KeyanZa Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 noen som kan anbefale en ny serie til meg? gjerne litt Science Fiction, eller eventyr. action eller thriller. serie som jeg har sett og likt. the dead zone. heros sesong 1, (venter på sesong 2) supernatural dexter. 4400 criminal minds. stargate alle battlestar galactica. så noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) FireFly er obligatorisk. Endret 24. juni 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Så det er minst to av oss som liker Dead Zone? (Skal akkurat begynne på sesong 4.) Men uansett. Firefly Farscape Point Pleasant (ble dessverre bare tretten episoder) Red Dwarf Den originale Battlestar Galactica (likte den mye bedre enn remaken) Twin Peaks (begynner tregt, men holdt ut! David Lynch skuffer ikke.) Young Indiana Jones The Adventures of Brisco Country Jr (western-serie med Bruce Campbell. Sier jo litt.) Legend (western-serie med Richard Dean Anderson. Ble dessverre bare tolv episoder) Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg vil anbefale deg å se en britisk serie som heter Ashes to Ashes. Det er en blanding av sci-fi, drama og thriller. Om du liker den serien kan du etterpå begynne på den første serien, Life on Mars (Ashes to Ashes er en spinoff av Life on Mars). http://en.wikipedia.org/wiki/Ashes_to_Ashes_(TV_series) Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Buffy/Angel Dead like me(bare 2 sesonger) Invasion (bare 1 sesong dog) Kyle XY Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Takk for mange bra svar. Har under bestilling nå 4400 sesong 4 er det vel, kom i disse tider på amazon. stargate atlantis sesong 4 ¨ house. firefly dead zone final sesong The Dresden Files Endret 26. juni 2008 av KeyanZa Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 liker du BSG og stargate bør du se Babylon 5 Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 liker du BSG og stargate bør du se Babylon 5 har så vidt begynt å lete litt etter info om babylon 5. når ble den startet? ser for meg at den er minst 10 år gammel? eller mikser jeg med en annen nå? hvor mange sesonger er der? litt info hadde vært flott Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 5 nydelige sesonger og noen supplerende filmer! Fantastisk serie!! Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 http://www.imdb.com/title/tt0105946/ Joda, den er gammel og episodene hadde dessuten ikke gigantbudsjetter. Men liker du velskrevet sci-fi og aliens så burde ikke det stoppe deg. Har 5 sesonger. Sesong 1 er ok, men bare noen få episoder utmerker seg. Ut i sesong 2 begynner det å ta av, og sesong 3-4 er briljante. Sesong 5 er også bra, men bærer litt preg av at flest mulig historieidéer ble presset inn i sesong 4 (fordi ingen trodde serien ville få en femte sesong). Personlig setter jeg denne serien svært høyt, men det skyldes kanskje ihvertfall delvis at jeg så den på TV da den var ny. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Babylon 5 kom i 1994, samme år som filmen StarGate. Serien StarGate SG-1 kom i 1997. Men hva så? Den originale Battlestar: Galactica kom i 1978 og er fortsatt en av de beste sci-fi seriene jeg har sett. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 B5 AKA babylon 5, har som sagt litt treig start(akurrat som SG1 hadde) og effektene i sesong 1 er ikke noe, men fra sesong 2 og utover blir serien noe av det beste innen sci-fi uansett alder. ble nettopp ferdig med å se gjennom hele serien for andre gang, gir like mye nå som første gang jeg så den. det er en rød tråd gjennom hele, fra første episode er alt klart oppi hode til skaperen av serien og han har også skrevet noe som 90 av de 100+ episodene, så alt står til stil med hverandre. effektene blir også mye bedre fra sesong 2 og utover, og forbedrer seg gjennom hele serien uten at det virker feil plasert i serien. du får STORE romslag, med enorme skip. masse spenende raser og kulturer, mye politik og diplomati, er også DRIT gode skuespillere med, det er en del sener i serien som fortjener oscar selv om det er en serie. var blant annen en sene som forandret HELT mitt intrykk av en karakter jeg egentlig ikke likte, men etter den ene fantastiske senen ble han min yndling. for meg er det vel egentlig bare SG1 som jeg setter høyere Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Mener å huske en serie kalt Space: Above & Beyond eller noe sånt for mange år siden jeg likte. Det handlet om romkamper, romvesener man ikke fikk se uten hjelm før i de siste episodene og alt mulig slikt tull. Husker det sluttet med en diger cliffhanger før serien ble kansellert, men lite annet bortsett fra at den var meget bra. Ellers kommer Terminator: The Sarah Connor Chronicles på dvd til høsten, rundt august eller september. Den er definitivt verdt å vente på for dere som ennå ikke har sett den. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 høres interesant ut. noen som vet om en (pakke) tilbud der jeg får alt og i rett rekkefølge. sjekket på cdon.com men ble litt usikker.... takker for tips Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 kjøp denne http://www.amazon.co.uk/Babylon-Complete-C...3172&sr=8-1 800kr for all 5 sesongene av B5, pluss serien crusade samt alle 6 filmene Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Eller like greit gå for denne: Farscape: The Ultimate Complete Collection http://www.amazon.co.uk/Farscape-Ultimate-...3172&sr=8-1 Det virker kanskje dyrt å betale rundt 1300 spenn for boksen, men det definitivt verdt det. Vi snakker faktisk 75 (!) timer av en av de beste sci-fi seriene som noenssinne er laget. Synd det bare ble fire sesonger og en mini-serie (alt er inkludert her), men altfor mange bra serier blir kansellert for tidlig. Tenk bare på Firefly. For øvrig gikk det en serie på TV2 for noen år siden kalt "Special Unit 2". Den handlet om en gjeng politifolk i Chicago som jaktet på alt mulig fra demoner til en drage. Dessverre ble den kansellert for tidlig (som Farscape og Firefly), men jeg likte den serien veldig mye og kan anbefale den. Endret 29. juni 2008 av thecrow77 Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Farscape representerer ekstremt dyktig håndtverk, men jeg synes den mangler ett eller annet. Uten at jeg helt klarer forklare hva. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå