun ut analoge signaler. Dette gjelder også for signalene som går via HDMI-kabelen. Forslag: Legg en AV-kabel mellom recieveren din og huben slik at signalene går først via xbox - HDMI - reciever og så mellom reciever og Hub. Ikke bruk AV-kablene på HDMI-kabelen. Funker dette? Lenke til kommentar
Milzit Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Nei, jeg bruker HDMI for overføring av lyd og bilde ifra XBOX til receiver. Men i tilegg bruker jeg analog overføring til en audio-HUB til andre rom. Dvs. jeg får Dolby Digital på alt når jeg ikke kobler inn AV-kabelen til XBOX'en. Demoen gir også Dolby Digital når jeg kobler ut AV-kabelen, dvs. bare HDMI-kabel tilkoblet. Ok, denne audio-HUBen er ikke tilknyttet reciveren direkte altså? Nå beveger jeg meg på ukjent mark, så dette er bare en hypotese. Hypotese: Når du bruker AV-kabelen til xboxen oppdager xboxen dette og sender kun ut analoge signaler. Dette gjelder også for signalene som går via HDMI-kabelen. Forslag: Legg en AV-kabel mellom recieveren din og huben slik at signalene går først via xbox - HDMI - reciever og så mellom reciever og Hub. Ikke bruk AV-kablene på HDMI-kabelen. Funker dette? Stemmer, audio HUB'en er helt separat ja. Jeg har tenkt på det du skriver under "forslag" men problemet er jeg ikke kan bruke pre-out utgangene på min Onkyo 905 når lyden kommer inn digitalt. Jeg prøvde også med noen andre spill i dag, Halo 3 og Battlestattion Midway de gir begge bare PCM til receiver med AV-kabel koblet til. Men på GTA IV så får jeg Dolby Digital, som det eneste spillet.. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg har satt på en XBOX HDMI AV-kabel. Når jeg bruker denne er det endel spill som bare sender PCM til receiver, ikke Dolby Digital.(Står bare stereo i dispalet, input viser PCM) Er det ingen mulighet for å få både Dolby Digital via HDMI og analog stereo ut på vanlige lyd-samtidig? Noen spill starter fortsatt i Dolby Digital f.eks. GTA IV, men demo av Fifa 08 gir bare PCM med HDMI-av kabelen tilkoblet. (Bruker XBOX som mediaextender også, bruker analog output ifra XBOX'en til audio-HUB for multiroms-løsning) PCM er bare ukomprimert lyd som alle forsterke støtter. Hvis ikke forsterken din gjenkjenner lydsignalet, står det bare oppført PCM men lyden vil fortsatt sendes riktig. Da kan du jo evt . sette den til "PRO LOGIC" eller hva du måtte ha - for at den skal sende lyd til riktige kanaler. Har du sjekket at innstillinger i xboxen er korrekte? Lenke til kommentar
Milzit Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Jeg har satt på en XBOX HDMI AV-kabel. Når jeg bruker denne er det endel spill som bare sender PCM til receiver, ikke Dolby Digital.(Står bare stereo i dispalet, input viser PCM) Er det ingen mulighet for å få både Dolby Digital via HDMI og analog stereo ut på vanlige lyd-samtidig? Noen spill starter fortsatt i Dolby Digital f.eks. GTA IV, men demo av Fifa 08 gir bare PCM med HDMI-av kabelen tilkoblet. (Bruker XBOX som mediaextender også, bruker analog output ifra XBOX'en til audio-HUB for multiroms-løsning) PCM er bare ukomprimert lyd som alle forsterke støtter. Hvis ikke forsterken din gjenkjenner lydsignalet, står det bare oppført PCM men lyden vil fortsatt sendes riktig. Da kan du jo evt . sette den til "PRO LOGIC" eller hva du måtte ha - for at den skal sende lyd til riktige kanaler. Har du sjekket at innstillinger i xboxen er korrekte? Det støtter også PCM, men default står den da til Sterero men må da sette den til noe annet som pro logic som du sier. Men hvilkene instillinger på xboen kan ha noe å si her? På Audio options er det "Stereo", "Dolby Digital" og "Dolby Digital with Wmapro". (Mener jeg det er, har ikke XBOXEN her nå) Har prøvd Dolby Digital både med og uten wma pro. Noen andre settings er det vel ikke? Endret 26. juni 2008 av Milzit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå