Bruker-88036 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Jeg ble jo nesten beskyldt for ikke å vise engasjement og lærevilje i en annen tråd her i bildekritikken. Så da får jeg vel prøve meg litt på helt fremmed grunn. Min fotoinnteresse har vært laber den siste tiden, og da var det jo på tide å gjøre noe med det. Jeg hadde fått ett ullhår(!) inni telezoomen. Og hadde virkelig ikke lyst å sende den noe sted for å få det ut. Etter litt fundering frem og tilbake fant jeg ut at jeg får prøve å få det ut selv. Diverse tanker rundt en støvsuger ble kjapt lagt vekk... og jeg endte opp med å ta av frontlinsa. Fikk ut håret, og satt greia sammen igjen. Og ut å prøve om det fungerer. Det er sikkert ikke lurt å gjøre sånn som meg. Men med dårlig råd og billig utstyr får man gjøre så godt man kan. Og håpe på at man ikke ødelegger ting underveis.. Så over til mitt engasement og min lærevilje. Her presenterer jeg bildet som kanskje helt enkelt kan hete "BK"? Om det er innen noen sjanger aner ikke jeg. Jeg har prøvd å ta ett bilde helt forskjellig fra det jeg vanligvis tar, og vil gjerne ha den kritikken som er mulig å få. Selv om det skulle være sånn at ingen liker det de ser, og alle syns jeg er helt på bærtur med dette. Jeg kan jo ikke vise lærevilje innen noe nytt om ikke noen forteller meg hva jeg holder på med. Eller kan jeg vel? Jeg tror egentlig jeg er på tur nå.. edit: Angret på tråden. Og de kan man ikke slette. Så her er ett av Virkon også Si hva dere syns om det isteden om dere har lyst. Det er det jeg gjerne vil ta bilde av: Endret 24. juni 2008 av pybalto Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Bildet av hunden er tatt fra feil vinkel, og vil ikke kunne få noen oppmerksomhet fra meg. Jeg har ingen interesse av hunderomper, og det er en oppfatning jeg tipper at flere kan skrive under på. Jeg overdrive litt, men når jeg ikke får kontakt med en inaktiv hund så er det uten interesse for meg. Det skiltet forstod jeg ikke poenget med før jeg åpnet det. Da så jeg at det var mer enn det førsteinntrykket viser. Det står bak noe vegetasjon. En interessant ide som er greit gjennomført, men jeg vet ikke om det er sterkt nok. Morsomt er det uansett, og det viser at det svirrer noe rundt under pannebrasken. Prøv igjen, du har min tro på at det kommer flere gode ideer fra deg, som har sterkere effekt. Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Er forsåvidt enig med PM at bildet er fra feil vinkel, men hadde f.eks. hunden snudd på hodet, og bildet ble tatt i samme retning som synet til hunden hadde jeg blitt litt mer nysgjerring på hva hunden ser på. Ellers så synes jeg gjengivelsen av hunden er bra. Det BK-bildet sa meg egentlig ingenting. Det kunstneriske med den type bilde må nok trenes opp hos meg før jeg tar poenget med den. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Neivel. det hundebildet syns jeg sjøl er et av de bedre jeg har av ham, feil vinkler eller ikke. Rart ingen ser støy på det, det bruker jo være sånn her inne, iallefall om man på forhånd sier at bildet er tatt på ISO1600 og påpeker støyen selv. Men smaken er vel så delt som de sier da.. Som dere forstod av BK så var det kun ett eksperiment. Tar nok å eksperimenterer videre innen foto, men skal ikke være så på hugget med bildekritikk da.. Får la dette modne litt før man igjen ber om kritikke på sånt. Så gjenstår det å takke PMnormal (Ja. og bjornast) for nok en kommentar. En liten edit.. Fjernet litt halvsure kommentarer fra meg selv. Nei, jeg får være glad noen i det hele tatt orker. Så takk til dere som svarer i trådene. Endret 25. juni 2008 av pybalto Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 De kommentarene leste jeg ikke, siden jeg lå og sov i et telt i hagen med soppen. Det er like greit. Våre firbente venner fortjener både vår kjærlighet og vår oppmerksomhet. Mange bilder blir skutt, og til slutt kommer de skikkelig gode. Selv har jeg kun tatt et seriøst bilde av en hund i familien. Det var Chica som poserte i sommerengen for mitt mellomformatkamera, så kvaliteten ble nydelig. Bildet står på mine foreldres bokhylle som et fint minne om en venn som har gått bort. Snufs. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 De kommentarene leste jeg ikke, siden jeg lå og sov i et telt i hagen med soppen. Det er like greit. Neida, var ikke til deg eller om bildet. Men mer generelt som i tråden om sotteseng eller hva det nå var igjen.. Men blås i det som man sier.. nå er det langt viktigere ting enn bildekritikk på gang. Venter i spenning på noe nytt utstyr, måtte gjøre noe med den fallende innteressen for fotograferingen. Og gjett om det virker. Kameraet har nesten gått varmt.. og det bare mens jeg venter på det nye. Jeg gleder meg. Det kommer i dag. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Men ingenting er viktigere enn å ta bilder. Deretter bildekritikken. Og så kommer det å kjøpe nytt utstyr til meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå