Gå til innhold

[AoC]Hvordan rapportere gold spammers


Anbefalte innlegg

Script to help report goldspammers.

How to report goldspammers correctly

How to: Properly report Gold Farmers (sticky på US forum)

 

Lag en tekst fil i \Funcom\Age of Conan\scripts som du kaller goldspam (lag først goldspam.txt og fjern så .txt fra filnavnet. Lim inn denne kode snutten

/petition goldspam via tell from player %1 for website %2
delay 1000
/petition updateclass 54
delay 1000
/petition delete
delay 1000
/ignore %1

 

Siden de nå også har begynt å send spam i posten så lagde jeg en til som jeg kalte goldspamm (goldspammail)

/petition goldspam via postal service from player %1 for website %2
delay 1000
/petition updateclass 54
delay 1000
/petition delete
delay 1000
/ignore %1

 

bruk så kommando /goldspam navn nettside eller /goldspamm navn nettside i chatten. Hvis du ikke fjerner .txt fra filnavnet så blir kommandoen /goldspam.txt og /goldspamm.txt

 

Her er ferdig script filer: scripts.zip

 

Edit: La til

delay 1000
/ignore %1

i scriptene over slik at du ignorerer personen automatisk også. Scriptene i vedlegget er ikke oppdatert med denne endringen.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nice, takk for det. Senker terskelen for å gidde å gjøre det. Men ett spørsmål - hva er vitsen med den siste kommandoen /petition delete - vil ikke det fjerne petitionen fra systemet?

Jo, men teksten blir forsatt Logga.

 

Har selv ingen tro på at dette vil funke noe bra siden jeg tviler på at Support folka leser på petitions folk har slettet nå som de er så opptatt om dagene.

 

Gidder ikke gjøre dette før en fra FunCom kan bekrefte at man bør gjøre slik :p men seff, skader ikke.

Lenke til kommentar

Om man klassifierer en petition som "Chat spam" får man beskjed om at meldingen er lagret og sendt til riktig team, og at petitionen kan slettes. De sier også at de ikke gir tilbakemelding på den typen petition. Så det er bare å slette når den er registrert.

 

De sier vel også at de vil ha en kopi av meldingen som ble sendt, så de selv kan bedømme om det er "gold spam" eller ikke. Kan du endre scriptet til å ta imot en streng istedet for en internettside?

 

Ellers en knall idé. Som ble nevnt over, det senker terskelen litt for å gidde å rapportere. Noe som trengs :-)

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

%1 og %2 er parameter, de kan inneholde alt mulig vil jeg tro, men er litt usikker på hvordan dette vil stille seg med mellomrom i parameter teksten. Mulig teksten da må settes i " ", men dette vet jeg ikke så mye om hvordan fungerer i AoC, jeg foreslår at man spør i postene på AoC forumet som jeg la ut.

 

Men hvis du vil ha en melding i stedet for nettside, så er det bare å endre det til dette

/petition goldspam via tell from player %1 with message %2
delay 1000
/petition updateclass 54
delay 1000
/petition delete
delay 1000
/ignore %1

 

Edit: For at du skal få med hele meldingen må du legge den inn i " ", det hjelper ikke å legge til " i script fila. Jeg lagde meg ett lite test skript slik

 

/say %1

 

Det ga disse resultatene

 

/test testing testing testing -> say testing

/test "testing testing testing" -> say "testing testing testing"

Endret av Crowly
Lenke til kommentar
nice, takk for det. Senker terskelen for å gidde å gjøre det. Men ett spørsmål - hva er vitsen med den siste kommandoen /petition delete - vil ikke det fjerne petitionen fra systemet?

Jo, men teksten blir forsatt Logga.

 

Har selv ingen tro på at dette vil funke noe bra siden jeg tviler på at Support folka leser på petitions folk har slettet nå som de er så opptatt om dagene.

 

Gidder ikke gjøre dette før en fra FunCom kan bekrefte at man bør gjøre slik :p men seff, skader ikke.

 

En post med denne metoden har blitt satt til sticky på US forumet, og lagt en henvisning til den posten i denne posten -=( Community Threads of Interest )=-

Så jeg vil tro det er meget sannsynelig at dette er foreløpig den korrekte måten å gjøre det på.

 

Vil bli vanskelig å få noe god statestikk på hvor utbredt dette problemet er, hvis ingen gidder å rapportere det.

Lenke til kommentar

Skal du ha med flere ord delt opp med mellomrom/space, så må du legge disse i " ", det hjelper ikke å gjøre "%2" i skript fila. Så for å rapportere hele spam meldingen i en petition med dette skriptet så må du skrive

 

/goldspam spillernavn "spam meldingen her"

 

Det er i allefall hva jeg har funnet ut av til nå, med litt begrenset testing og kunnskap om skript systemet i AoC

 

Dette er gyldige parametere/varriabler så vidt jeg har lest meg til (samme system som i AO)

 

%0 - Replaces with the name of the script you are running.

%1...%9 - Replaces with parameters you gave to your script.

%f - Replaces with the target you currently fight.

%m - Replaces with your own name.

%t - Replaces with your current primary target.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...