ErlendRU Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Hei! På utkikk etter en kameraveske til et Nikon D40 med plass til et ekstra objektiv og gjerne batteri og minnekort og slikt også. Sett en del på prisguiden.no, men kan ikke si jeg synes det var så mye bra rett og slett, men hvis noen har noen gode forslag derfra er jeg mottagelig for det. Er hovedsaklig på utkikk etter en veske. Ikke altfor stor, men må jo være såpass at det plass til utstyret så klart, og gjerne litt praktisk. Så, noen gode forslag? Trenger forøvrig ikke være noe superfancy greier eller noe sånt, men enkelt og greit. Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Hei! Jeg har selv D40, og kjøpte først LowePro Toploader, men den ble for liten når jeg kjøpte meg et ekstra objektiv. Da kjøpte jeg LowePro Slingshot, og jeg synes den er genial. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Takk for tips! Synes selv den var veldig stilig og så fin ut, men dette er en gave til moren min, så er ikke helt sikker. Dessuten var den litt dyrere enn jeg hadde planlagt, men takk for tipset. Fant derimot Lowepro Nova Mini AW som så interessant ut. Link til produsentens side her. Men det står ikke hva slags fargekombinasjon det er da. Noen som veit? Virket hvertfall som en grei veske, ikke altfor stor eller liten og grei pris. Edit: Hvordan er forresten leveringstida på japanphoto.no? Endret 25. juni 2008 av ErlendRU Lenke til kommentar
abrakadabri Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Dette er vesken du skal ha; Case Logic Slrc2: Prisguiden Personlig er jeg veldig fornøyd med byggekvaliteten på den, materialkvaliteten. Får plass til to objektiver (vidvinkel og zoom) i sideveskene + SB400 blitsen og et filer foran og minnekort i topplokket som går over hovedrommet. Har også Slingshot AW100 heter den vel - kurant den og, men jeg personlig er enda større fan av Case Logic byggekvalitet - et herlig merke synes jeg! Du kan og forsøke Ebay og søke etter den der - kan tenkes at det blir enda billigere - men husk at om du overstiger 200 kroner kan moms komme på og tollbehandlingsgebyr... Ha en strålende dag!!! =) Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Dette er vesken du skal ha; Case Logic Slrc2: Prisguiden Har akkurat samme veske/bag selv og er veldig fornøyd, mye plass og praktiske løsninger som fungerer bra Virker som den demper knall og fall veldig greit også. Lenke til kommentar
ole9998 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg anbefaler Crumpler sine fotobager. Beskytter godt mot støt og vann. Finnes i mange ulike størrelser. Om dagen får du dessuten halv pris på Crumpler hos FotoVideo i Oslo (også gjennom nettbutikk fotovideo.no). Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Takk for tips alle sammen, men blei til at jeg kjøpte den jeg linka til litt lengre oppe her. Får ta sjansen på at den er grei, men takk uansett! Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Unnskyld meg, at jeg stjeler litt plass i denne tråden.. Har også en D40, og planlegger også å kjøpe meg et Nikkor 18-200mm objektiv, og prøver nå å finne en veske som jeg kan få dyttet dette nedi.. F.eks. ser denne grei ut, men jeg aner ikke om kamearaet med linse vil passe nedi.. Ser forøvrig de skriver "SLR with attached 80–200mm f/2.8 lens (most makes) and lens hood (reversed)" Hvor "lang" blir f.eks. en D40 med påmontert 18-200mm i forhold? Ta med kameraet og prøve? Joda, bortsett fra at objektivet skal kjøpes (mest sannsynlig) i Chicago om en drøy uke, og jeg trenger veska til å få med meg kameraet når jeg drar dit på ferie. Beklager min uvitenhet her, og takker for hjelp.. Lenke til kommentar
abrakadabri Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 DA ska du ha denne vesken; Case Logic SLRC1 Den er solid! En kompis har den med D80 og 18-200 så D40 med det objektiv skulle ikke være noe problem! Test det eventuelt først før du kjøper =) God søndag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå