Timeo Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg gikk uten å røyke i omtrent et år for et par år siden, men plutselig av en eller annen uforklarlig grunn begynte å jeg ta en røyk i ny og ne. Og nå sitter jeg med følelsen av at jeg ikke har lyst å røyke, og er bekymret for helsen, men røyker likevel ca 5 sigaretter om dagen i tilegg til snusen som fikk meg røykfri sist gang. Samboeren røyker også, så jeg antar at det ville vært enklere å la være å røyke hvis det ikke hadde lagt røyk her hele tiden og hvis jeg ikke hadde sett at hun f.eks. tok en røyk etter middagen. Er det noen som har erfaring med å slutte å røyke selv om noen i samme hus røyker, selv om røyk ligger tilgjengelig? Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg prøvde å slutte med snusen, samtidig som det lukta snus i hele klasserommet hver eneste dag (50% av klassen snusa). Det var faen ikke lett når jeg visste at jeg bare kunne åpne munnen for å få kasta inn en prell. Kan tenke meg at det er verre med røyk, siden det har kraftigere lukt osv. Når jeg skulle kutte snusen måtte jeg småspise hele tiden. Mye tyggis. Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Så du gikk fra ett onde til et annet? Lol! Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Hvis det var meg du sikta til så er alt bra nå. No worries. Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Nei, tenkte på vår kristne trådstarter. Han stumpet røyken, bare for å begynne å snuse. Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Er det noen som har erfaring med å slutte å røyke selv om noen i samme hus røyker, selv om røyk ligger tilgjengelig? Ja. Det er umulig. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Ja. Det er umulig. Det var jo oppmuntrende Vet ikke om jeg tør prøve den spise-teorien din Leeroymonster. Etter min erfaring er det nettop følelsen av metthet som gir røykesug. Endret 25. juni 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Nei, tenkte på vår kristne trådstarter. Han stumpet røyken, bare for å begynne å snuse. Sånn jeg ser det så er snus et sunnere alternativ, selv om det høres helt vanvittig ut. Lenke til kommentar
nilsMeister Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Å gå fra røyken til snusen er et skritt i riktig retning, slik som jeg ser det. Snus er definitivt mye bedre enn røyking. Ellers så kan man jo prøve å skaffe hjelp, hvis man ikke klarer å slutte selv. Eventuelt her Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Man må bare være beinhard når man slutter. Og da mener jeg skikkelig beinhard; ikke kjøp deg røyk uansett hvor lyst du har på det. Om du får veldig røyksug etter mat eller kaffe kan du også prøve å pusse tennene etter du har spist. Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Snus er definitivt mye bedre enn røyking. Å? På hvilken måte? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Snus er definitivt mye bedre enn røyking. Å? På hvilken måte? På den måten at det ikke ødelegger lungene dine og ei heller skader og sjenerer de rundt deg. Men ikk emisforstå meg, snusing er absolutt ikke harmløst i mine øyne, har selv a bestefar som fikk kreft i overleppa av å snuse. Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Ikke så mye bedre med kreft enn ødelagte lunger, vel? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Ikke så mye bedre med kreft enn ødelagte lunger, vel? Har ikke sagt at det er det heller, men prosentandelen er vel noe lavere for folk som får sykdommer som følge av snusing enn røyking. ? Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Fordelen med snus er at utenforstående slipper å få drittet i seg. Snus all you like, for min del. Folk som absolutt må tenne en i nærheten av andre kan svelge meg. Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 At snus er et sunnere alternativ høres helt vanvittig ut? Riktignok vet vi ikke nødvendigvis hva snus KAN føre til og nøyaktig hvor usunt det er men det er jo ikke tvil i at snus er mye bedre enn å trekke giftig røyk ned i et av kroppens edleste organ. Men så var det topicen da. Du kan jo starte med å be samboern din røyke utendørs? Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Ikke så mye bedre med kreft enn ødelagte lunger, vel? så man får ikke kreft av røyk? Av snus derimot er det ikke bevist at det er økt sjanse for kreft. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Men så var det topicen da. Du kan jo starte med å be samboern din røyke utendørs? Det gjør jo hun allerede. Så problemet er jo egentlig mest at det ligger røyk her og at jeg når som helst kan gå og ta meg en. Burde jo være en overkommelig oppgave, men nå har jeg ikke snusen som "medisin" lenger, nå har jeg lyst på røyk selv om jeg snuser.. Så jeg trenger egentlig en ny taktikk. Sist gang gikk det fint så lenge jeg stappet en pris under leppen når jeg kjente røyksuget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå