von-schnellfahrer Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Under en kort ferie i Kragerø, fikk jeg lysten på å ta et HDR bilde... Dette krevde selvsagt noe etterarbeid på PCen... Siden dette var første gang jeg redigerte et HDR bilde, ønsket jeg å utforske mange redigeringsmuligheter, noe som ga meg lysten til å overdrive redigeringen et par hakk ... Takker allikevel for kritikk og kommentarer til bildet og hvordan jeg ved senere anledninger kan lage bedre HDR bilde.... Endret 24. juni 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Dæven, her har du tatt hardt i! Ikkje berre er fargane heilt på styr og heile bildet er oversvømt av stygge halos, men du har ikkje hatt særleg flaks med utsnittet heller. Kva i all verda gjer avisa der f.eks? Sorry, men det her funka ikkje. Prøv igjen og ta det litt meir med ro. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Dæven, her har du tatt hardt i! Ikkje berre er fargane heilt på styr og heile bildet er oversvømt av stygge halos, men du har ikkje hatt særleg flaks med utsnittet heller. Kva i all verda gjer avisa der f.eks?Sorry, men det her funka ikkje. Prøv igjen og ta det litt meir med ro. Hehe.... Var så gira/desperat på å ta HDR bilde at jeg ga f*** i hvor jeg var... Endret 24. juni 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Selvbeherskelse, selvbeherskelse. Gjentar: Selvbeh.. Lenke til kommentar
Nillomien Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Dette funket IKKE... hehe... Ro ned redigeringen 30 hakk=) Lenke til kommentar
Carny Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Huset nede til høyre så jo bra ut, men resten..hehe...vel, jeg flirte litt da. Du ser sikkert selv at du har tatt litt hardt i? Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Huset nede til høyre så jo bra ut, men resten..hehe...vel, jeg flirte litt da. Du ser sikkert selv at du har tatt litt hardt i? Jepp.. :!:! Det var disse type kommentarer jeg faktisk trodde ville komme... Personlig likte jeg måten forgrunnen blir fremstilt på, horisonten i bakgrunnen var vel mest for å leke litt Endret 24. juni 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Selvbeherskelse, selvbeherskelse.Gjentar: Selvbeh.. Gjentar: Selvbeherskelse... EDIT: hvis dere klarer å tyde det som er skrevet med blyant øverst på avisen, så er det lukkertidene jeg brukte Endret 24. juni 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Åj f... på det første bildet trodde jeg det var noe ala savanner eller ørken greier. Men det andre bildet var mye bedre. får selv ikke till dette HDR greiene, så skal ikke utale meg for mye Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Hvorfor ikke heller komme deg vekk fra verandaen og utforske dette bygget litt istedet for å surre* med HDR ? Her er det mye som det burde være mulig å ta tak i (minus avisen da). Tom edit: Som du skjønner, er jeg egentlig ikke noe fan av HDR Endret 24. juni 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 Kunne ikke helt gi slipp på den HDR greia Tok de to fåregående bildene å la over hverandre som layers i PS... Lenke til kommentar
Ivar_Schiager Skrevet 25. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 Siden dette var første gang jeg redigerte et HDR bilde, ønsket jeg å utforske mange redigeringsmuligheter, noe som ga meg lysten til å overdrive redigeringen et par hakk Komposisjone var så som så, og lukkertidene får du jo frem i exif... Jeg synes det er litt vanskelig å kommentere HDR-teknikken du har valgt, all den tid at jeg ikke har sett noen av utgangspunktene. Minimum to bilder slås sammen til ett. Ett som viser det lyse "mørkt", og et som viser det mørke "lyst". Dersom bildet som presenteres ikke har noen utbrente, og ikke har noen svarte, uten detaljer, er det for så vidt uinteressant om bildet er HDR, eller om lysforholdene var slik at "det gikk akkurat". Personlig foretrekker jeg det siste, dersom det er mulig, og heller hjelpe til litt med filter av typen gradert grå og/eller pola. Men dersom det ikke går, så er det en god løsning i HDR. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 Siden dette var første gang jeg redigerte et HDR bilde, ønsket jeg å utforske mange redigeringsmuligheter, noe som ga meg lysten til å overdrive redigeringen et par hakk Komposisjone var så som så, og lukkertidene får du jo frem i exif... Jeg synes det er litt vanskelig å kommentere HDR-teknikken du har valgt, all den tid at jeg ikke har sett noen av utgangspunktene. Minimum to bilder slås sammen til ett. Ett som viser det lyse "mørkt", og et som viser det mørke "lyst". Dersom bildet som presenteres ikke har noen utbrente, og ikke har noen svarte, uten detaljer, er det for så vidt uinteressant om bildet er HDR, eller om lysforholdene var slik at "det gikk akkurat". Personlig foretrekker jeg det siste, dersom det er mulig, og heller hjelpe til litt med filter av typen gradert grå og/eller pola. Men dersom det ikke går, så er det en god løsning i HDR. Dette bilde ble tatt med syv forskjellige lukkertider. Hensikten var å lære å lage HDR, ikke skape et fantastisk bilde... Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 25. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 Dette bilde ble tatt med syv forskjellige lukkertider. Hensikten var å lære å lage HDR, ikke skape et fantastisk bilde... Da skjønner jeg ærlig talt ikke hvorfor da la bildet ut til kritikk. Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 25. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 Dette bilde ble tatt med syv forskjellige lukkertider. Hensikten var å lære å lage HDR, ikke skape et fantastisk bilde... Da skjønner jeg ærlig talt ikke hvorfor da la bildet ut til kritikk. Det er jeg enig i. Jeg skjønner at det er gøy å lære nye ting, men dersom du legger litt tankekraft i komposisjon og estetisk, sans kan du komme langt. Forøvrig mener jeg at alle som prøver seg på hdr burde vært utstyrt med et strømførende halsbånd. Når fotografen forsvinner ut i eufori og fargerus, får han et kraftig støt som raskt bringer ham tilbake til virkeligheten igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå