Gå til innhold

Andetur i festningen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det slo meg også, før jeg leste PM's kommentar, at blitslyset ødela.

En annen ting som slo meg er at du skriver at du ikke er fornøyd. Hvorfor legger du det da ut til kritikk? Riktignok spør du etter måter å redigere det på, men hvor mange mislykkede bilder kan man redde med redigering? Jeg vet ikke, men jeg vil tippe det ikke er mange.

Lenke til kommentar

Okei, da ble jeg lurt iallefall. :) For meg så ser det ut som et typisk blitsbilde hvor det forrerste lyses opp og bakgrunnen blir mørk. Anda er forsåvidt fint avbildet på det andre bildet der synes jeg, men jeg synes også bakgrunnen blir for mørk.

Lenke til kommentar
Alså.. det er ingen blits på bilde.. kun lyset fra sola...

Der ble jeg grundig lurt. Jeg synes da at lyset er litt for direkte og hardt. Det er forøvrig lov å legge ut bilder man ikke er fornøyd med, slik at man kan få tilbakemeldinger om hva som kan gjøres bedre. Ofte er det slik at tidspunkt på dagen, eller dagen i det hele tatt, er feil. Natufoto er utrolig krevende. Man må ofte vente, vente og vente. Og skal ting bli perfekt må man gjerne har med både reflektorer og diverse andre hjelpemidler. I dette tilfeller er det også slik at omgivelsene er lite engasjerende. Man må oppsøke dyrene i omgivelser som er fotogene. Bor du i Bergen er Gamle Bergen et yndet sted å ta bilder av f.eks. canada-gjess og svaner. Et lite buskas er ikke et pent sted for hverken folk eller fe, så mitt råd er å lete etter bedre locations.

Lenke til kommentar

Hehe jeg var også hellig overbevist om at du hadde brukt blits her. Når det gjelder det tekniske og komposisjonsmessige er jeg såpass nybegynner at jeg ikke skal våge meg inn på noen bedømmelse av dette.

Personlig liker jeg best dyre/fuglebilder der motivet er i bevegelse eller utfører en eller annen slags handling slik at bildet nærmest forteller en historie. Rene portrettfoto av en stillestående fugl kan være sikkert flotte nok, men bilder med litt action gir meg som sagt mere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...