Gå til innhold

Liste over spill med malware-utgave av SecuROM 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmm stusset litt over Flatout 2, spillet kom jo ut før Bioshock, som skal ha vært blant de første med malware versjonen av securom? mulig det kom med en senere update da.

 

De blir nevnt på Daemon Tools at Windows Oppdatering (KB917422) får SecuROM 7 til å bli bugged. Og da nevner han at Flaout 2 ikke vil funke. Har ikke testet dette, men har noen spillet kan de bruke A-Ray Scanner og søke i .EXE filen.

Lenke til kommentar

Det virker som "Medal of Honor - Airborne" også har SecuRom eller noe lignende. Det står hvertfall bakpå spillet at "Merk: Dette spillet inneholder anti-kopieringsteknologi som kan komme i konflikt med enkelte DVD-ROM og DVD-RW og virtuelle disker". Og rikting nok (i likhet med Spore) så kunne jeg ikke installere det. MOHA er også produsert av Electronic Arts.

 

Skal levere tilbake begge spillene, og så aldri mer kjøpe noe fra Electronic Arts.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Ikke piratkopiering i Russland? Hva f... har de sniffa?

 

Noen som vet om F.E.A.R. (orginalen) kommer med slikt søppel?

 

Den har en plagsom SecuROM, men den er av de eldre variasjonene. Ingen rootkit osv.

 

De får sikkert ikke lov til å eksportere krypteringsrutiner dit ;)

 

Så i ei liste at Dreamfall hadde SecuRom, men den jeg har (kjøpt i norge) hadde StarForce møkka.

 

Et annet spørsmål. Det programmet som SecuRom har utgitt for å fjerne SecuRom fra PCen, virker det? Bruker Vista kun til spill, så tenkte at jeg skulle fjerne Crysis og F.E.A.R som ser ut til å være SecuRom infiserte så fort jeg har spilt igjennom dem, siden jeg har allerede kjøpt dem før jeg ble klar over at de hadde SecuRom. Skrev et surt brev til Crytek og ba om at de burde revurdere bruken av SecuRom.

 

I fremtiden kommer jeg ikke til å kjøpe spill med SecuRom. Men jeg håper det bli en sak i EU også. F.eks Spellforce 2 som JoWood (europeisk) gir ut kommer med StarForce i Europa, men Tages i US. Regner med at det er pga rettsak i US... JoWood har etter sigende bestemt seg for å kutte DRM, men jeg blir ikek overrasket om de kommer med SecuRom e.l. de også...

 

Måtte kjøpe det fra Steam for å få det til å virke i Vista 64-bit for StarForce fungerer ikke i Vista 64-bit om det er en gammel versjon av det rootkittet.

Endret av lul
Lenke til kommentar

Pokker Crysis som er et så nydelig spill.

 

Da må jeg vel prøve å kvitte meg med SecuRom også.

 

Noen som vet om noen "uheldige" konsekvenser med å fjerne dette?

 

Fant en side med info om Rootkit om noen skulle være intressert:

 

 

Submitted by Mr. Rasputin on Sat, 08/25/2007 - 5:14pm.

Alright, kids, listen up. Papa Ras is going to invite you into the classroom for a little one-on-one time.

 

Copy protection is a method of preventing you from making and/or using multiple copies of a single media unit.

 

A rootkit is one or more programs or processes that conceal themselves from the host operating system, ostensibly at a high enough level that it can access everything on the system (you know, ROOT level access, back when there were root users on computers).

 

SecuROM, in its current incarnation, is a copy protection scheme that installs a service that runs at Ring 3, the applications layer. It has no access to lower-level rings, like drivers or kernel-level resources.

 

In the case of Bioshock, according to the official 2K Games FAQ, "The only data collected is the serial being used for activation, the IP address used for activation, an identifier for the software being activated, and the hash of the machine ID. The ID cannot be read by any other system or operator. Its only purpose is for comparing future activations on a particular serial." Additionally, they later go on to mention that it "does place a folder and registry keys on your system. These folders are used only for storage of license information and information to assist with disc authentication. Please do not modify or delete these files. Tampering with these files may result in authentication issues."

 

The access level is the distinction, here: SecuROM runs at ring level 3. Rootkits, by definition and by nature, run at an equivalent level of 0. They are meant to be used to install more applications which the (h|cr)acker will use to further pwninate your box.

 

Now, you want to talk "bad Sony software," you're discussing the XCP bullshit that came packaged on audio CDs a few years ago. From Computer Associates, via Wiki:

 

XCP.Sony.Rootkit installs a DRM executable as a Windows service, but misleadingly names this service "Plug and Play Device Manager", employing a technique commonly used by malware authors to fool everyday users into believing this is a part of Windows. Approximately every 1.5 seconds this service queries the primary executables associated with all processes running on the machine, resulting in nearly continuous read attempts on the hard drive. This has been shown to shorten the drive's lifespan.

 

Furthermore, XCP.Sony.Rootkit installs a device driver, specifically a CD-ROM filter driver, which intercepts calls to the CD-ROM drive. If any process other than the included Music Player (player.exe) attempts to read the audio section of the CD, the filter driver inserts seemingly random noise into the returned data making the music unlistenable.

 

XCP.Sony.Rootkit loads a system filter driver which intercepts all calls for process, directory or registry listings, even those unrelated to the Sony BMG application. This rootkit driver modifies what information is visible to the operating system in order to cloak the Sony BMG software. This is commonly referred to as rootkit technology. Furthermore, the rootkit does not only affect XCP.Sony.Rootkit's files. This rootkit hides every file, process, or registry key beginning with $sys$. This represents a vulnerability, which has already been exploited to hide World of Warcraft RING0 hacks as of the time of this writing, and could potentially hide an attacker's files and processes once access to an infected system had been gained.

 

So let's go over it again, real quick. SecuROM, though it is DRM, and onerous, and requires online activation, does not install any device drivers, does not cloak anything, and doesn't allow other programs' files to be cloaked by it. If "installing device drivers" sounds familiar, that's because you're probably thinking about StarForce, which installed itself as a Ring 0 device that basically read everything your devices did.

 

So, no, Charlotte, despite what a fuckwit, sensationalist blogger and self-admitted SEO adwhore said, SecuROM is not a rootkit.

 

Link original artikkel: http://www.corpnews.com/node/177

 

Endret av Cubicle Dude
Lenke til kommentar
Har du oppdatert spillene? Ofte legges SecuROM til som en patch.

Jeg har de seineste patchene på de fleste som ligger i listen ja. Som bl.a. NWN2 som oppdateres automagisk ved å trykke på update. Men ingen spor av SecuROM på dataen siden jeg fjernet det, og jeg spiller jo NWN2 rimelig ofte.

 

Er det virkelig ingen i verden som i det minste prøver å gjøre noe med dette?

Jo! Bortsett fra rettsaken som Nothgalic nevnte ligger Spore på toppen av de mest nedlastet spillene i historien. Forbukerne svarer altså med å ty til piratkopier. Jeg vet ikke om disse versjonene er fri for SecuROM, men jeg synes reaksjonen er perfekt :)

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Reaksjonen (i den grad det er en reaksjon) er håpløs, og gir bare vann på mølla til de som ivrer for ytterligere restriksjoner på lovlig kjøpte spill.

 

Å si sin mening med lommeboka er i utganspunktet helt flott, men ikke prøv å gjøre det å laste ned til noe moralsk høyverdig.

 

Det var enorme forvetninger (ikke helt fortjent riktignok) knyttet til Spore, noe som forklarer det meste av både nedlasting og gode salgstall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...