Gå til innhold

Mistet skjermbilde, muligheter for å få det tilbake?

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg skulle koble TV'en til datamaskinen via s-video kabel, og for å få maskinen til å "finne" TV'en så måtte eg tukle litt i nVIDIA sitt flotte program. Som dere skjønner har eg ikke så god peiling på data, og dette resulterte i at eg satt TV som hovedskjerm og pc-skjermen som sekundærskjerm, i ett håp om å få noe som helst signal over til TV'en. Dette skjedde jo ikke, istedet så mistet eg skjermbildet helt. Når eg restarter maskina så får eg fram XP loading screen på både pc-skjerm og tv, men etter det blir det kun støy på tv-en og ett blått bilde på pc-skjermen. Av en eller annen merkelig grunn så får eg også fram windows live messenger, men det er alt. Eg kommer meg ikke inn og får tilbakestilt det eg har gjort :(

Eg kjører windows xp media center edition s3, har xfx geforce 7960gt eXtreme 512 skjermkort. Vet ikke hva mer av opplysninger som trengs. Skulle vert en "undo" knapp på maskina :p Går det kanskje an å tilbakestille dette geniale trikset mitt i bios? Som sagt, eg er helt grønn ang. data :/

Takker og bukker for tilbakemeldinger =)

Mvh. Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når PCen starter kan du trykke på F8 helt til du får opp en meny hvor du kan velge sikkerhetsmodus. Da vil ikke Windows laste grafikkdriverne eller innstillingene som gjør at du ikke får bilde.

Jeg er litt usikker på hvordan du kan få endret det tilbake siden nVidia Control Panel ikke lastes under oppstart, men det skal fungere å avinstallere nVidia grafikk-driverne, restarte og så legge de inn på nytt.

PS. Flyttet tråden din til en mer egnet forumkategori.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...