Martinez92 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Vurderer da å kjøpe et eksternt lydkort, med jack og xlr innganger (gitar/ bass og mic')... tenkte at det ville være praktisk å kjøpe en "bundle" (der man får med hardware OG software), men er ikke fastlåst på dette Har da sett litt på Line 6 sin TonePort UX2, som da har to jack-innganger (en gitar, en bass), to xlr (mic), monitor output (stereo), USB-inngang til PC (MUST!) og to program; Ableton Live Lite og Gearbox, da Gearbox er FX og Ableton Live Lite er masterings programmet (kortet ned versjon, ettersom det er en "bundle") Lurte på om det var noen som hadde erfaringer med noen av disse programmene, evt. andre lignende? I forhold til pris så ligger UX2 rundt 2000 kr i norge, mens det er nede på 700 i USA, og da jeg skal en tur over dammen om en måneds tid, så kjøper jeg det der kan for så vidt gå opp til rundt 2000 (i USA) men kan gjerne tenke med å holde det under 1500, så har jeg mer penger på annet "rask" I samme anledning kan jeg vel spørre om det er noen som kan anbefale en mic' til opptak av vokal? Har ikke så mye å si om den er dynamisk eller kondensator, men kan ikke bruke all verden på den heller (billigere lydkort > dyrere mic (??)....) Da dette opptaksutstyret blir stående på rommet mitt, er det kanskje en fordel med dynamisk (?) ettersom PC'en (muligens) kan produsere uønsket støy, som kondensatormic'er kan plukke opp (??, igjen) mic'en kan gjerne også brukes til å ta opp piano, ettersom søstra mi spiller det, og det kan være et fint element i en del sanger Forresten vil ikke disse opptakene bli brukt til noe "nyttig", så det er ikke direkte snakk om studiokvalitet, men det hadde ikke vært noe minus med høy kvalitet heller Link til line 6 sine hjemmesider http://line6.com/toneportux2/ Alle tips, hint og forslag mottas med takk Martin Endret 24. juni 2008 av Martinez92 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå