Diskusor Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Hvem tror du kan være en nominert? Sjøl syns jeg Pol Pot(Saloth Sar) var ganske ille særlig siden han drepte folk m. briller og oppbevarte en kolleksjon av hodeskaller Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Det er en lik tråd her fra før. Men: Hitler, Pol Pot, Stalin, Mao, Djengis khan. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Franco, Stalin, Lenin. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Franco, Stalin, Lenin. Ville ikke sagt at Lenin var den verste! Mao, Stalin, Pol Pot og Hitler er vel de jeg ville sagt var de verste i nyere tid. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Milosovic da? Han har vell gjort forbanna mye ille spesielt for å väre aktiv på 90-tallet. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Mao er i mine øyne den værste som har styrt noensinne . Selv om jeg fikk litt medfølelse for fyren etter at jeg leste biografien 2 . Hitler 3. Pol Pot 4. Nicolae Ceauşescu Lenke til kommentar
Keyser_Soze Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Idi Amin og Robert Mugabe kan også føyes til. Trist at den sistnevnte senile sauskallen sitter med makten enda. Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 Franco, Stalin, Lenin. Lenin var en smart mann. Stalin derimot var en idiot! Lenke til kommentar
frevild Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 Jo mer jeg lærer om Mao, dess høyere opp på listen vil jeg plassere ham. Han var på mange måter like ille som Hitler - om ikke verre. Psykopatiske trekk kombinert med vanvittig makt er en mildt sagt dårlig kombinasjon. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 11. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2008 Hva er kriteriene? Jeg vet ihvertfall med stor sikkerhet at det ikke var Hitler. Hva gjorde Hitler som var så mye værre enn handlingene til mindre kjente diktatorer som Pol Pot? Tyskland gikk jo som det suste under Hitler og det var ikke akkurat Hitler som stod bak antisemitismen som var utbredt i hans samtid. Ellers var det jo Himmler som var arkitekten bak jødeutryddelsen og ikke Hitler. Den frie presse og politiske motstandere hadde det kanskje ikke så greit under Naziregimet, men majoriteten av det tyske folk led jo ingen nød. Av de "store" diktatorene så er det nok Mao eller Stalin som stikker av med første premien. Pol Pot er jo også en kandidat som scorer høyt. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 14. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2008 Himmler gjorde arbeidet, Hitler var hjernen som gav ham orderen og stod bak alt sammen. Uten Hitler hadde aldrig Himmler fått noen makt. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2008 Franco, Stalin, Lenin. Lenin var da en kjernekar? Min stemme går til Pol Pot. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 14. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2008 Det som er morsomt er at folk i det hele tatt følger slike ledere. Hmm.. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 14. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Folk som er redde og frykter deg er lette å kontrollere. Foresten går Allah og Gud under "politiske ledere"? Endret 14. juli 2008 av Sebbe Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2008 Det som er morsomt er at folk i det hele tatt følger slike ledere.Hmm.. Du burde se filmen The Wave. Den illustrerer hvordan dette er mulig. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 27. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2008 Det som er morsomt er at folk i det hele tatt følger slike ledere.Hmm.. Du burde se filmen The Wave. Den illustrerer hvordan dette er mulig. Boken kan forøvrig og annbefales - og ja, selv om både film og bok er en vri på sannheten så skjedde faktisk dette. Fins ett essay online med den virkelige historien. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 27. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2008 Pol Pot, Mao og Stalin var blant annet svært flinke til å drepe sin egen befolkning. Mengistu og Idi Amin blir smågutter i forhold, men kunne også dette med folkemord. En kan ikke unngå Hitler som sto bak samlebåndsdrap i stor stil, og kastet verden ut i en storkrig. Lenke til kommentar
neadii Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 Franco, Stalin, Lenin. Lenin var en smart mann. Stalin derimot var en idiot! Henger meg på den jeg ass. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 Hva er kriteriene? Jeg vet ihvertfall med stor sikkerhet at det ikke var Hitler. Hva gjorde Hitler som var så mye værre enn handlingene til mindre kjente diktatorer som Pol Pot? Tyskland gikk jo som det suste under Hitler og det var ikke akkurat Hitler som stod bak antisemitismen som var utbredt i hans samtid. Ellers var det jo Himmler som var arkitekten bak jødeutryddelsen og ikke Hitler. Den frie presse og politiske motstandere hadde det kanskje ikke så greit under Naziregimet, men majoriteten av det tyske folk led jo ingen nød. Av de "store" diktatorene så er det nok Mao eller Stalin som stikker av med første premien. Pol Pot er jo også en kandidat som scorer høyt. Har du noen gang åpnet en historiebok? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 Lenin var forresten ikke en hyggelig kar. Men man kan kanskje unnskylde han om man mener 'målet helliggjør midlene'. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå