Tittoffer Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Hei, Jeg har et speilrefleks kamera type Canon Eos 350D som jeg prøver å koble til PC`en for å overføre noen bilder, men når jeg kobler til kamera så popper det opp: found new hardwear så kommer en som spør om jeg vil innstallere programvaren til kamera, men den har jeg ikke... Vanligvis skal jo kamera dukke opp på my computer men der er det ingenting??? har prøvd å putte CF kortet direkte inn i PC`en men den finner jeg heller ikke noen steder??? Takk for svar Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Har du en kortleser i pc´n ? hvis ikke så hjelper det ikke Du kan gå inn på "min datamaskin" der skal det dukke opp som en egen enhet. Du må også huske på og slå på strømmen på kamera. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Har du satt inn programvaren som følger kamera da. Bruker alltid EOS utility og Zoombrowser jeg når jeg laster inn bilder. Helt genial den etter mitt skjønn. Alle kortleserne får være i fred her i huset :!: RandiA Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Den har han/hun ikke. Men driverene ligger til nedlasting på Canons hjemmesider, både i Win 95/98, XP, Vista eller Mac OS. Endret 25. juni 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Den har han/hun ikke. Men driverene ligger til nedlasting på Canons hjemmesider, både i Win 95/98, XP, Vista eller Mac OS. :!: Ved nærmere ettersyn ser jeg jo at han ikke har programvaren....sorry...egentlig er det veldig viktig å ha det..(og manualen til et kamera ) RandiA Lenke til kommentar
Tittoffer Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Kan vere jeg har det men vet ikke hvor det er Men jeg plugga til kamera til en annen stasjonær jeg har å da virket det?? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Hent driveren fra Canons hjemmesider og installer den. Rapporter tilbake hvordan det går. Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Et lite spørsmål: Når jeg skal koble mitt 40D til laptopen min som kjører vista, så finner ikke pc'en kameraet. De første gangene funket alt som det skulle, men så plutselig vil det ikke kobles til lengre. EOS utility finner heller ikke kameraet. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Takk. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Et lite spørsmål: Når jeg skal koble mitt 40D til laptopen min som kjører vista, så finner ikke pc'en kameraet. De første gangene funket alt som det skulle, men så plutselig vil det ikke kobles til lengre. EOS utility finner heller ikke kameraet. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Takk. Har du slått på strømmen på kamera ? prøv med en annen usb kabel,er du uheldig så kan kontaktene i kamera være ødelagte. Åpne du "min datamaskin" så skal kamera komme der som en egen enhet. Lenke til kommentar
Sandland Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Men jeg plugga til kamera til en annen stasjonær jeg har å da virket det?? det er vista du har? da må du slå på automatiske oppdateringer, så neste gang du tar i kameraet så søker han etter drivere Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Har du slått på strømmen på kamera ?prøv med en annen usb kabel,er du uheldig så kan kontaktene i kamera være ødelagte. Åpne du "min datamaskin" så skal kamera komme der som en egen enhet. Kamera er på, og jeg kan ikke forstå at det er noe galt med kablene, for det funker helt fint å koble til kamera på andre datamaskiner. Jeg finner heller ikke kameraet som egen enhet i "min datamaskin" Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Den har han/hun ikke. Men driverene ligger til nedlasting på Canons hjemmesider, både i Win 95/98, XP, Vista eller Mac OS. :!: Ved nærmere ettersyn ser jeg jo at han ikke har programvaren....sorry...egentlig er det veldig viktig å ha det..(og manualen til et kamera ) RandiA Jeg har ikke programvaren til Nikon D40 på noen av mine maskiner. Når jeg putter i USB kabelen så popper kamera opp som en "eksterk harddisk" under "Min datamaskin" Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Den har han/hun ikke. Men driverene ligger til nedlasting på Canons hjemmesider, både i Win 95/98, XP, Vista eller Mac OS. :!: Ved nærmere ettersyn ser jeg jo at han ikke har programvaren....sorry...egentlig er det veldig viktig å ha det..(og manualen til et kamera ) RandiA Jeg har ikke programvaren til Nikon D40 på noen av mine maskiner. Når jeg putter i USB kabelen så popper kamera opp som en "eksterk harddisk" under "Min datamaskin" Det er stor forskjell på Canon og de andre merkene på akkurat dette punkt. Canon har av en eller annen idiotisk grunn ikke implementert "Se minne-kort som harddisk" funksjonen. %#@¤$)(# Tom Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Det er stor forskjell på Canon og de andre merkene på akkurat dette punkt. Canon har av en eller annen idiotisk grunn ikke implementert "Se minne-kort som harddisk" funksjonen. %#@¤$)(# Tom hoho, burn Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Jeg bruker kortleser og tenker aldri på det. Lenke til kommentar
flarsson Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Bare for at komplicere tingene: Windows XP og Windows Vista bruger ikke samme protokol for at kommunikere med et kamera. Mit kamera (ikke Canon) har flere muligheder når jeg tilslutter det via USB - en for XP, en anden for Vista, en tredie for Pictbridge-printer etc. Længe leve "smarte" Microsoft (?). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå